prijskaartje vinyl (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

VedetteH    posted on 28-08-2008 23:51
Hey,

Ik ben sindskort begonnen met het draaien van vinyl. Mijn voorkeur gaat uit naar minimal. Nu heb ik een aantal duitse top sites gevonden waar ik mijn vinyl kan bestellen. Nu weet ik alleen niet wat het totaal plaatje zal gaan worden, dus kosten van de plaat plus verzendkosten. Stel een plaatje kost 8.20, hoeveel bedragen dan de verzendkosten vanuit Duitsland?

Alvast bedankt

What do you think about prijskaartje vinyl ??

Vote :   

Lead    posted on 29-08-2008 00:45
Dit ligt aan de winkel waar je het koopt, net wie ze gebruiken...

Kijk op hun website, dat moet ergens vermeld staan..
Let the BASS be louder
DeteqBoy    posted on 29-08-2008 16:16
meestal als je in het mandje gooit en je klikt bij afrekenen zie je het totaalbedrag wel staan Happy, laughing
freezer    posted on 29-08-2008 17:13
en ook net hoe zwaar je paket word
Tekhead    posted on 30-08-2008 00:07
verzending uit duitsland naar belgie is redelijk prijzig, sowieso, maar als je per stuk laat verzenden is het stervensduur, meestal wacht je beter tot je een redelijk aantal 12" tegelijk kan bestellen, dan is het pas de moeite, want 1 vinyl laten verzenden is hetzelfde als 5 kilo vinyl te laten verzenden
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Nico_26    posted on 30-08-2008 00:15
Eens het uit het buitenland komt zal het al wat kosten! Want eerst moet er nog btw bij. Dus reken al zeker +12 euro
Tekhead    posted on 30-08-2008 00:42
Poster: Nico_26
Eens het uit het buitenland komt zal het al wat kosten! Want eerst moet er nog btw bij. Dus reken al zeker +12 euro

Klopt niet, of het moet een online winkel voor enkel zelfstandige met btwnr. zijn. Norrmaal zijn deze prijzen inclusief mws (btw), en als je btwnr hebt geef je die door aan de shop in Duitsland, en vermeld hem dat hij de rekening opmaakt excl. BTW.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
VedetteH    posted on 31-08-2008 18:34
Oke, ten eerste bedankt voor de comments. Weet iemand dan een goede site waar je relatief gezien goedkoop minimal vinyl kan bestellen?
bartezzz    posted on 31-08-2008 19:24
als ik bestel doe ik dat altijd op http://shop.vinyl-distribution.com of http://www.decks.de maar ik vind zelf dat je beter in de winkel voor 9 euro per vinyl kan kopen want dan kan je het ook goed luisteren want soms zijn die korte sample's op site's wel heel goed maar is het nummer voor de rest toch ruk!
in Haarlem heb je naast het station een hele chille platen winkel (trancentral) daar verkopen ze veel minimal want dat haal ik er ook altijd en mocht je eens in de buurt van Haarlem zijn dan is die winkel echt wel aan te raden!
Illusion    posted on 31-08-2008 19:44
Poster: bartezzz
als ik bestel doe ik dat altijd op http://shop.vinyl-distribution.com of http://www.decks.de maar ik vind zelf dat je beter in de winkel voor 9 euro per vinyl kan kopen want dan kan je het ook goed luisteren want soms zijn die korte sample's op site's wel heel goed maar is het nummer voor de rest toch ruk!

Klopt, I Agree!

Daarom ga ik het liefste even langs "De Jongens Van Hemmes" in Groningen. Even luisteren, kopen, gaan met die banaan, en draaien maar!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Synchronizer    posted on 01-09-2008 13:42
Poster: Illusion

Klopt, I Agree!

Daarom ga ik het liefste even langs "De Jongens Van Hemmes" in Groningen. Even luisteren, kopen, gaan met die banaan, en draaien maar!

