Een nummers voor de 2e keer draaien  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ-Maurice    posted on 24-08-2008 15:02
Beste Dj's,

De titel zegt het al...
Draai jij wel eens een nummer voor de 2e keer ?
Ik doe dat nooit, maar het kan zijn dat jij dat wel doet..
(Sorry voor de spelfout)
User edit by DJ-Maurice on 24-08-2008 @ 15:03:21 (17%)

What do you think about Een nummers voor de 2e keer draaien ??

Vote :   

Antoine88    posted on 26-08-2008 10:34
Whoow, dat klinkt wel tof man. Heb je iets van een voorbeeld van een MashUp.? Als je dat live kan doen, damn. =D
cross-over    posted on 26-08-2008 10:41
mashups,  ik heb wel eens een topic gestart met een mashup van mezelf maar die link werkt niet meer.
wel op  m'n hyves (wild-betty-nasty-girls)

Verder zijn er op google genoeg mashups te vinden die je als voorbeeld kunt gebruiken.
Een eigen kort mix-setje samenstellen waarbij je dus de nummers meerdere keren voor een korte tijd terug laat komen is niet zo moeilijk, kost wel een hoop tijd om alles goed op tijd gelijk te krijgen.

Maar dan heb je ook wat. Wel is het makkelijk om meer dan 2 cd/tt's te hebben om in ieder geval de snelheid er in te houden.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 26-08-2008 @ 11:21:16 (10%)
Mod edit by Lead on 11-09-2008 21:24 (1%)
DeteqBoy    posted on 26-08-2008 10:56
Vroeger vaak genoeg gedaan met drive in, maar dat kwam meestal omdat ze steeds met een groep bleven aanvragen Happy, laughing

Ik kon hem bij wijze van spreken 5 keer draaien en ze gingen nog steesd helemaal los erop :P
Winston    posted on 26-08-2008 12:55
NOu als ze in grote getale blijven dramen moet je. Maar over het algemeen vindt ik dat als je meerdere keren op een feest dezelfde track draait om de vloer aan het dansen te houden, dit aantoont dat je onvoldoende goede platen hebt, of onvoldoende in staat bent je publiek aan te voelen om het zonder de bekende floorfiller te doen.
Tic Toc
Curd    posted on 26-08-2008 15:11
Als je een setje moet draaien van pakweg 2 uurtjes, bepaal jezelf wat welke nummers op de list staan. Mensen komen dan toch vooral om jou performance en sfeer die je kan scheppen met je tracklist. (they love you or hate you)
Moet je een hele nacht draaien moet je vooral zorgen dat de mensen zolang mogelijk uit hun dak gaan (of dit nu op commerciele shit is of op de donkerste techno, maakt niet uit) zodat je werkgever de dollars mooi ziet binnenkomen ( moet er tenslotte de dj mee betalen, toch). Dan maakt het niet uit of je enkele nummers meerdere malen draait; als die nummers zorgen dat het publiek uit zijn dak gaat zal niemand daar een probleem meehebben. Natuurlijk moet je niet overdrijven want dan ben je eigenlijk niet creatief genoeg om je publiek te entertainen   
Stefjuuh    posted on 26-08-2008 16:01
Poster: ChefCock
Als je een setje moet draaien van pakweg 2 uurtjes, bepaal jezelf wat welke nummers op de list staan. Mensen komen dan toch vooral om jou performance en sfeer die je kan scheppen met je tracklist. (they love you or hate you)
Moet je een hele nacht draaien moet je vooral zorgen dat de mensen zolang mogelijk uit hun dak gaan (of dit nu op commerciele shit is of op de donkerste techno, maakt niet uit) zodat je werkgever de dollars mooi ziet binnenkomen ( moet er tenslotte de dj mee betalen, toch). Dan maakt het niet uit of je enkele nummers meerdere malen draait; als die nummers zorgen dat het publiek uit zijn dak gaat zal niemand daar een probleem meehebben. Natuurlijk moet je niet overdrijven want dan ben je eigenlijk niet creatief genoeg om je publiek te entertainen   

