Wat kiest een Rookie die start (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Niiels    posted on 23-08-2008 21:20
Hé,

Ik zou graag kunnen dj'en..
Heb Virtual DJ al, dat lukt wel maar dat is met beperkte mogelijkheden.
Ik zou graag echt goed willen leren draaien zoals bv Boys Noize (Genre: Electro/House, als het wat uitmaakt)
Ik ken niets van mixtables ofzoiets ! :D
En ik zou niet met cd's maar eigenlijk nummers van de pc kiezen (gaat dat?)
Budget: rond de 300€ maar kan worden uitgebreid
Ik zou willen kunnen draaien & wat basis mixen
Is er ook ergens een ha,dige handleiding ofzo?
en waarschijnlijk is dit niet genoeg informatie dus vraag wat je nog moet weten ! Winking my eye

Greets,

Niels

What do you think about Wat kiest een Rookie die start ??

Vote :   

Niiels    posted on 26-08-2008 17:20
Reloop RMX-40 DSP zie ik ook wel zitten maar is wel iets duurder

RCD-2650 B als tabletops maar wat is zijn prijs want die vind ik niet (niet tweedehands)

goede keus?
User edit by Niiels on 26-08-2008 @ 17:29:56 (88%)
Niiels    posted on 26-08-2008 17:42
Weet er iemand of je in de Media Markt Antwerpen Reloop gear kunt kopen?
of misschien iets anders verkrijgbaar in de media markt?
op hun site staat niets
RiX    posted on 26-08-2008 17:46
Niiels, ik zeg ook niet dat je geen bpm-counter mag hebben. Die heb ik ook :D op mijn CMX-3000 dubbelaar. Maar je moet ook zonder kunnen beatmixen. En waar je Virtual DJ een autosynq-knop heeft, hebben de apparaten dat vaak niet en moet je dus zelf de beat gelijk kunnen krijgen. De bpm-counter is daarvoor een handig hulpmiddel om het te leren. Sorry als je dacht dat ik je iets verbood...

Dan over de Reloop: als je die wilt zit je al aan je budget.

Paar goede instap-mixers:
- Behringer VMX-300 (degelijk en goedkoop) 149e
- Numark DXM-01 USB (met USB) 179e
- Reloop RMX-30 Blackfire (zonder effecten, maar goede mixer) 179e
- Numark DXM-06 (met effecten) 219e

Paar goede cd-spelers:
- Een simpele tabletop (met cd-lade aan de voorzijde): Numark Axis-4 179e
- Een wat betere tabletop: begint boven de 300e p/stuk
- dubbele cd-speler: begint met Numark CDN-22MK4 210e
- een goede dubbele cd-speler zit al gauw boven de 300 a 400e

Kortom: een beetje dj-set kost al gauw: 600 a 700 euro.

Mijn tip daarom:
1. Ga eens bij iemand op bezoek die draait en speel er eens mee. Kijk of je er feeling voor hebt.
2. Als je apparatuur wilt aanschaffen. Probeer dan tweedehands iets te vinden. Goed opletten of je de verkoper in kwestie vertrouwd. Slecht gevoel aan de telefoon: niet kopen!!

Ik ben begonnen te draaien in een cafe waar ze een setje enkele Numark cd-spelers hadden met pitchcontrol en een vestax 3 kanaals mixertje. Ik vond het leuk en ben toen zelf wat gaan aanschaffen:
- dubbele cdspeler op de PA-beurs in Gouda (250 euro, nw)
- mixer (Synq SMX.1) op de PA-beurs in Gouda (250 euro, nw)

Later heb ik duurdere apparatuur gekocht, toen ik wist dat ik er mee verder wilde...
- Pioneer CMX-3000 (tweedehands 500e)
- Ecler Nuo3 mixer (tweedehands 350e)
- Korg Kaoss Pad KP3 (nw 350e)

Om je dus een idee te geven van wat het kost :D En dan heb ik de Headphones e.d. nog niet meegerekend.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Nog vragen? Stel ze gerust...
User edit by RiX on 26-08-2008 @ 17:50:28 (1%)
RiX    posted on 26-08-2008 17:48
Poster: Niiels
RCD-2650 B als tabletops maar wat is zijn prijs want die vind ik niet (niet tweedehands)

