Dj booth ontwerpen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroen890    posted on 26-08-2008 12:24
Ik ga een dj booth bouwen. Omdat het de eerste is word het gewoon van hout. alleen is het moeilijk om een ontwerp te bouwen. Kunnen jullie een beetje helpen om een dj booth te maken. hij is voor in huis en gaat erook niet uit. Hij mag maximaal 1 meter breed zijn.Iets langer mag wel.
Alle afmettingen.

Versterker: Hoog-36     breed-20  
Mixer : Hoog-8   Breed-20
cd spelers: onbekend. Krijg namelijk 2 Numark axis 4. En kan ze nog niet meten. Kan het ook niet vinden op google. 

cd kast: Hoog-15 breed: maakt niet uit 

De kleurmag je ook zelf verzinnen. Me mixer is zwart. Versterker zwart. Cdspelers rood grijs en zwart .als hij aanstaat
en grijs en zwart als hij uit staat

Alvast bedankt
gr jeroen.

What do you think about Dj booth ontwerpen ??

Vote :   

Lead    posted on 26-08-2008 13:16
En wat verwacht je nu precies dat iemand hier post ?? Ik zie geen vraag oid staan...

Het mooie van een meubel bouwen is juist dat je alles naar je eigen idee kunt maken...

Ideale hoogte is 100cm van het blad, ik ben iets langer dus mijn booth staat op 110 cm.
Diepte is max 60 cm, dieper heb je nooit nodig.
Breedte is afhankelijk van je kamer...
Vakjes/kastjes erin : optioneel.
Let the BASS be louder
RePlayz    posted on 26-08-2008 14:26
ik heb mijn booth opgebouwd uit metalen hoekprofielen (gewoon te koop bij de Gamma ofso). Deze hoekprofielen zijn al voorzien van gaten, dus makkelijk om je apparatuur aan te bevestigen. In feite bouw je een geraamte zoals je dat met MECANO doet :P maar dan in het groot. Dit geraamte kun je daarna natuurlijk opvullen en dus ook meteen extra verstevigen met hout (of wat je zelf dan ook wilt). Persoonlijk vind ik het er ook fraai uitzien.....

Wat ik ook nog als tip kan meegeven is om wellicht de booth in verschillende delen te bouwen......mijn booth als voorbeeld: ik heb een middenstuk, waar dubbelaar, mixer en beide versterkers in zitten....aan beide zijdes aparte 'kastjes' waar de enkele cd-spelers op staan. Deze 3 delen heb ik door middel van vleugelmoertjes aaneen gezet (er zitten tog en gaten in de profielen, dus erg makkelijk).....In je kamer staat het mooi en stevig aaneen en mocht je het op een dag toch willen transporteren, haal je de 3 delen in no-time los van elkaar en makkelijk te vervoeren Winking my eye

Het voordeel van het gebruik van deze hoekprofielen is dat je het kunt zagen in de lengte die je zelf wilt. Je moet alleen ff opletten dat je wel uitkomt met de gaten die erin zitten dat die samenvallen, anders word het lastig als je ze aan elkaar zet. Gebruik gewoon M10 boutjes en moertjes en je zet het zo in elkaar.

Succes!
Tinus    posted on 26-08-2008 18:07
hey een numark axis 4 is ongeveer 21 cm breed
jeroen890    posted on 26-08-2008 20:54
Poster: RePlayz
ik heb mijn booth opgebouwd uit metalen hoekprofielen (gewoon te koop bij de Gamma ofso). Deze hoekprofielen zijn al voorzien van gaten, dus makkelijk om je apparatuur aan te bevestigen. In feite bouw je een geraamte zoals je dat met MECANO doet :P maar dan in het groot. Dit geraamte kun je daarna natuurlijk opvullen en dus ook meteen extra verstevigen met hout (of wat je zelf dan ook wilt). Persoonlijk vind ik het er ook fraai uitzien.....

Wat ik ook nog als tip kan meegeven is om wellicht de booth in verschillende delen te bouwen......mijn booth als voorbeeld: ik heb een middenstuk, waar dubbelaar, mixer en beide versterkers in zitten....aan beide zijdes aparte 'kastjes' waar de enkele cd-spelers op staan. Deze 3 delen heb ik door middel van vleugelmoertjes aaneen gezet (er zitten tog en gaten in de profielen, dus erg makkelijk).....In je kamer staat het mooi en stevig aaneen en mocht je het op een dag toch willen transporteren, haal je de 3 delen in no-time los van elkaar en makkelijk te vervoeren Winking my eye

Het voordeel van het gebruik van deze hoekprofielen is dat je het kunt zagen in de lengte die je zelf wilt. Je moet alleen ff opletten dat je wel uitkomt met de gaten die erin zitten dat die samenvallen, anders word het lastig als je ze aan elkaar zet. Gebruik gewoon M10 boutjes en moertjes en je zet het zo in elkaar.

Succes!
  Dankjewel voor de uitleg. ik had zelf gedacht alleen maar hout maar jouw idee is ook heel handig Winking my eye. Thx
djmamo    posted on 26-08-2008 20:56
wat zijn je eigen ideeen? we hebben ook een database met dj gear opstelliingen, messchien kun je een paar voorbeelden plaatsen wat je wilt

www.moonentertainment.nl
jeroen890    posted on 27-08-2008 14:12
Moet dat hier? Of ergens anders op het forum.
wico    posted on 28-08-2009 17:18
weet er iemand een goed programma om een dj-booth te ontwerpen
Bouncy    posted on 28-08-2009 17:27
Poster: Lead
Ideale hoogte is 100cm van het blad, ik ben iets langer dus mijn booth staat op 110 cm

Kom ik aan met m'n drive in meubel van 130 en thuis meubel van 140...?Cool
dJORD    posted on 28-08-2009 17:51
google skatchup
DTwisted    posted on 28-08-2009 17:57
Poster: Bouncy

mijn drive in meubel?
3 meter :$
en 6 meter totaal met Speakers derbij!
dJORD    posted on 28-08-2009 18:02
volgensmij hebben ze het over de hoogte :$
Estacy    posted on 28-08-2009 18:18
Poster: wico

beter had je dit topic niet gekickt maar het in de LL geplaatst.
Om je vraag te beantwoorden:
Autocad
Autodesk Revit
of iets goedkoper (ook best goed, veel simpeler ook)
Google sketchup
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Stagiar    posted on 29-08-2009 14:19
Poster: Bouncy

Holy Crap, Michael Jordan?
BboyV    posted on 29-08-2009 23:17
Poster: wico

Confused
XP
met de hand jongen, met de hand...
lol

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

184 Users online: 98 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 31.554
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.724.945