Cubase sx3 beginners tutorial (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 06-09-2008 18:38
He!

ik maak nu denk ik hiphop beats voor 9 maanden met Fruity loops, maar ga overstappen naar cubase sx3.

Reden?:

Fl vind ik gewoon onprofessioneel, je krijgt er uiteindelijk niet die vettes sound uit, en als ik mensen zie werken met reason,cubase etc. hebben ze dat al veel sneller.

Maar ik heb 1 probleem, ik snap er de balle van!
Dus weet iemand een tutorial voor beginners met cubase want ik heb nog niks gevonden.
Maakt niet uit of het nederlands of engels is, liever engels want vaak is dit toch beter.

Alvast bedankt voor reactie's Happy, laughing

What do you think about Cubase sx3 beginners tutorial ??

Vote :   

DeteqBoy    posted on 21-09-2008 18:29
nou zon groot geheim kan het dan ook niet zijn :P
Synchronizer    posted on 21-09-2008 21:53
Je bent t toch niet stiekum zelf heCool
Illusion    posted on 21-09-2008 21:55
Haha neeWinking my eye Wie weet in de toekomst.Winking my eye

Maar we zijn niet zo ontopic meer:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 21-09-2008 22:04
Graag alleen nog ontopic (zie openingspost) reageren.

Je zou kunnen zeggen dat FL studio minder profie is door de sound-engine die ze gebruiken. Je kunt wel goede VST's gebruiken, maar het eind resultaat wordt door FL zelf gerenderd. Slechts is niet het woord wat ik hiervoor in mijn mond wil nemen, maar minder goed toch zeker.

Natuurlijk is dit op te lossen, gebruik hoge kwaliteit nabewerking en/of hardware effect processors om dingen te maskeren.

Wil natuurlijk niet zeggen dat er geen goede dingen met FL gemaakt kunnen worden, alleen op de geluidskwaliteit (wat dunnetjes) is wel wat aan te merken.
Let the BASS be louder
bambamstudio    posted on 21-09-2008 22:06
Toch hoor ik verschil als ik iets in FL studio render, of ik koppel de out van mijn geluidskaart aan de in van mijn geluidskaart en neem het 1 op 1 op. Klinkt veel helderder.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 21-09-2008 22:07
Dat bedoelde ik dus Winking my eye
Let the BASS be louder
OrsonWelsh    posted on 22-09-2008 14:10
NEXUS is een hele goeie synth, heb inmiddels de follow up, de Nexus 2..erg fijn...en de reden waarom mensen hier met sx3 werken is....H20 denk ik..

ik moet zeggen dat ik idd naast logic ook cubase gebruik.. en die laatste is iets makkelijker.
Maar alle begin is moeilijk.
Kijk anders eens naar de tutorials van ASK video.
Cubase is een practische sequencer, je kunt ook het hands on cubase boek kopen, volgens mij is dat te bestellen bij een nederlands magazine, waar ik de naam niet van ga noemen.
Maar leer eerst maar op sx3..en maak dan de overstap. Lijkt me het slimst..

gewoon veel oefening..zo hebben we het allemaal geleerd.
bambamstudio    posted on 22-09-2008 19:27
interface heeft idd boeken, en er zijn ook genoeg cubase cursussen en workshops te vinden.
En je hoeft niet perse sx te leren om over te stappen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DeteqBoy    posted on 22-09-2008 21:29
Ik ben gewoon in 1 keer overgestapt, gewoon kloten en wat niet lukte opzoeken op youtube / internet Happy, laughing je ontdekt vanzelf meestal wel hoe het werkt Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.186 days.
 Post CommentThat would be 206.2 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 186 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 60.248
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.793