Dit is/zijn geen tabletop(s). Dit is een dubbele cd-speler. Ik ken deze Reloop niet, weet dus niet of het een goede keus zal zijn.
Nico_26    posted on 26-08-2008 17:50
Als je voor een dubbele cd speler gaat moet je een Denon of Numark kiezen
Niiels    posted on 26-08-2008 18:00
Ah oké
Thx Nico maar voor welke reden eigenlijk?
Niiels    posted on 26-08-2008 18:24
Poster: RiX
Niiels, ik zeg ook niet dat je geen bpm-counter mag hebben. Die heb ik ook :D op mijn CMX-3000 dubbelaar. Maar je moet ook zonder kunnen beatmixen. En waar je Virtual DJ een autosynq-knop heeft, hebben de apparaten dat vaak niet en moet je dus zelf de beat gelijk kunnen krijgen. De bpm-counter is daarvoor een handig hulpmiddel om het te leren. Sorry als je dacht dat ik je iets verbood...

Dan over de Reloop: als je die wilt zit je al aan je budget.

Paar goede instap-mixers:
- Behringer VMX-300 (degelijk en goedkoop) 149e
- Numark DXM-01 USB (met USB) 179e
- Reloop RMX-30 Blackfire (zonder effecten, maar goede mixer) 179e
- Numark DXM-06 (met effecten) 219e

Paar goede cd-spelers:
- Een simpele tabletop (met cd-lade aan de voorzijde): Numark Axis-4 179e
- Een wat betere tabletop: begint boven de 300e p/stuk
- dubbele cd-speler: begint met Numark CDN-22MK4 210e
- een goede dubbele cd-speler zit al gauw boven de 300 a 400e

Kortom: een beetje dj-set kost al gauw: 600 a 700 euro.

Mijn tip daarom:
1. Ga eens bij iemand op bezoek die draait en speel er eens mee. Kijk of je er feeling voor hebt.
2. Als je apparatuur wilt aanschaffen. Probeer dan tweedehands iets te vinden. Goed opletten of je de verkoper in kwestie vertrouwd. Slecht gevoel aan de telefoon: niet kopen!!

Ik ben begonnen te draaien in een cafe waar ze een setje enkele Numark cd-spelers hadden met pitchcontrol en een vestax 3 kanaals mixertje. Ik vond het leuk en ben toen zelf wat gaan aanschaffen:
- dubbele cdspeler op de PA-beurs in Gouda (250 euro, nw)
- mixer (Synq SMX.1) op de PA-beurs in Gouda (250 euro, nw)

Later heb ik duurdere apparatuur gekocht, toen ik wist dat ik er mee verder wilde...
- Pioneer CMX-3000 (tweedehands 500e)
- Ecler Nuo3 mixer (tweedehands 350e)
- Korg Kaoss Pad KP3 (nw 350e)

Om je dus een idee te geven van wat het kost :D En dan heb ik de Headphones e.d. nog niet meegerekend.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Nog vragen? Stel ze gerust...

Wow thanx !!!
had het trouwens al we gedaan uit men post voor ik dit leesdeWinking my eye

ik twijfel nog tussen
- Behringer VMX-300
- Reloop RMX-30 BPM Blackfire
- Numark DXM-06

behringer goedkoop, rmx300 heeft bpm en die numark heeft effecten :D

nog een vraagje: je moet toch sowieso een dubbele cd-speler hebben niet?
of twee enkele
dus vind je voor 150€ ongeveer 2cdspelers maakt niet uit of het twee verschillende zijn of een dubbele.
en waarom moet die eigenlijk zo duur zijn, zou dat ook niet gewoon met een mp3 ofzo gaan (als het mp3functie heeft) (niet dat ik dit wil maar dat is een vraag Happy, laughing)

Thnx !
Stefjuuh    posted on 26-08-2008 18:29
Je moet zowiezo 2 geluidsbronnen hebben, een dubbele (naam zegt het al) in eigenlijk 2 aparte in 1 case...! Dus dan zit je aan 2 bronnen.
RiX    posted on 26-08-2008 19:15
Niiels: Sorry, nee. Voor 210 heb je een instapmodelletje van een dubbeldeck (2 in 1 cd-speler).

MP3 oplossingen:
- Met mp3-spelers werken kan op een speciale Ipod-dock(link). Maar ik denk (of weet wel zeker) dat dit niet lekker draait. Je track start bv met een vertraging e.d. - cd-spelers met mp3 functie zijn duurder dan zonder mp3-functie. Dus zet die maar uit je hoofd Winking my eye

PC en Controller:
- Vanaf 180e heb je een Controller voor je PC. Als je dus met Virtual DJ o.i.d. draait.

Voor 150e heb je dus helaas nog niks...

