prijskaartje vinyl (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

VedetteH    posted on 28-08-2008 23:51
Hey,

Ik ben sindskort begonnen met het draaien van vinyl. Mijn voorkeur gaat uit naar minimal. Nu heb ik een aantal duitse top sites gevonden waar ik mijn vinyl kan bestellen. Nu weet ik alleen niet wat het totaal plaatje zal gaan worden, dus kosten van de plaat plus verzendkosten. Stel een plaatje kost 8.20, hoeveel bedragen dan de verzendkosten vanuit Duitsland?

Alvast bedankt

What do you think about prijskaartje vinyl ??

Vote :   

Renzis    posted on 09-10-2008 14:04
Poster: StevenM
ek eb mij zelf nu ook just 2 draaitafels aangeschaft, ook voor vinyl, het gevoel ligt anders, k vinyl kost idd na een tijd wel veel meer, mar ik ga tog lekker bij vinyl blijve znne Winking my eye

Dude praat gewoon abn. Dit soort brabbel doe je maar op msn.

Ontopic:
Ik heb nu geen draaitafels meer, ga er op korte termijn wel weer een bij halen, want ik heb nog best wat hele mooie platen liggen, ik koop ze zelfs nog, puur omdat ik ze op vinyl wil hebben.

Mooi voorbeeldje: Ik heb een plaat (Marcel Woods - Advanced the remixes) waar een geweldig lekkere versie op staat, die ik geregeld luisterde toen ik nog tt's had. Stond ik afgelopen zomer op Freefesteival in Almere in de HardStage stond daar Cor Fijneman, en die trekt op een gegeven moment die plaat uit zijn tas, en ik herken de hoes al, plaatje word opgelegd en subliem ingemixt.

Dat voelde als of hij mijn plaat draaide, dat is een speciale track omdat niet 10000 mensen hem ook hebben. Als ik een House dj bijv. Laidback luke - break the house hoor draaien baal ik. Iedereen heeft hem het is gewoon geen ruk meer aan.

Vinyl heeft wat unieks en speciaals. En dat is die prijs wel waard.
Linea    posted on 11-10-2008 13:36
dat is nou juist de reden waarom ik van vinyl hou. cd mixing is geen kunst meer, je gooit er een cd in terwijl de andere al speelt, kijkt even naar de bpm en je hebt hem in mum van tijd ingemixed (bij wijze van). bij vinyl ben je haast noodgedwongen om het op gevoel te doen en dat maakt het leuker vind ik. want wees eerlijk, iedereen die een pioneer speler thuis heeft die kijkt ook wel naar de bpm counter. daar kijk je niet zomaar overheen.

mijn pioneers staan nu in een hoekje niks te doen omdat ik cd mixen geen snars meer aan vind. binnenkort een paar stantons halen. dan kan ik eindelijk wat doen met die platen die ik zo nu en dan koop.
User edit by Linea on 11-10-2008 @ 13:37:22 (1%)
KesterDJ    posted on 11-10-2008 18:29
@Linea

Ter info: Zelf ben ik begonnen met 2 mk3's en nu inmiddels 2 Technicsen gekocht. Ik ben volledig met je eens over het gevoel bij Vinyl enzo... Maar die bpm vind ik nonsens... Je kan hem altijd zien, op een deftig mengpaneel staat die ook. En idd je kijkt daarnaar, omdat het niet anders kanSmile having fun Maar so wat, ik vind de plaat gelijk zetten het minste van alles, dus of dat er nou staat of niet... Pioneers zijn handig, maar nu er Timcode systemen zijn zouje gewoon zot moeten zijn om nog pio's te kopen. Kijken naar iemand die met vynil draait of iemand die met pio's draait is een zeeeeeeeeeeeeeeeeer groot verschil.

Bij mij was de doorslag: de pioneers draaien niet rond. Het mag nog zo correct nagebootst zijn, het draait niet rond en dat is storend. Punt aan de lijn

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

211 Users online: 110 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 19.492
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.836.038