Serato Scratch with CDJ 400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Curd    posted on 26-08-2008 12:43
Ik heb een probleempje met serato scratch en mijn CDJ 400's. In het timecode systeem werkt alles perfect maar wanneer ik met gewone cd wil spelen en verander van switch, lijkt het of mijn luidspekers defekt zijn (overload). Ik heb mijn cdj's , zoals het hoort, aangesloten aan de soundcard van Rane en dan doorgelust naar de mixer (Pio 800). dus op kanaal 1 staat het timecodesysteem op de CD-input en het "Thru-systeem" (dus met gewone aangekochte cd's spelen) staat aangesloten op de Line-In van datzelfde kanaal. Op kanaal 4 staat de andere CDJ opdezelfde manier aangesloten.
Het komt er dus op neer dat ik beide CDJ 400's enkel kan gebruiken via 1 systeem (ofwel timecode ofwel gewoon) maar niet in combinatie van beide.
Heeft iemand hier ervaring mee en nog belangrijker : de oplossing Smile having fun

What do you think about Serato Scratch with CDJ 400 ??

Vote :   

Down_Town    posted on 26-08-2008 13:08
Ik heb geen Serato en of een CDJ 400 maar zo te horen aan je omschrijving gaat er toch iets fout met de aansluiting op je mengpaneel. Het lijkt of je hem als CD player toch niet juist aansluit qua line. Is de thru een line signaal of iets anders? Het kan ook dat het thru signaal veel harder is waardoor je de gain een stuk terug moet draaien.

Zomaar wat ideetjes.
Gery    posted on 26-08-2008 14:03
het is perfect logisch dat je een keuze moet maken tussen OFWEL serato timecode OFWEL gewone CD's met de tru mode aan.

Met tru mode zeg je nl aan je geluidskaart dat hij het signaal van de cd's rechtstreeks naar je mengpaneel moet sturen, zonder true mode wordt de timecode geinterpreteerd door serato.

op dat gebied is dit weer een minpuntje van serato tov traktor scratch, waar ja dit wel perfect kan doen met behulp van de multicore kabels!

Wat je altijd kan doen is multicore kabels van traktor scratch kopen en die op je serato gebruiken, dan kan je op je een deck timecode spelen en op je ander een gewone cd (weliswaar zonder de tru mode aan te zetten!) want de multi core kabels splitsen je signala gewoon in 2.

Zonder multicore kabels kan je ook hetzelfde bereiken door een splitter op je cd line out te zetten waarvan een kant naar je serato gaat en de andere kant naar je djm.

maar voor het gemak van aansluiten zou ik toch de traktor multi core kabels kopen Happy, laughing
DJ - Producer
Curd    posted on 26-08-2008 14:54
Thanks voor de tips.
Ik blijf het toch raar vinden dat je voor elk kanaal op Rane soundcard 2 uitgangen hebt : dan is het toch de bedoeling van Rane/Serato dat je de 2 systemen naast elkaar kunt gebruiken.
Hier komt nog bij dat je in time-code niet de effects kan gebruiken op je CDJ's Cool.
@ Gery : bedoel je dat 1 CDJ dan op time-code systeem staat en de andere CDJ op gewone cd. Dat is niet direct hetgene wat ik in gedachte had : ik wil op elke moment van het ene systeem naar het andere overschakelen. Ik ga in ieder geval in de local store eens horen ivm die multicore kabels!
wizkid    posted on 26-08-2008 15:02
heb je de kabel wel in de line in van je mixer? want als je hem op phono oid aansluit dan klinkt het ook als of je speakers overload zijn
Gery    posted on 26-08-2008 17:30
Wat serato doet met zijn tru mode is de ingang van de scratch box doorverwijzen naar de uitgang, zodat je signala van je cd speler ipv werwerkt wordt en je een liedje afspeelt uit de software je het gewoon signaal van je CD speler op je mengpaneel hebt.

Het is dus logisch dat je een keuze moet maken tussen je 2 decks ofwel CD ofwel timecode + serato software

Wat doen de multicore kabels (Deze bevatten 3 kabels in één):
- Splitsen je CD line out signaal naar: enerzijds je scratch box en anderzijds een CD output aan de kant van het mengpaneel
- Line uitgang van je scratch box naar je mengpaneel

langs de kant van de scratch box heb je dus 2 paar fiches (een line in en een line out)
langs de kant van de djm heb je 3 paar fiches (een line out komende van de scratchbox, een line out komende van je CD, en een line in waarop je je CD spelers aansluit)

Op je DJM sluit je dus je timecode kabel aan op een ander kanaal als je cd kanaal.
Als je timecode draait kan je dus in principe op het cd kanaal de pieptoon van je timecode horen.
Stop je een gewone cd in kan je uiteraard die cd gewoon afspelen op het cd kanaal.

Deze kabels zijn gewoon voorzien van de standaard fiches dus je kan ze perfect voor serato gebruiken ook!
DJ - Producer
Curd    posted on 29-08-2008 11:45
@ Gery: You're the best  Smile having fun
Laat je iets weten wanneer ik de kabeltjes gekocht heb.

Thanks

This is an old Topic

No new postings for 6.220 days.
 Post CommentThat would be 207.3 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 81 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 168.958
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.687.873