party vanavond bij me buurmeisje ( 20.30 uur) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

voyager    posted on 30-08-2008 11:51
hey daar,

Ik heb zoals jullie al hebben kunnen lezen in de topic een feestje vanavond. Ik had dit al eerder willen aangeven maar door tijdgebrek is dat er helaas niet van gekomen, dus hierbijWinking my eye

het wordt in een tent gehouden op de oprit, en er komt ongeveer 80 man, vindt ik zelf best wel veel voor me eerste optreden. en de stijl die ze willen dat er gedraait wordt is in de buurt van de house, trance, beetje R&B , top-40 en dergelijke(zeg maar alles behalve hardcore enzo:P).

Hoe hebben jullie je eerste party ervaren als dj? want daar ben ik wel nieuwsgierig naar! hebben jullie eventuele tips of trucs voor mij en wat ik wel/niet moet doen.

btw het bier zal aanwezig zijn(A).voor de dronken mannen en vrouwen...

Ik heb wel wat al ervaring met het draaien , en ik heb er uiteraard ook de nodige portie zin in.

misschien is het een leuk idee om foto's/video's daarvan te laten maken zodat ik ze hier kan posten zodat jullie een indruk krijgen.

cheers!
User edit by voyager on 30-08-2008 @ 11:52:47 (9%)

What do you think about party vanavond bij me buurmeisje ( 20.30 uur) ??

Vote :   

mixjob    posted on 30-08-2008 11:57
hallo,

ik heb laatst ook vooor de eerste keer alleen gedraait en dt was gewoon een fuif van kinderen rond de 15 jaar, als dat bij jou ook zo is zou ik van dance/house toch de meest bekende liedjes draaie.. bij mij waren deze het 'beste', ik hoop dat je er wat aan hebt..
Xtremer    posted on 30-08-2008 12:08
Geloof mij een beetje harde en leuke Hardstyle doet het goed aan het eind van de avond. Als je publiek klaar is om los te gaan moet je dat gaan draaienWinking my eye. Al is het maar 1 nummer, dat nummer kan wel het beste van de avond zijn:P. Succes ermee!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJADMIN    posted on 30-08-2008 12:16
Voor zo'n feest is het altijd goed wanneer je voor later op de avond wat ''knal/feestnummers'' meeneemt.

Als er gedronken enzo word, dan hebben de mensen hier meestal, zeker op zon feest, behoefte aan. Vraag goed naar de leeftijden wat er komt, zo weet je des te beter wat je allemaal aan muziek mee moet nemen. En gewoon, maak je niet te druk, en doe je ding, je hebt weinig te verliezen ! Geniet vooral, t zal je enige eerste keer zijn Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dniz    posted on 30-08-2008 13:46
Voor welke leeftijd is het? Je kan natuurlijk altijd de "oude" happy hardcoredingen draaien.
Er zwerft ergens wel een mashup rond op het internet met alle grote happy dingen door elkaar heen. Ben je in 1x klaar en reken maar dat dat wel een feestje gaat worden.
voyager    posted on 30-08-2008 14:15
hey dank alvast voor de reactie's , zei is vandaag 16 geworden , de leeftijd van het publiek vari?ert van 16 jaar, tot achter in de 40 met een paar kleine kinderen, en een paar oude dozen:P

ik ben nu verder druk bezig om de laatste dingen door te voren.
Dniz    posted on 30-08-2008 14:25
Oke dan, veel suc6 iig.
DJADMIN    posted on 30-08-2008 14:33
Dan richt je idd voornamelijk op die doelgroep, maar probeer ook het andere publiek warm te houden..

hoe ? Draai nummers zoals Cassanova ofzo, die kent de jeugd, én vinden de ouderen ook leuk. Niet de hele avond, maar gewoon voor een keer der tussen door, ideaal. Zorg gewoon dat je van iedere stijl wel iets bij je hebt, zodat, mocht het aangevraagd worden, dat je het ook kan draaien en niet met de mond vol tanden staat.