*edit*
Tweedehands misschien wel: gezien op MP
- 2x Pioneer cdj-100s plus 3 kanaals Numark mixer (150e)
- gemiddelde prijs van dubbele cdspeler is ook 150e (bv DAP, Citronic, JB-systems)
- 2x Pioneer CDJ - 500 MKll (150e)
User edit by RiX on 26-08-2008 @ 19:27:46 (42%)
Niiels    posted on 26-08-2008 20:16
Oké Happy, laughing
Maar ik kan nog steeds niet goed kiezen
- Behringer VMX-300
- Numark DXM-06
Maar waarschijnlijk is die Numark minder omdat je er ook effecten hebt voor dezelfde prijs als de reloop (of is dat door het merk?)
Anders zou ik de reloop pakken denkik tenzij de behringer beter is maar dan zonder bpm en moet ik dat maar leren Cool :D
User edit by Niiels on 26-08-2008 @ 20:39:05 (13%)
RiX    posted on 26-08-2008 20:50
Ten eerste: je wilt niet per se een mixer met BPM. Het zijn vaak de cd-spelers die de BPM aangeven. En aangezien je niet met vinyl gaat draaien zou ik me niet zo druk maken om een BPM-counter op de mixer.

Okee, over jouw keuze:
- Behringer is goedkoop en degelijk
- Reloop is meer dan degelijk. Heeft kill-switches waarmee je treble, mid en bass kan 'killen'. 3 kanalen
- Numark is zeer goede mixer. Effecten mixer. Maar: 2 kanalen (2x line, 2x phono, 1x mic).

Voor wat jij wilt, moet je denk ik voor de Numark gaan. Je hebt niet meer dan 2 kanalen nodig. En je kan alvast oefenen met effecten.

Of... je kiest voor de Reloop en je gaat vooral op het (beat)mixen letten en dat goed onder de knie krijgen.

De Behringer zou ik doen als je toch echt minder geld er voor over hebt.

Waar gaat je voorkeur naar uit?
Niiels    posted on 26-08-2008 21:07
Reloop heb ik voor 190€
Numark voor 250€
Behringer voor 160€

Behringer dus al niet want 30€ verschil is nu niet zoveel
Maar nu vindt ik hier een Behringer DJX-700 met digitale effecten & bpm counter voor 200€
[edit]

Maar: Deze mixer is ZEER gevoelig voor stof. De faders gaan hierdoor vrij snel kraken. Zorg dus dat je de mixer altijd afdekt na gebruik EN neem er voor de zekerheid gelijk even een busje lucht bij.
Alert : Geen links naar webshops !
Mod edit by Lead on 26-08-2008 23:08 (11%)
Niiels    posted on 26-08-2008 21:16
de Behringer DJX-700 krijgt wel zeer slechte commentaar.. plus dat stof gedoe.. waarschijnlijk zal die bij mij niet zo lang meegaan!
erbicom    posted on 26-08-2008 21:59
Ikzelf ben half jaren 80 begonnen als radio DJ in mijn woonplaats (ja, ik ben oud....). Daar hoorde natuurlijk de maandelijkse drive-in shows bij en daar heb ik "leren" draaien en mixen op veel te brakke apparatuur. Studio apparatuur mocht niet mee want dat was veel te duur om steeds mee te slepen. Daarna zelf 2 Technics draaitafels aangeschaft en een heuse bandrecorder en, daar is ie weer, een Alecto mengpaneeltje. Met deze set heb ik 4 jaar gedraaid totdat er wat meer geld binnenkwam. Zelfs nu (met 2 kids) moet ik er erg om denken dat mijn hobby niet meer kost dan dat er binnen komt. Mijn bescheiden mening is dat een startende DJ eerst moet kijken of het is wat hij/zij er van verwacht had. Je kunt gelijk dure gear kopen en het misschien uiteindelijk uit noodzaak weer op Marktplaats moeten zetten, of goedkoop beginnen en zo jezelf opwerken. Ik wens je wel succes met je ontdekkingsreis door de DJ wereld!

@Winston: avatar is niet mijn vrouw, maar lijkt er wel heel erg op, daarom ben ik met haar getrouwd Happy, laughing
Niiels    posted on 26-08-2008 22:03
Ah bedankt, maar ben vast besloten en het is voor fun met vrienden en als ik dat goed begin te kunne zulle we wel zien Happy, laughing
Ik denk niet aan de toekomst maar wat ik nu wel doen :Den
Niiels    posted on 26-08-2008 22:03
Ah bedankt, maar ben vast besloten en het is voor fun met vrienden en als ik dat goed begin te kunne zulle we wel zien Happy, laughing
Ik denk niet aan de toekomst maar wat ik nu wel doen :Den dit
RiX    posted on 26-08-2008 22:04
New-line prijzen:
Reloop heb ik voor 180?!
Numark voor 180?!
Behringer voor 150?!

