Welke USB stick voor CDJ400 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Moxventura    posted on 05-09-2008 20:45
Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af welke USB stick ik het beste kan kopen voor m'n CDJ400's. Ik heb zelf een oude van 256MB en die is vrij langzaam (wel usb2.0 en firmware 1.30).

Ik las ook al iets over max 2Gb ivm fat partities. Aan de andere kant zag ik ook topics over iPods met meerdere Gigs die ook werken.

Er zijn nu ook ontwikkelingen met nog snellere USB-sticks. Gaat dat uitmaken? Of ligt het aan de CDJ die de mp3's moet decoderen?

Mensen met ervaring?

What do you think about Welke USB stick voor CDJ400 ??

Vote :   

Dyno    posted on 05-09-2008 21:30
Ik heb een hele oude USB stick (16MB ) en een nieuwe (2GB ) en beide werken ze prima.

Er staat verder nix hierover in de handleiding van de CDJ-400.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 05-09-2008 @ 21:30:58 (1%)
BassCracker    posted on 05-09-2008 22:59
Weet iemand misschien hoe dit zit met de Denon S1200? Ben namelijk van plan er een te kopen.
Stel me vraag maar even hier omdat dit ook over het zelfde princiepe gaat.
Didier_Deluxe    posted on 05-09-2008 23:06
Volgens wat ik al opgevangen heb kan de Denon veel beter overweg met grote usb sticks en vooral met grotere externe harde schijven..
Dus naast de betere support voor grotere capiciteiten, lees de Denon ze ook veel sneller in.
Basrose    posted on 05-09-2008 23:34
je hebt usb sticks die lezen 6mb/sec en je hebt ook usb sticks die lezen 35mb/sec...

Of het verschil echt merkbaar is weet ik niet maar je zou er rekening mee kunnen houden
Moxventura    posted on 06-09-2008 04:52
Nouja rekening mee houden scheelt toch 20 euro per usb-stick, en als het niets uitmaakt vind ik dat een beetje zonde...
Stefjuuh    posted on 06-09-2008 08:30
Ik heb een kingston datatraveler drin zitten, en ik merk weldegelijk een langere laadtijd tov cd's. Dan heb ik het niet over de 1ste keer inladen, maar echt de track inladen, en callpoints opzoeken!
dj-ync    posted on 06-09-2008 09:27
ik heb een maxell usb stick 4gb, maar op werk  hebben we dan ook de cdj-400 staan maar dan wil die usb stick het niet  doen, en trouwens op die mep-7000 doed die het dan weer wel, maar zodra je een playlist wel samen stellen loopt die ook vast zelfde als bij cdj-400...
BassCracker    posted on 06-09-2008 13:41
Poster: Didier_Deluxe
Volgens wat ik al opgevangen heb kan de Denon veel beter overweg met grote usb sticks en vooral met grotere externe harde schijven..
Dus naast de betere support voor grotere capiciteiten, lees de Denon ze ook veel sneller in.

Dat is fijn om te horen! Happy, laughing
En nou weet ik ook meteen dan ik niet al te veel moet verwachte van de stabiliteit van USB als ik zo naar de andere reactie's kijk.
Moxventura    posted on 06-09-2008 17:38
Opzich zijn de CDJ400 stabiel met USB. Hij snapt dus alleen fat32 en dat is maximaal 2Gig. Tevens zijn 320kbps gecodeerde tracks te zwaar om tijdens het spelen in te laden als ik het zo zie (het nummer stopt af en toe even). Verder duurt alleen het inladen van het nummer een seconde of anderhalf. (Met mijn ouderwetse usb-stick).

Mijn vraag hier is of het gaat uitmaken als ik dus een kneiterdure hogesnelheids-stick aanschaf.

ps: Ik kan me voorstellen aangezien de I-pod wel grotere filesystems aan de cdj kan voeren dat hier misschien nog wel tooltjes voor usbsticks voor uitkomen. (of gewoon firmware updates)
User edit by Moxventura on 06-09-2008 @ 17:41:14 (82%)
Basrose    posted on 06-09-2008 19:58
volgens mij is die 1.5 sec bij alle sticks. Hij heeft altijd even tijd nodig om een nummer te laden/bufferen
Tizio    posted on 07-09-2008 19:58
Ik heb gewoon een 120Gb portable harddisdk eraan hangen, werkt gewoon prima hoor, ook het overschakelen tussen cd's. Laden kan misschien wel eventjes duren maar dat hoeft toch maar 1 keer! De sticks zijn misschien wel wat sneller ja, als je er toch een koopt neem dan meteen de snellere versie..
DJDenz    posted on 08-09-2008 10:37
In princiepe zijn alle USB-sticks en harde schijven mogelijk, maar houd er rekening mee dat hoe meer muziek je op je stick zet hoe langer het laden van de stick duurt.Zorg er ook voor dat je GEEN U3 sticks gebruikt, deze worden niet geladen.
DaDragon    posted on 18-09-2008 19:58
Poster: Moxventura
Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af welke USB stick ik het beste kan kopen voor m'n CDJ400's. Ik heb zelf een oude van 256MB en die is vrij langzaam (wel usb2.0 en firmware 1.30).

Ik las ook al iets over max 2Gb ivm fat partities. Aan de andere kant zag ik ook topics over iPods met meerdere Gigs die ook werken.

