Reverb op geclonde melodie in FL Studio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roov    posted on 07-09-2008 23:40
Hey allemaal,
ik ben net begonnen met FL Studio en ik heb een vraagje, ik ben met een nummer bezig en nu wil ik dezelfde melodie, een synth geluid dat ik in de piano roll heb geedit, toevoegen in de playlist alleen dan met reverb erin. Ik heb dus al clone selected gedaan in de playlist maar als ik dan een effect toewijs aan de melodie, verandert het automatisch ook bij het andere pattern. Ik wil het dus anders laten klinken zonder dat de oorspronkelijke melodie door het effect verandert wordt, alleen de geclonde melodie moet dus met dat effect. Hoe doe ik dat?

Ik hoop dat jullie het begrijpen Wink
Alvast Bedankt!

What do you think about Reverb op geclonde melodie in FL Studio ??

Vote :   

Roov    posted on 08-09-2008 17:04
Leg ik het niet goed uit of kunnen jullie me niet helpen? :P
kriekeh    posted on 08-09-2008 17:23
Wejooo, aardig moeilijke uitleg :P

Maar ik neem aan met een reverb automation clip op het kanaal waar jij de melodie op wil hebben.
Dus bij die ene moet je nu de reverb weghalen, omdat hij die ook gecloond heeft (?)

Of ik heb het helemaal fout, of ik snap je vraag gewoon niet Winking my eye
justjustin    posted on 08-09-2008 17:23
Je moet je even toevoegen aan de video's van luxx...
Daar leer je veel van Winking my eye
Hardshort    posted on 09-09-2008 23:15
Ik denk dat je dit bedoelt,.. Voorbeeld:

Op pattern 1 ligt je melodie in pianoroll en daar wil je een reverb over ?
Op pattern 2 ligt ook een melodie of ander instrument maar die mag niet mee gereverbt worden ?

1. Je opent het instrument van pattern1 in je sampler door op het instrument zelf te klikken in je sampler.
2. Je krijg je instrument/synth/sample te zien + een klein schermpje genaamd channel settings opent zich waar links bovenin een batterij vormig icoontje ziet.
3. als je op dat icoontje klikt krijg je je channel options, dan klik je op ''assign free mixer track''
4. Je krijgt nu de mixer te zien en je ziet dat je onafhankelijk effecten aan je kanaal kan toevoegen en hier voeg je dus je reverb toe en past hem aan naar jou wensen.
5. Je melodie op pattern 1 heeft nu een reverb en de rest van je patterns is met rust gelaten CoolIk denk je dit bedoelt maar ik weet het niet zeker, zo heb ik het toendertijd opgelost.Succes ermee. Cool

EDIT: Uiteraard wel zorgen dat je de melodie/sample/synth op pattern 2 hebt gecloned in je sampler en dus nit hezelfde kanaal is Winking my eye
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 09-09-2008 @ 23:17:31 (14%)

This is an old Topic

No new postings for 6.199 days.
 Post CommentThat would be 206.6 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

300 Users online: 198 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 60.210
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.755