DJX-700 nooit kopen! Zeer slechte kwaliteit en gauw kapot. Heb er ervaring mee...

DAP 600D MKII (235e) zou ik ook niet doen. Probeer een Numark of Denon te krijgen. Staat trouwens wel op New-line. :D [edit] was te vinden via google.

Probeer deze eens:
- Denon DN-D4500 (tweedehands ergens)
- Numark CDN-35 (tweedehands of nieuw 320e)
Alert : geen links naar webshops
Mod edit by Lead on 26-08-2008 23:06 (8%)
Niiels    posted on 26-08-2008 22:10
Poster: RiX
New-line prijzen:
Reloop heb ik voor 180€!
Numark voor 180€!
Behringer voor 150€!

DJX-700 nooit kopen! Zeer slechte kwaliteit en gauw kapot. Heb er ervaring mee...

DAP 600D MKII (235e) zou ik ook niet doen. Probeer een Numark of Denon te krijgen. Staat trouwens wel op New-line. :D link was te vinden via google.

Probeer deze eens:
- Denon DN-D4500 (tweedehands ergens)
- Numark CDN-35 (tweedehands of nieuw 320e)

Ze zijn niet in new line prijzen bij mij, heb ze opgezocht op site waar ik ze ga kopen Happy, laughing

dus tot zover:

- Behringer VMX-300
- Numark DXM-06
- DAP 600D MKII
- DAP 750D (Confused)

Ga niet tweedehands kopen, slechte ervaringen + " van een vriend geleend " :D (mag het niet kopen Happy, laughing)
RiX    posted on 26-08-2008 22:29
waar ga je kopen dan?

DAP 750d, is dat opvolger van 600d? Weet je dat toevallig?
Niiels    posted on 26-08-2008 22:31
[edit]

Nog een vraagje, als ik muziek op een cd zet is dat in .mp3 formaat hé (?)
Dan moet ik toch iets vinden dat mp3 afspeelt of niet?
Alert : geen links of verwijzingen naar webshops op DJResource !
Mod edit by Lead on 26-08-2008 23:06 (44%)
RiX    posted on 26-08-2008 22:41
Nee, ik zou mp3 naar audio (cda) branden. Je kan dat doen via wav of rechtstreeks vanuit Itunes o.i.d.
Niiels    posted on 27-08-2008 10:06
(NIET BEDOELD ALS VERWIJZING NAAR AANKOOP SITE MAAR ALS SITE WAAR GEGEVENS VAN DE DAP 750 OP STAAN, ALS DIT TOCH NIET MAG VERWIJDER DAN DEZE POST MAAR)

Als ik kopieer wat op die site staat, hier plak en dan Submit krijg ik een error: ou did not fill in a message

http://www.electromania.be/dj-materiaal/cd-spelers/twin-cd/dap-audio-dap-750-d-twin-cd-player

Hier staan gegevens over de Dap750, als dit brol is denk ik dat ik de RMP-2660 s ga nemen..
Niiels    posted on 27-08-2008 12:12
RMP-2660 s, is die goed of is dat brol?
RiX    posted on 27-08-2008 13:09
Zou, zoals eerder gezegd, niet voor Reloop gaan, maar Numark of Denon. Dan heb je sowiezo waar voor je geld. En 345 euro voor een Reloop dubbelaar met mp3-functie is erg veel.

PS: mp3 functie is niet top! het laden duurt vaak een eeuwigheid en je hebt vaker last dat cd's geweigert worden of vastlopen. Ik zou gewoon je tracks op cd branden (als audio: cda) en met cd's draaien.
Niiels    posted on 27-08-2008 14:42
OKé, maar met welke reden?
Waarom Numark of Denon? Die zijn ook vele duurder..

Ga een lijstje anders maken die ik voor goedkopere prijs kan vinden
- Numark AXIS 4 Table Top -> 250€ per
- Stanton C.500 ->260€
- Stanton S.300 Table Top -> 170€ per
- DAP TL-500 -> 163€ per(goedkoopste van denon is 450€..) enkel.

169 Users online: 101 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 2.788
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.696.179