[Vid] Midi toevoegen aan basic dj setup.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 25-08-2008 23:32
Gezien er nog redelijk wat vraagjes over midi, live acts enzz. bestaan heb ik vlug een klein midi set-upje gemaakt om te laten zien wat je er mee kan. het is dus niet zo heel erg strakjes Winking my eye
Ik maak hier gebruik van: M- audio Trigger finger, Behringer Bcr2000, redsound micro en Ableton live.:

User edit by MoXeGy on 25-08-2008 @ 23:34:38 (5%)

What do you think about [Vid] Midi toevoegen aan basic dj setup. ??

Vote :   

Roov    posted on 25-08-2008 23:52
Ziet er goed uit hoor! Leuk filmpje
Nico_26    posted on 25-08-2008 23:53
Bedankt! Happy, laughing
AndersHJ    posted on 26-08-2008 00:17
Kun je dat nu bijvoorbeeld goed gebruiken in een mix? Gewoon dus 2 cdj800 en een trigger finger erbij? Je kan daar waarschijnlijk alle soorten samples mee afspelen? Maar kan je ook de snelheid van de sample regelen? Want anders loopt het een beetj in het honderd denkik...
Leuk filmpje... ZOu je anders nog een kunnen maken waar je mixt en die dingen in gebruikt? Of geen tijd? :p
MoXeGy    posted on 26-08-2008 00:19
Bij dit filmpje is ook gemixt alleen zie je het niet zo goed omdat het maar 1 overgang is.
De kan de samples pitchen, maar dit laat ik de redsound mirco doen. Uiteraart kun je alle soorte samples afspelen, je kan er alles op mappen.
AndersHJ    posted on 26-08-2008 00:37
Poster: MoXeGy
Bij dit filmpje is ook gemixt alleen zie je het niet zo goed omdat het maar 1 overgang is.
De kan de samples pitchen, maar dit laat ik de redsound mirco doen. Uiteraart kun je alle soorte samples afspelen, je kan er alles op mappen.

Redsound micro? Is dat dan een soort aparaatje dat je samples gelijk zijt met de muziek ofzo? Heb jij een schema hoe al je gear aangesloten is ofzo?
MoXeGy    posted on 26-08-2008 00:40
Dat apparaatje is een midi clock, het is een bpm counter die in midi taal het aantal bpm naar je software stuurt(bij mij is het dus naar Ableton). Zo is het bpm van ableton altijd hetzelfde als het bpm van mijn draaiend liedje.
AndersHJ    posted on 26-08-2008 00:46
Poster: MoXeGy
Dat apparaatje is een midi clock, het is een bpm counter die in midi taal het aantal bpm naar je software stuurt(bij mij is het dus naar Ableton). Zo is het bpm van ableton altijd hetzelfde als het bpm van mijn draaiend liedje.

Wist niet dat dat bestond :p Zie hier dat het wel rond de 120 euro kost :s
Dus eigenlijk ben ik al voldonde met een trigger finger en die midi clock? Of is die behriger ook handig om te bginnen? Hoeveel kosten die 2 tesamen?
thx man
MoXeGy    posted on 26-08-2008 07:15
als je dat genoeg vind ben je al klaar, voor prijzen moet je zelf eventjes gaan kijken bij webshops.

This is an old Topic

No new postings for 6.238 days.
 Post CommentThat would be 207.9 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

273 Users online: 77 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 52.979
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.526.752