Tuurlijk, je zal zo je tracks hebben die je wilt draaien, maar je moet wel je richting kunnen wijzigen als je tracks niet aanslaan!
JuniorDDP    posted on 26-08-2008 16:29
Wat soms het probleem is als je soms ergens gaat gaan draaien dat mensen nr's aanvragen!
Als je dan al eens een nr gedraaid hebt en ze vragen het nogmaals dan ben je soms (ik herhaal soms, tis te zien of het een schoon meiske is of een zatlap :p) genoodzaakt om het nogmaals te draaien!
Winston    posted on 26-08-2008 16:42
Schone meiskes moeten worden uitgenodigd voor de afterparty  om aan hun trekken te komen Cool
Tic Toc
Curd    posted on 26-08-2008 17:14
ookwel vervelend op (meestal) privéfeestjes : de sfeer zit er geweldig in, volle bak ambiance en dan komt er zo'n droplul constant zagen om een trage te draaien voor zijn liefje. En liefst wel onmiddellijk want straks moet zijn liefje naar huis Cool. Vele jaren terug als groentje liet ik me nog overhalen maar na een tijdje scheepte ik zo'n mensen vlug af.
RiX    posted on 26-08-2008 17:16
Gewoon alternatief aanbieden. Als je ze aan het lijntje houd en beloftes doet, komen ze om het nummer terug om te vragen wanneer hij nou eeiiiiiindelijk koooohooomt :P Ik zeg meestal: Neeh, sorry heb ik niet, maar wat vind je van: ... ? Vaak is dat okee of ze lopen gewoon weg, ook goed :D
Antoine88    posted on 26-08-2008 17:26
@RiX
Ey, die is echt goed man. Dat moet ik ook even onthouden, hehe..
JuniorDDP    posted on 26-08-2008 17:56
ja, maar dan heb je een deel van de mensen niet content gemaakt! Het beste is gwn zeggen, ok, ik ga het draaien, maar straks, wanneer de genre er voor is! En dan leg je het liedje op het juiste moment en ze zijn blij!
Winston    posted on 26-08-2008 18:04
Zeker bij all round muziek feesten is het onmogelijk een ieder constant tevreden te laten zijn over de muziek.
Tic Toc
Curd    posted on 26-08-2008 18:15
daarom heb ik grootste respect voor dj's die op huwelijksfeesten draaien : dat is zo'n divers publiek en van verschillende generaties. Je moet een hele grote muziekkennis hebben want je tracklist beslaat soms 4 decenia.
Wat een verschil met club-dj's die toch meestal in hun eigen niche-markt kunnen opereren.
JuniorDDP    posted on 26-08-2008 18:23
Eindelijk iemand die dit zegt! Er zijn veel mensen die tegen mij zeggen dat ik dom ben trouwfeesten te doen!
Maar het is zoals je zegt, je moet veel muziekkennis hebben en ze ook nog allemaal op cd hebben ook, ik dank dit aan mijn vader die veel cd's heeft van vroeger (hij heeft nog op de markt gestaan)!

En eenmaal je dit hebt is het leuk om een trouwfeest te draaien, je hebt je muziek, publiek en daaruit moet je de ambiance halen! Je krijgt achteraf ook veel complimenten als het goed was!

Daarnaast is het ook eens leuk om op een fuif of in een club te draaien, want daar kun je ook eens je eigen muziek uittesten! Dus ik doe het alle 2 graag!
RiX    posted on 26-08-2008 19:07
@ JuniorDDP: Bij een allround-feest iedereen content maken kan idd denk ik niet, maar je moet een eind in de richting komen. Ik draai altijd in blokken (per genre). Punt is, als iemand iets aanvraagt wat niet in het genre past dat ik aan het draaien ben, en ik maak een belofte, dat dan net als ik die plaat draai, de desbetreffende persoon even in de hal stond. Komt hij later terug wanneer z'n plaatje nou wordt gedraaid... Ik beloof alleen een plaatje als ik hem zelf ook goed vind en denk dat de meerderheid het waardeert. Zeggen: ik zal kijken wat ik kan doen is ook slim.

