Keuze tussen deze PC of Imac (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 25-08-2008 20:43
Na vele topics gelezen te hebben over het duel tussen een PC met windows of een Imac ben ik er nog steeds niet uit, op dit moment sta ik voor de volgende keuze:

Ik kan een 2de hands pc kopen van een kerel die ik goed ken, hij zal me dus niet belazeren. De pc is als volgt:
Pentium 4 3.2 ghz hypertreading 
Intel Bonanza moederboord (lan 100/1000 6 x usb 2.0)
420 watt voeding 
2 gig intern (werkgeheugen)
250 gig harde schijf (opslag) 
Geforce FX5950 256 MB Ultra (videokaart)
NEC dvd speler 
NEC dvd-rw +/- (brander)

Deze pc kost me 350 euro.

Dit scheelt nogal veel met een minimale Imac en nog meer met een iets beter Imac.
Er moet nog een beeldscherm bij maar dan nog.

Ga ik heel veel verschil merken tussen deze pc en een Imac of is het prijsverschil van 800 eu een goede reden om deze pc te kopen?
Play that funky music white boy....

What do you think about Keuze tussen deze PC of Imac ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 26-08-2008 12:28
Ben het met diddy eens.
Voor dat geld kun je beter een nieuw systeem kopen.
Je hebt tegewnoordig geen slechte branders meer.

Een kleine dualcore is dan de beste keuze dan een solocore.
Er komen wel processoren van AMD die 3 cores hebben. De Phenom X4 waarvan 1 core defect is, gebruiken ze dus vor een Triple Core X3.

Ik zal dan wel voor Windows XP gaan.
Ik heb al de hoog nodige problemen gehad met Vista...
Zowel op notebooks als op pc's.

Het is aan jou de keuze.
Heb je 800,- voor een Imac oid. koop die dan.
Heb je dat geld niet, koop dan eerst lekker een pc, om mooi te beginnen.
Nico_26    posted on 26-08-2008 12:56
Wat je ook kiest! Ga niet naar Vista, want dat gaat je alleen maar problemen geven
RoyBeware    posted on 26-08-2008 13:16
Ohja, het na deel is wel, er word geen Windows XP meer geleverd bij pc's....
Gery    posted on 26-08-2008 14:06
koop dan toch gewoon een Dell met linux op! (of gewoon enkel de hardware zonder OS) en je kan wel ergens op het internet aan een XP geraken Thumbs Up

scheelt ook weer een pak in aankoopprijs als je geen vista moet kopen om het niet te gebruiken!
DJ - Producer
Sandr    posted on 26-08-2008 14:36
Ik heb het geld wel, de vraag is alleen: Heb ik het er voor over...

Als beginnend producer verwacht ik niet direct een mac nodig te hebben. Een pc met windows die aankan wat ik wil is voldoende.
Bovendien sluit ik hem dan toch niet aan op het internet dus veel troep zal ik ook niet binnenhalen.

Maar jullie adviseren dus wel een nieuwe pc boven die 2de hands die in me openingspost staat?
Play that funky music white boy....
Nico_26    posted on 26-08-2008 22:32
Maar het gaat niet allen of je pc het aan kan. Ook over dat ie niet héél de tijd vast zit. Of gwn stomme software kuren heeft Happy, laughing En dan is Mac en Linux wel beter (niet altijd hoor, want als je het mij vraagt moet de perfecte pc nog worden uitgevonden)
RiX    posted on 26-08-2008 22:44
tja, ik draai op een mindere pc en toch werk ik met FL. Soms moet je ff herstarten enzo, maar het 'werkt' wel voor dat wat ik ermee doe: oefenen met beats en tracks.
Roov    posted on 26-08-2008 22:51
Ik ben vandaag ff naar 2 verschillende mac winkels geweest. Ik draai zelf windows, maar ik word zo knettergeil van die witte beesten! Ik denk dat je uiteindelijk meer zult hebben aan een iMac als het gaat om bewerken van nummers etc.
Gery    posted on 26-08-2008 23:42
het hangt er eigenlijk ook een deel af van de software die je wil gaan gebruiken..

het beste blijft uiteraard Logic Pro wat enkel op mac beschikbaar is.
wil je bvb fruity loops daar heb je enkel een windows versie van...

Als je een PC koopt kan je sowieso nooit mac applicaties draaien, koop je een mac kan je wel (via bootcamp) nog windows programmas draaien ook, en alle beschikbare software gebruiken!
DJ - Producer
baath    posted on 26-08-2008 23:51
ik draai dus gewoon windows. en de eerste moet mij er nog maar van overtuigen waarom ik een mac zou moeten nemen als die 2x zo duur is.

draai gewoon xp op me pc totaal geen rotzooi op me pc geinstaleerd en loopt als een zonnetje.
tuurlijk een mac is stabieler als een pc maar is dat het prijsverschil ook waard?

en zoals mensen al aangeven je kan logic op en mac draaien maar heb je dat perse nodig al je kijkt wat voor andere software en allemaal te krijgen is?

en mensen die zeggen dat je beter een nieuwe pc kan kopen.
er gaat in deze pc wel een gloed nieuwe hd en ram geheugen.
tuurlijk kan je voor het zelfde geld een nieuwe kopen.
maar zitten er dan ook gewoon fatsoenlijke onderdelen in..

of kiezen de meeste hier soms liever voor een goedekope pc waar aan specs mooi lijstje in zit maar allemaal van een c merk?

This is an old Topic

No new postings for 6.213 days.
 Post CommentThat would be 207.1 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

270 Users online: 187 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 60.114
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.659