Wat ben je daar kwijt voor een gewone hardstyle vinyl (2 of 3 tracks) ?
bartezzz    posted on 01-09-2008 21:59
Poster: Smiddey

de meeste platen winkels zitten tussen de 8.50 en 11 euro.
in haarlem de meeste 9 euro en de wat oudere maar 3 euro.
Illusion    posted on 01-09-2008 22:40
Poster: Smiddey

Ongeveer 24 euro
Nico_26    posted on 02-09-2008 00:00
Mja vinyls zijn duur Cool
User edit by Nico_26 on 02-09-2008 @ 00:00:59 (13%)
bartezzz    posted on 02-09-2008 09:25
Poster: Nico_26
Mja vinyls zijn duur Cool

mjaw dat is waar, daarom denk ik er ook echt over na om een time code systeem te kopen (misschien is dat ook wat voor jouw VedetteH)
Xtremer    posted on 02-09-2008 09:31
De reden dat ik gestopt ben met vinyl is juist vanwege de prijs... Ik had geen zin op €11,00 uit te moeten geven aan 2 of 3 tracks en een stuk vinyl. Op de bekende MP3 verkoop of downloadsite haal je ze voor €0,99 per track en dat is gewoon dezelfde als op de vinyls! Dan hebben we het nog niet over het vervangen van een naald! Vinyls slijten sneller dan CD, vinyls zijn duurder en je hebt geen naald nodig in een CD speler die je eens in de zoveel tijd moet vervangen. Ik heb totaal niks tegen mensen die vinyl draaien, maar het kost je gewoon meer om dat stukje feeling van een TT te hebben. Het is het zelfde principe als met printers, de aanschaf van zo'n ding is niets, maar de inkt ervan kost bakken met geld. Bij een CD speler ben je in 1 keer een flinke hap geld kwijt, maar dan heb je wel iets waar je weinig onderhoud en kosten aan overhoud.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DeteqBoy    posted on 02-09-2008 09:41
je kan toch altijd met cd's beginnen en bijvoorbeeld 1 draaitafel erbij halen later Happy, laughing Ik heb nu ook allebei maar vinyl blijft gewoon echt wel vet om te draaien Happy, laughing
ArCee    posted on 02-09-2008 12:29
De laatste keer dat ik vinyl kocht, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden bij Rythem Import Amsterdam betaalde ik toen (al) 17, 20 gulden voor een vinyl Cool
Illusion    posted on 02-09-2008 12:53
Poster: DJ-Xtremer
De reden dat ik gestopt ben met vinyl is juist vanwege de prijs... Ik had geen zin op €11,00 uit te moeten geven aan 2 of 3 tracks en een stuk vinyl. Op de bekende MP3 verkoop of downloadsite haal je ze voor €0,99 per track en dat is gewoon dezelfde als op de vinyls!

Het is maar wat je er voorover hebt. Ik heb echt wel 8 tot 10 euro over voor een plaat. Ik vind dat hardstyle sowieso 100% op Vinyl thuis hoort. Het mooiste is gewoon als je @ the dj set komt en je pakt je plaatje tevoorschijn.

Inspiratie:D: Ik ga een track over Vinyl maken:D Waarin de waarde ervan wordt beschreven. Zijn volgens mij maar weinig die het jammer vinden dat vinyl uitsterft... Ik vind het zoo jammer.
User edit by Illusion on 02-09-2008 @ 12:53:20 (1%)
RiX    posted on 02-09-2008 13:18
wel LOL dat je dan een ava hebt van ene digitale jog :D
DJArvee    posted on 02-09-2008 14:00
Op Qbase gingen er redelijk nieuwe platen
Zoals

Voodoo/Guidelinez
Fearless/Wooloomooloo
All Of me/ misunderstanding

Allemaal voor 5 euro weg
Dat vind ik dus echt een leuke prijs voor vinyl
vooral omdat ze niet 2de hands waren

Voor de rest, tsja, je moet t er voorover hebben, ik wel iig
Synchronizer    posted on 02-09-2008 14:41
idd ik wilde drie Project One platen kopen maar die waren allemaal al verkocht toen ik naar huis gingCool
StevenM    posted on 07-10-2008 23:33
ek eb mij zelf nu ook just 2 draaitafels aangeschaft, ook voor vinyl, het gevoel ligt anders, k vinyl kost idd na een tijd wel veel meer, mar ik ga tog lekker bij vinyl blijve znne Winking my eye
View    posted on 08-10-2008 14:11
Ik draai zelf ook met vinyl en vind het ook beter en gemakkelijker dan met een CD-speler. Maar een feit is wel dat platen erg duur zijn. Het is wel normaal dat vinyl vervangen word door CD grotendeels... kijk maar naar de camera, daar zijn er tegenwoordig ook massa's meer digitale van, maar je hebt nog steeds veel mensen die het liever analoog doen.
dafraaits    posted on 08-10-2008 14:15
ik draai ook met vinyl is wel duur maar tis leuker die plaatjes zoeken enzo is wel gaaf Happy, laughing
DeteqBoy    posted on 09-10-2008 13:51
Gewoon allebei doen, dan heb je het meeste voordeel Happy, laughing

140 Users online: 72 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 15.219
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.831.765