Rigging, wie heeft een diploma (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 30-08-2008 16:56
Hoihoi,

Ik ben op het moment hard aan het leren voor mijn Rigging diploma, en ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zitten met zo'n papiertje!

Aangezien het niet makkelijk te halen is, maar best wel gevaarlijk als je hem niet hebt.

Dus:
Hebben jullie wel eens een ongeluk meegemaakt door iets wat slecht was bevestigd?
Hebben jullie een diploma?
Heisen jullie wel eens boven mensen?

What do you think about Rigging, wie heeft een diploma ??

Vote :   

OneSixty    posted on 02-01-2009 21:30
Poster: DPro
heb je hier trouwens foto's van? anders zou ik deze eens graag willen zien.

ik was ze eigenlijk al aan het zoeken maar ik kan nietmeer op de naam komen :s

ik was trouwens zelf ook niet geweest, ik zag het op foto's.
DPro    posted on 02-01-2009 22:59
Poster: Lightzone

ik was ze eigenlijk al aan het zoeken maar ik kan nietmeer op de naam komen :s

ik was trouwens zelf ook niet geweest, ik zag het op foto's.

maakt niet uit maar is altijd wel eens benoemenswaardig om te zien hoe men aant "knutselen" is
OneSixty    posted on 05-01-2009 01:36
gevonde :p

ik kan niet direct linken, dus gewoon bij foto's gaan kijkrn.

vraag ik mij echt af ofdat dat wel zomaar mag...
ook allemaal gedaan door scouts :s
cross-over    posted on 05-01-2009 13:42
@Bouncy,  een rigging diploma heb ik nog nooit gezien, wel certificaten voor hijsen en takelen of voor workshop rigging (oa bij Toprek).  Trouwens succes met je rigging...

Voor de overige zaken die hierboven worden gesteld staat in het Arbobesluit 1997 hoodstuk 7 staat eigenlijk alles wat je moet weten over hijsen en takelen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
DPro    posted on 05-01-2009 16:44
Poster: cross-over
@Bouncy,  een rigging diploma heb ik nog nooit gezien, wel certificaten voor hijsen en takelen of voor workshop rigging (oa bij Toprek).  Trouwens succes met je rigging...

Voor de overige zaken die hierboven worden gesteld staat in het Arbobesluit 1997 hoodstuk 7 staat eigenlijk alles wat je moet weten over hijsen en takelen.

Als het gaat over veiligheid tja uhmm kenk er beter maar niet over beginnen want dan is het beeldscherm van je te klein. Er zitten verschillende foute constructies in. En je aanpikpunten en zelfgemaakt torens weet je niet wat deze maximaal kunnen hebben. Er hoeft maar een stuk rot hout of een binding niet goed te zijn en je hebt een extra feest. Vaak is het ook improviseren en inschatten van risico's. En dan maar niet te beginnen over de takels die schuin getrokken worden.. Of de hijsbanden die boven parren (hijsband is een polyester band dwz is brandbaar) gebruikt worden en de mannier van aanslaan van de truss en de mannier hoe deze in de haak van de takel tesamen komen. Maar zelf zou ik wel als ik er zou komen toch eventjes met een groot rondje omheen lopen en eens vragen of ze dit altijd zo doen. (Trouwens leuk gedaan voor lampen waterdicht te maken... helaas bij een briesje wind werkt da niet meer.. mja ze hebben t geprobeert.
Amateurs blijf je toch houden helaas..
thomassmith    posted on 05-01-2009 19:21
telt bijv een VCA niet??
met een val helm en een paar ijzeren neuzen kom je best ver
DPro    posted on 06-01-2009 00:06
Nope VCA is een algemeen begrip maar is geen certificaat voor een riggingplot te kunnen maken met krachtenberekening en materiaalkennis.
VCA is opzich leuk als je 't hebt maar hecht er svp niet veel waarde aan.. er staan dingen in die een mens met "gezond" verstand zo ook kan bedenken..
Rigging is iets gecompliceerder vooral als je bridles en grotere constructies gaat maken, p.s. denk niet dat je na een cursus direct kan riggen! ervaring hoort er ook bij. Aldoende leert men... Maar fouten kun je je helaas dan niet permiteren..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

280 Users online: 15 Guests (265 Unknown)
Pages generated today : 70.801
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.548.802