Er zijn nu ook ontwikkelingen met nog snellere USB-sticks. Gaat dat uitmaken? Of ligt het aan de CDJ die de mp3's moet decoderen?

Mensen met ervaring?

Ik heb sinds gister "Corsair Survivor 4 GB usb-stick" gekocht.
Deze heeft een leessnelheid van 34 MB/s en dat is een van de snelste tot nu toe.

Leest lekker snel en laadt heel makkelijk.  Kost maximaal 4 seconden om een liedje te laden.

En hij is waterdicht wat het makkelijk maakt om mee te nemen.
User edit by DaDragon on 18-09-2008 @ 19:59:17 (9%)
no-rush    posted on 18-09-2008 20:54
ik zou niet een te groote doen duurt nog al lang met laden ik heb een sony 8g werkt supper Cool
NielsR    posted on 18-09-2008 21:17
Poster: DJDenz
GEEN U3 sticks gebruikt, deze worden niet geladen.

Je kan die U3 shit er gewoon afgooien he, of gewoon selecteren dat die niet automatisch moeten lade als die opgestart worde mischien werkt dat ook.
Maar een U3 stick is ook maar een gewone stick waar ze om beter te verkope een klein proggie hebbe opgezet om wa apps mee te nemen.
RaZZle    posted on 26-09-2008 12:58
Poster: NielsR

Je kan die U3 shit er gewoon afgooien he, of gewoon selecteren dat die niet automatisch moeten lade als die opgestart worde mischien werkt dat ook.
Maar een U3 stick is ook maar een gewone stick waar ze om beter te verkope een klein proggie hebbe opgezet om wa apps mee te nemen.

Mja klopt, ik heb onlangs 2x 4gb sandisk cruzer's aangeschaft (die het overigens prima doen en lekker goedkoop waren) en daar kan je de U3 functie gewoon uitzetten en later eventueel weer aanzetten.

yogum    posted on 26-09-2008 17:54
Heb het zelf nu alleen met USB-stick van 256MB en 2 Gig geprobeerd.

Het is trouwens wel gelukt mijn telefoon op m'n CDJ aan te sluiten!! Mijn telefoon (Sony Ericsson 350i) heeft een kaartje van 2 Gig en met het telefoon-naar-computer-draadje kan ik mijn telefoon ook gewoon aansluiten op m'n CDJ's! Laad redelijk snel en is dus goed te doen.
User edit by yogum on 26-09-2008 @ 17:55:11 (1%)
Tizio    posted on 26-09-2008 19:23
Poster: RaZZle

Mja klopt, ik heb onlangs 2x 4gb sandisk cruzer's aangeschaft (die het overigens prima doen en lekker goedkoop waren) en daar kan je de U3 functie gewoon uitzetten en later eventueel weer aanzetten.

Hèhè, heb precies 2 van die zelfden Winking my eye Werkt idd lekker en goedkoop, alleen wel, ik weet nou niet echt wat ik er van moet vinden...
RaZZle    posted on 29-09-2008 10:09
Poster: Tizio

Hèhè, heb precies 2 van die zelfden Winking my eye Werkt idd lekker en goedkoop, alleen wel, ik weet nou niet echt wat ik er van moet vinden...

Sja het enige wat mij tegenstaat van die cruzers is die inschuifbare aansluiting. Ik zie namelijk wel een keer gebeuren dat dat stuk gaat bij mij... Winking my eye
Boyd    posted on 29-09-2008 17:10

Sja het enige wat mij tegenstaat van die cruzers is die inschuifbare aansluiting. Ik zie namelijk wel een keer gebeuren dat dat stuk gaat bij mij... Winking my eye

Dat is bij mij al gebeurt, in je pc stoppen en dan met je bureaustoel er overheen racen....
RaZZle    posted on 02-10-2008 21:47
Oeioei Cool
NielsR    posted on 02-10-2008 23:22

Die gaan juist minder kapot want als het kapot zou gaan gebeurt het meestal tijdens het transport en daar is de usb juist beter beschermd, ik heb nu al een jaar een cruzer 4gb en ik ben er nog altijd content van.

@Boydgrift: dat kan gebeuren met elke usb stick, mischien nu niet met van die hele kleintjes waar niks uitsteekt maar die zijn moeilijk te transporteren vind ik.
Tizio    posted on 03-10-2008 20:17
En je raakt die dopjes/lapkjes niet kwijt (daar ben ik echt wel iemand voor)
Dolivieira    posted on 19-12-2009 03:15
Vraagje? Heb gister met 2 CDJ400 gedraait. Nu had ik 2 usb sticks van 8gb. Maar deze werden niet gelezen . Waarom?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LLCoolP    posted on 19-12-2009 11:56
Winking my eyeals ik even een tip mag geven i.p.v. die stick (boven op je CDJ).
Ik heb de ervaring dat als je net lekker zit te mixen wel eens langs die USB stick afstoot en enkele keren gebeurd dat ik eentje over brak.

Sindsdien heb ik een verleng kabel voor USB insteken, is ene stuk korter en dan leg ik de USB stick gewoon ergens andersHappy, laughing
Join the party and become famous!

84 Users online: 61 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 31.537
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.905.012