Videos met mpeg afspelen op een DVJ 1000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ACTIVE    posted on 24-08-2008 22:44
Sinds enkele weken heb ik de mogelijkheid om te draaien met een SVM 1000 en een dvj 1000 bij 1 van mijn residenties, nou is mijn vraag?

Hoe moet ik een dvd branden met eventuele video clips...

Heb laats een dvd gebrand met clips erop en die deed helemaal niets in de dvj... gewone dvd speelt ie wel maar met mpeg bestanden herkend ie niet..

weet iemand op ik daar bepaalde software of cd's voor moet gebruiken...

en over de SVM een vraag?

kan ik de video effecten ook vastzetten zodat die niet mee reageert als ik de audio effecten bedien..

want het is alleen audio, video of een combinatie.. maar niet video beeld vast kunnen zetten en dan apart de audio effect bedien of is dat wel mogelijk.? als iemand begrijpt wat ik bedoel?

What do you think about Videos met mpeg afspelen op een DVJ 1000 ??

Vote :   

Roov    posted on 24-08-2008 22:59
Ik weet eigelijk niets van video mixen enzo, maar ik weet wel hoe je moet branden, download nero vision volg de stappen knal de video's erin, en laat het programma je video's encoden en dan op de knop branden klikken. Als je nog niet zo veel van dit programma weet raad ik je aan om een DVD-RW te kopen, dan kan je (als het mis gaat) alles weer wissen en opnieuw beginnen.
Succes!
Lead    posted on 24-08-2008 23:01
De DVJ is een DVD speler, geen media speler. Je moet DVD's branden (Gebruik uitsluitend DVD-R) alsof het films zijn.

Je kunt met software als Nero of soortgelijke software DVD video discs creeeren. Gebruik geen menu's, die houden je alleen maar op tijdens het draaien.

Ik brand de tracks los en zet iedere clip in een eigen Chapter, dan gebruik je de normale track FFWD/REV knoppen. Als je 1 chapter maakt en alle clips in een titel plaatst moet je de kleine pijltjes knoppen gebruiken om tracks te skippen.

Denk eraan om je audio te normalizeren als je het helemaal perfect wilt doen. De meeste video clips worden, om ruimte te besparen, nogal zacht afgemixt (-12dB is geen uitzondering).

Over de SVM-1000 : Ja, je kunt het bedienen van audio en video onafhankelijk van elkaar doen. Je ziet in de display 3 blauwe balletjes : A, V en AV .... Audio en Video beginnen toevallig ook met die letters Winking my eye

Het schuiven van je fader en het bedienen van de video fader kun je aan en uit zetten met een klein zwart knopje links van de display : Audio Sync.

[edit: waarom DVD-RW kopen, een DVD kost tegenwoordig nu ook zoveel niet]
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-08-2008 23:02 (7%)

This is an old Topic

No new postings for 6.154 days.
 Post CommentThat would be 205.1 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 20 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 22.117
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.246.534