Voor de rest...geniet ! Drink ondertussen ook eens iets, en ga niet stressen ! Veeeeel succes mannn
Sebasz    posted on 30-08-2008 15:12
waar is het :P
Dniz    posted on 31-08-2008 12:21
En hoe is het gegaan?
Roov    posted on 31-08-2008 12:36
Wat vooral belangrijk is, vooral als er bier aanwezig is, dat je echte feest nummers draait. Denk aan Gerard Joling, Frans Bauer, Marco Borsato enz. Deze nummers doen het geweldig met wat bier :P

Edit: Oeps ben iets te laat :P, misschien heb je er nog wat aan bij je volgende avond :P
Hoe ging het?
User edit by Roov on 31-08-2008 @ 12:37:40 (53%)
Nandi    posted on 31-08-2008 13:03
Ik heb gisteren ook voor de eerste keer gedraaid , eerst op een verjaardags party van iemand die 20 werd(dus publiek van ongeveer 20), Daar draaide ik commercieel en dat werd goed gesmaakt.

Daarna moest ik naar een jeugdhuis gaan draaien en daar draaide ik 1 uur electro,maar ervoor waren er al twee dj's geweest die electro draaide, dus het publiek vroeg heletijd om drum and bass(dat starte na mij) en was redelijk aggresief, maarja ik heb gewoon niks van aangetrokken en mijn ding gedaanHappy, laughing gelukkig waren er ook mensen die het wel smaakte.

Dus mijn eerste keer was al meteen een uitdaging lolCool
voyager    posted on 31-08-2008 19:35
hey hey, ik had vandaag nog redelijk veel te doen met andere bezigheden,daarvandaan dat het een beetje laat is maarja.

de avond zelf was echt super!. in het begin was ik een beetje zenuwachtig want ja het was toch mijn 1e optreden, maar na 1 a 2 biertjes was dat gevoel al weg en de mensen hadden ondertussen ook al het nodige gedronken, daarom had ik op een gegeven moment geen 'angst'.

Oorsprongkelijk zouden er +/- 80 man komen maar dat was uitgelopen tot 97 , dat vond ik wel stoer!, de oudere mensen maar ook de jongere hadden verteld op het einde dat ik het heel goed gedaan had!.

Er waren ook mensen die hardstyle en de hardere varianten wilden horen , ik had er wel een paar , maar ik had er net 2 opgezet want 'de jarige ' wilde alleen house/trance wat pop en de top 40 , en ja dan moet je dj zich daar aan passen he! maar ik heb ook nog aan het publiek gedacht zodat ze toch nog tevreden waren(en dat terwijl tussen de 12 en de 15 jaar waren) dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht bijn zo'n doelgroep?!? maarja daar leer je alleen maar voor de volgende keer.

Maar aangezien er ook oudere mensen aanwezig waren , kon ik uiteraard niet alleen maar van dat boem , boem , boem geluid aan hebben staan , dus af en toe wat nl-talig muziek deed ook wel wonderen=) , zeker als ze het nodige op hebben.
DJADMIN    posted on 31-08-2008 22:07
Perfect gedaan Winking my eye

een ervaring rijker zo te zien :D en heel slim dat je goed geluisterd hebt naar de jarige, altijd doen ! Uiteindelijk draai je toch voor hem / haar, en daarnaast voor het publiek.

Ik zeg maar zo ; het belangrijkste is dat de jarige een onvergetelijk feest heeft, het andere publiek komt dan vanzelf wel Winking my eye
voyager    posted on 31-08-2008 23:28
@ dj-admin , dankje voor de comment.

zo zie ik dat ook, inderdaad , de 'klant' moet toch op het einde van het feestje tevreden worden gesteld zeg maar :P haha.

quite : ; het belangrijkste is dat de jarige een onvergetelijk feest heeft, dat zei ze zelf nog tegen mij toen iedereen weg was, en me een knuffel gaf haha(A).

en nu zaterdag heb ik weer een fuif,heb er al weer zin in:D

p.s. ik wil zo snel als mogelijk foto's posten van deze verjaardag , maar waar kan ik dat het beste doen? want dat zo goed ben ik nog niet bekend met deze site , als mij iemand daar mee kan helpen ? graag

iedereen bedankt voor de comments Winking my eye vind het wel fijn van jullie.

cheers=)
User edit by voyager on 31-08-2008 @ 23:29:46 (20%)
Lead    posted on 01-09-2008 01:23
uploaden van plaatjes gaat via de Gallery. Er staat een knop bovenaan de pagina naar het upload scherm.
Let the BASS be louder
Dniz    posted on 01-09-2008 08:39
Zo te lezen heb je een gezellige avond gehad. En daar gaat het ook om.
RoyBeware    posted on 01-09-2008 10:26
Leuk om te horen dat het een geslaagd feest is geworden :D
Alleen 1 tip. Ga niet drinken.

