Producer gear voor live-acts
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AndersHJ    posted on 25-08-2008 17:13
Hallo iedereen,

net terug van feest In Het Park... En heb zeer leuke dingen gezien. Nu zag ik zaterdag The Subs en Dada Life en zag dat die alletwee verschillende kleine apparaatjes gebruiken om 'geluiden' in het mix te steken... Als ik iemand aan een knop zag draaien kwam er een vette electrosound uit bijvoorbeeld. Weet iemand over welke apparaten ik het heb? Of kent iemand zo'n toestelletjes die een leuke toevoeging zouden kunnen zijn aan mijn dj-set?

MVG, Jasper

What do you think about Producer gear voor live-acts ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 25-08-2008 17:21
Zag je ook een laptop ofzo staan?
Want dan kan het zijn dat ze gewoon alles midi aansturen en dan ableton live ofzo gebruiken.
dj2dj.nl
AndersHJ    posted on 25-08-2008 17:27
Er stonden bij alletwee de optredens Macbooks denkik Winking my eye
tairip    posted on 25-08-2008 17:39
Poster: JasperVC
Er stonden bij alletwee de optredens Macbooks denkik Winking my eye

Zij sturen dan met een  midi controller hun software aan! Daarin kan je natuurlijk erg veel doen!
Bambilaner    posted on 25-08-2008 17:41
ff offtopic...Dada Life was enorm vet.

Do The Dada
www.facebook.com/vinniebegooddj
NielsR    posted on 25-08-2008 17:44
Dada life gebruikt macbooks voor hun live sets me zo van die berhinger midi controllers en ableton maar ik dacht dat de 2de laptop voor visuals diende kan me vergisse.

The subs gebruikte vroeger een macbook en zon evolution midicontroller maar die ware is gestole ofziets
dus toen ik ze een halfjaar gelede zag gebruikte ze gewoon cd's en ene deed wa synth sounds me de korg ms-20
en een korg kaos pad 3 maar het kan zijn dat ze nu terug met een laptop werken.
Bambilaner    posted on 25-08-2008 17:46
Poster: NielsR
Dada life gebruikt macbooks voor hun live sets me zo van die berhinger midi controllers en ableton maar ik dacht dat de 2de laptop voor visuals diende kan me vergisse.

The subs gebruikte vroeger een macbook en zon evolution midicontroller maar die ware is gestole ofziets
dus toen ik ze een halfjaar gelede zag gebruikte ze gewoon cd's en ene deed wa synth sounds me de korg ms-20

Ik denk ook dat 1 laptop (de linkse voor dada life, de rechtse voor ons) diende om eitjes te projecteren enzo...En bij The Subs stond er idd geen macbook geloof ik.
www.facebook.com/vinniebegooddj
NielsR    posted on 25-08-2008 17:49
Poster: Bambilaner

Ik denk ook dat 1 laptop (de linkse voor dada life, de rechtse voor ons) diende om eitjes te projecteren enzo...En bij The Subs stond er idd geen macbook geloof ik.

Foto die ik nog had van toen ik ze had gezien.

AndersHJ    posted on 25-08-2008 18:15

Ge weet toevallig ni welke controller van behringer?
Dus met een midi controller en ableton mot ik hetzelfde kunnen doen?
NielsR    posted on 25-08-2008 18:20
Poster: JasperVC

Ge weet toevallig ni welke controller van behringer?
Dus met een midi controller en ableton mot ik hetzelfde kunnen doen?

jah normaal wel en volgens mij de midi controller die ze gebruike is zo te zien de bcf2000 of de bcr2000 moeilijk te zien op de foto, daft punk gebruikt deze ook in hun live set.
AndersHJ    posted on 25-08-2008 18:52

jah normaal wel en volgens mij de midi controller die ze gebruike is zo te zien de bcf2000 of de bcr2000 moeilijk te zien op de foto, daft punk gebruikt deze ook in hun live set.

ow ok, heb even wat filmpjes bekeken en ik versta er echt niets van :p Iemand die wat uitleg geeft?
MoXeGy    posted on 25-08-2008 19:04
ik ben hier zelf ook mee bezig, en hiervoor gebruik ik de M-audio trigger finger(voor samples. Fx) en een Behringer Bcr 2000 om alle effecten mee aan te sturen.

Edit: welke filmpjes heb je gezien?
Edit2: ik zal een kort filmpje maken waarbij ik heel kort laat zien wat ik doe met mijn controllers.
User edit by MoXeGy on 25-08-2008 @ 23:02:42 (100%)
Nico_26    posted on 25-08-2008 23:02
Wie weet is het gewoon een controller zoals Clavia
Ga eens kijken op de site zou ik zeggen en kijk eens op youtube. Met deze soort dingen kan je echt vette dignen doen.
MoXeGy    posted on 25-08-2008 23:22
Voor het filmpje kun je in mijn topic terecht: ////www.djresource.eu/Forum/topic/11323/
User edit by MoXeGy on 25-08-2008 @ 23:33:44 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.214 days.
 Post CommentThat would be 207.1 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

300 Users online: 183 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 60.473
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.954.018