Bruiloften heb ik ook gedaan, maar het is veel werk voor weinig geld. Tenminste, vaak wel. Je moet zelf vaak alle apparatuur huren of regelen dat het goede gehuurd wordt. Het feest kan fantastisch zijn, maar ook een draak. Kheb beide gekend...
masterproductions    posted on 11-09-2008 15:20
Als het inderdaad een echte knaller is kan het. Probeer dan wel eerst te checken of je geen leuke remix hebt. Maakt het toch net weer even anders. Ik doe het ook wel eens, mar dan wel in een lange set, of als het echt mijn knaller moest worden en ik weet dat ik hem vetter mix.
Djaspow    posted on 12-09-2008 20:07
het kan vaak wel als je de hele avond draait.
als je vroeg in de discotheek bent, hoor je vaak in het begin dezelfde nummers als wanneer het los gaat.
als er weinig publiek is zijn de dj's vaak even aan het oefenen zodat als het los gaat ze een strakke mix klaar hebben liggen
fistfull    posted on 13-09-2008 19:57
Het is gewoon een kwestie van aanvoelen. Soms kan het wel, soms niet.
ArCee    posted on 14-09-2008 17:37
Kan je best doen, alleen ik zou wel kijken voor 2 verschillende remixen om het nog iets fresh te houden. Ik heb het zelfs (recentelijk) "grote jongens" horen doen.
D-Zone    posted on 17-09-2008 13:48
Zelf draai ik nog niet, maar wat ik vaak hoor is dat een dj terwijl een nummer loopt, op de achtergrond een echt "knaller-nummer" laat horen, vaak hoor je het publiek dan juichen en kan je er van op aan dat een van de volgende liedjes dat super nummer is.

Op die manier draai je niet twee keer het "super-nummer" maar heb je een tijdje daarvoor met hetzelfde liedje je publiek ook al eens wild gekregen. Als je daar ongeveer een kwartiertje tussen laat ben je bijna zeker dat je publiek een tijdje op de dansvloer krijgt.
PaulBrugel    posted on 19-09-2008 12:42
Laatst 538 in de Kelder, (De discotheek waar ik draai) Staan ze om 23H30 alle hitjes er doorheen te gooien, dan denk ik..Cool en jawel, om 2h00 komen dezelfde platen weer voorbij.

Ik spaar ze op, en als het vol is, begin ik ze te draaien (Afwisselend met andere nummers) Soms in het begin van de avond 1 hit draaien (Onvolledig of remix) om de mensen op de vloer te krijgen, dat durf ik wel.
DjVictorF    posted on 05-10-2008 10:15
Ik zou nooit 2 x eenzelfde nummer draaien.. Alleen als het zon commerciele hit is die heel goed aanslaat:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Stefjuuh    posted on 05-10-2008 10:50
Poster: ArCee
Kan je best doen, alleen ik zou wel kijken voor 2 verschillende remixen om het nog iets fresh te houden. Ik heb het zelfs (recentelijk) "grote jongens" horen doen.
 Tjah.. ik had de playlist van sensation 2007 gezien, en daar draaide dj's ook vaak dezelfde plaat.. DJ A draait hem na 30 minuten in zn set, en DJ B gooit um als 2de drin.. beeeetje jammer.. maargoed! Wel jammer dat zelfs 538 dat soort dingen doet!
Boyd    posted on 05-10-2008 14:35
Poster: Stefjuuh
Tjah.. ik had de playlist van sensation 2007 gezien, en daar draaide dj's ook vaak dezelfde plaat.. DJ A draait hem na 30 minuten in zn set, en DJ B gooit um als 2de drin.. beeeetje jammer.. maargoed! Wel jammer dat zelfs 538 dat soort dingen doet!

538 is ook comercieele rommel eh!

Maare, je kan het nooit voorkomen dat een dj voorje die je niet kent al een paar de zelfde nummers heeft gedraait!

Maar zolang het publiek niet iets heeft van nah, al weer het zelfde nummer kan je best nog een keer een remix draaien!

123 Users online: 59 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 19.784
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.836.330