De meeste doen dat niet, omdat het je reactievermogen vertraagd.
Maar dat moet je natuurlijk zelf gepalen. De 1 is er gevoeliger voor als de ander he.
voyager    posted on 01-09-2008 22:25
@ lead : dankje voor de tip =)

@ dnisz : zeer zeker :D , ik ben er zelf ook trots opHappy, laughing , alhoewel ik af en toe een (klein) foutje gemaakt had , was het wel chille avond geworden.

@ Poy-776 : dat heb ik hier al vaker gehoord in de topics dat je als dj-zijnde niet moet gaan drinken , ikzelf weet gelukkig hoeveel ik kan drinken voordat ik aangeschoten wordt , ik heb net genoeg (3 bier) gedronken om van mijn zenuwen af te komen en lekker op mijn gevoel te kunnen mixen en het publiek leuk te vermaken.

maar je hebt wel idd gelijk , de ene kan slecht met bier overweg dan de ander.

tairip    posted on 01-09-2008 23:17
Foto van je buurmeisje? :D haha kidding!
nickbn    posted on 23-09-2008 00:21
Mijn eerste feestje was voor zo'n 70 vrouwen die een survivalweekendje hadden i.s.m de landmacht en de viva (maandblad). Bij voorbaat werd ik al gewaarschuwd om ook af en toe eens een commerciele plaat te draaien, en dat dan maar gedaan ook, veelvuldig zelfs, want de dames gingen niet los op de gebruikelijke axwell, maar op nick en Simon Cool. Kun je ook niet echt blij van worden, het was wel een uitdaging om het allemaal aan elkaar te draaien. Het was overigens al helemáál een uitdaging om het publiek blij te houden nadat ik de verkeerde CDJ uitzette Cool , gelukkig doet die andere volendammer het ook goed onder de dames en was dat een mooie plaat om de stilte te doorbreken.

bambamstudio    posted on 23-09-2008 08:21
party vanavond bij me buurmeisje...ben ik nu de enigste die niet meteen bij het zien van de topic titel aan een DJ gig denkt ?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
PaulBrugel    posted on 23-09-2008 08:37
Ik?
voyager    posted on 29-09-2008 22:57
hoi,

@ nickbn : Dan heb je wel veel geluk gehad met die kameraad heheWinking my eye, en ja sommige mensen willen dan toch weer net die ene commerci?le plaat hebbenxD, maarja dat mag af en toe welleens neit =)? je moet toch proberen de mensen een vette avond te geven die ze nooit meer vergeten(A):D.

@ bambamstudio : haha:P , naja het was uiteindelijk uitgegroeid tot 97 man, zeg 100. En dat voor me eerste keer . Dat had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet gedroomd:P. en ja een dj gig heheWinking my eyeWinking my eye

je moet toch wat he!:D

cheers !!!
Tizio    posted on 30-09-2008 16:41
Mijn eerste keer was met 80 franse mensen van de alliance francaise, allemaal oudere franse muziek! was dus een flink 'zwaar' begin.. Vorige week ook n feestje gehad, ook ongeveer zoveel man en dat was gewoon standaard, wat house, dance r&b(zoek trouwens nog echt wat goeie r&b nummers) wat top 40 en 70's en 80's.
Flink gevarieerd dus, wat later in de avond wat meer house dr tegenaan gegooid en iedereen had het prima naar z'n zin!
Ook was er een live band, waarna er flink wat mensen naar me toe zijn gelopen die zeiden dat ze liever mij hadden.. Daar doe je het toch om! :D
presto    posted on 30-09-2008 18:40
Mijn eerste keer was ook op een verjaardag van een kennis. Halverwege de avond heb ik letterlijk iemand achter mn technics vandaan moeten rossen. Die stond gezellig aan van alles en nog wat te draaien toen ik ff ging zeiken. Ik hoorde ineens een kat janken leek het wel, maar meneer was aan het scratchen met zn klauwen tegen mn tonars. Het is inmiddels ruim 8 jaar geleden, maar kan me nog zo kwaad maken hierom...

154 Users online: 74 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 76.650
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.344.623