Hoe mensen aan het dansen krijgen (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 06-09-2008 18:08
Hallo,,

Zoals het topic titel zegt,
vraag ik jullie hulp over Welke muziek het goed doet zodat je de mensen kan laten dansen.
Binnenkort moet ik draaien op een kinderfeestje van 13 jarigen,
dus welke muziek doet het daar goed?
Daarna een keertje op een verjaardag van mijn tante die 60 wordt,
en ook hier de vraag welke muziek het hier goed doet.

Natuurlijk weet ik dat ik op een verjaardags feestje van 50/60 jarigen niet House ofzo moet draaien,
maar meer 60',70', 80',90', en nederlandstalige meezingnummers, Sirtaki enzo,,

En ook op een kinderfeestje moet je geen hardcore draaien :p
maar top 40, nederlandstalige meezingnummers, en dat soort.

Maar wanneer moet je welk nummer draaien,
met wat voor'n nummer moet je beginnen?

Misschien wat ingewikkeld uitgelegd,
maar ik hoop dat jullie snappen wat ik wil weten Winking my eye

Groeten

What do you think about Hoe mensen aan het dansen krijgen ??

Vote :   
Gerhard    posted on 29-07-2009 19:47
@Esmee? er zullen vast wel meer mensen met dit probleem zitten / komen te zitten.

Dus wat mij betreft lekker doorgaan met die tips !
Esmee    posted on 29-07-2009 21:18
ja das waar
maar zo zou ik t doen bij een feest van zeg uhhm 3 uur lang. (en zo heb ik het dus ook de afgelopen keren ong. gedaan)
feest voor 1e tm 3e klas, dus zal dan van 8 tot 11 zijn?
het 1e half uur vind ik echt drama... het is nog rustig, iedereen staat een beetje in een lege zaal... en staat een beetje te praten... de truc is om wel te zorgen dat de mensen binnen in de zaal praten en niet op de gang of buiten. Sommigen dansen wel een beetje... maar das toch niet helemaal leuk dan...
ik draai dan gewoon een beetje top 40 gedoe, hoeven ze niet te zeuren om die liedjes als ik eenmaal lekkere bezig ben. + een beetje rustige house +/- 125/128
dan als het wat voller wordt, viben van k-liber er in, werkt altijd, en iedereen gaat los en mensen van de gang komen ook.
dan gaan we lekker een halfuurtje knallen met house/dirty house, dus neit het gedoe wat ze kennen, maar ze vinden het wel leuk en ik draai dan een beetje 2 nummers die ze niet kennen maar wel lekkere numemrs en dan 1 "hit"als parapappa en riverside party people, en wat er dan op dat moment in is.
21:00
even kijken of men house nog leuk vind, als het op dat moment goed aanslaat en de gang zo goed als leeg is gaan we lekker verder, dat moet ik even aanvoelen, zeg tot half 10 gaan we verder hiermee, van die bubbling en dirty house gedoe.
21:30
van de dirty house ondertussen bij de bubbling aangekomen die overgaat op reggaeton. Misschien niet helemaal de goeie opbouw, maar met reggaeton beginnen slaat meestal niet de meeste mensen aan, maar als ze eenmaal los zijn werkt het wel Happy, laughing beetje varieren met latin, denk aan nummers als gasoline
obsesion(reggaeton remix) enw at pitbull als krazy en natuurlijkd e nieuwe hit I know you want me
vervolgens draaien we temperature en daarna gaan we even iets rustiger aan doen met low rond 10 uur, iets als stuk er achteraan en dan gaan we weer lekker knallen.
22:00
Follow da leader, cascada, Explode - Jordan & Baker en dan steeds wat sneller Aint no party Maria van scooter zo een beetje opbouwen, dan gooien we 1 hardstyle nummer erin voor de liefhebbers, en dan nog even de hitjes van dat moment en dan is de avond wel voorbij.
Chapron    posted on 29-07-2009 22:28
Voor die kids... ?tja, ik denk dat je eens eens de hitparades moet checken, en kijken welke nummers favos zijn en dan een beetje uitproberen wat aanslaat, Of het advies van hierboven meepakken natuurlijk.

Wat je tante betreft zou ik gaan kijken wat hot was in haar toptijd. Gelet op de respectabele leeftijd van 60 lentes moet je een beetje de floorfillers vanaf pak em beet 1969 tot wat ze nu leuk vindt gaan binnen halen. Mijn ervaring is dat vooral de oude bekende nummers behoorlijk de voetjes van de vloer kunnen krijgen. Ik doe redelijk veel 70s, 80s en 90s feestjes en dan begin ik gewoon rustig aan en dan voel je vanzelf aan dat er beweging in komt en dan is het vast houden. Wat op 70s partys over het algemeen? goed aanslaat?zijn vooral de disconummers. B.v. Boney M met Sunny of, Gloria Gaynor i will survive, Aretha Franklin Respect of Think, Jean Knight Mister Bigstuff, Supremes Baby Love, Chiic Lefreak, Michael Jackson mag ook niet ontbreken, en?Linn Collins met Think, Diana Ross, Up Side Down of im coming out.

Als je regea wil draaien dan natuurlijk Jammin van Bob Marley, Chalawa Hop skip en Jump Dawn Penn, You don't lo love me, Dennis Brown love has found his way, Third world met try jah love of now that we found love, UB 40 Red Wine, Althia & Donna, Up town rankin, Wayne Wade, Lady.
Ik kan nog wel meer sugesties gaan spuwen? maar dan gaat het wel een erg lange opsomming van hits worden.
Maar dit zijn wel vast een paar handige nummertjes om in de CD Map te hebben als je moet draaien op een 70s party!?
Verder lees het publiek en ga op je gevoel af?Suc6!
User edit by Chapron on 29-07-2009 @ 22:38:50 (8%)
ArCee    posted on 30-07-2009 12:16
Wat alleen best jammer is, en misschien ligt daar het probleem wel, als ik momenteel naar 8 clubs/discotheken ga, dan hoor ik in grote lijnen overal het zelfde. Overal dezelfde muziek, stijl, plaatjes. Dat maakt een avond ook niet echt opwindend denk ik?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

249 Users online: 59 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 739
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.474.512