Poster: Niiels
RCD-2650 B als tabletops maar wat is zijn prijs want die vind ik niet (niet tweedehands)
Poster: RiX
Niiels, ik zeg ook niet dat je geen bpm-counter mag hebben. Die heb ik ook :D op mijn CMX-3000 dubbelaar. Maar je moet ook zonder kunnen beatmixen. En waar je Virtual DJ een autosynq-knop heeft, hebben de apparaten dat vaak niet en moet je dus zelf de beat gelijk kunnen krijgen. De bpm-counter is daarvoor een handig hulpmiddel om het te leren. Sorry als je dacht dat ik je iets verbood...
Dan over de Reloop: als je die wilt zit je al aan je budget.
Paar goede instap-mixers:
- Behringer VMX-300 (degelijk en goedkoop) 149e
- Numark DXM-01 USB (met USB) 179e
- Reloop RMX-30 Blackfire (zonder effecten, maar goede mixer) 179e
- Numark DXM-06 (met effecten) 219e
Paar goede cd-spelers:
- Een simpele tabletop (met cd-lade aan de voorzijde): Numark Axis-4 179e
- Een wat betere tabletop: begint boven de 300e p/stuk
- dubbele cd-speler: begint met Numark CDN-22MK4 210e
- een goede dubbele cd-speler zit al gauw boven de 300 a 400e
Kortom: een beetje dj-set kost al gauw: 600 a 700 euro.
Mijn tip daarom:
1. Ga eens bij iemand op bezoek die draait en speel er eens mee. Kijk of je er feeling voor hebt.
2. Als je apparatuur wilt aanschaffen. Probeer dan tweedehands iets te vinden. Goed opletten of je de verkoper in kwestie vertrouwd. Slecht gevoel aan de telefoon: niet kopen!!
Ik ben begonnen te draaien in een cafe waar ze een setje enkele Numark cd-spelers hadden met pitchcontrol en een vestax 3 kanaals mixertje. Ik vond het leuk en ben toen zelf wat gaan aanschaffen:
- dubbele cdspeler op de PA-beurs in Gouda (250 euro, nw)
- mixer (Synq SMX.1) op de PA-beurs in Gouda (250 euro, nw)
Later heb ik duurdere apparatuur gekocht, toen ik wist dat ik er mee verder wilde...
- Pioneer CMX-3000 (tweedehands 500e)
- Ecler Nuo3 mixer (tweedehands 350e)
- Korg Kaoss Pad KP3 (nw 350e)
Om je dus een idee te geven van wat het kost :D En dan heb ik de Headphones e.d. nog niet meegerekend.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Nog vragen? Stel ze gerust...
Poster: RiX
New-line prijzen:
Reloop heb ik voor 180€!
Numark voor 180€!
Behringer voor 150€!
DJX-700 nooit kopen! Zeer slechte kwaliteit en gauw kapot. Heb er ervaring mee...
DAP 600D MKII (235e) zou ik ook niet doen. Probeer een Numark of Denon te krijgen. Staat trouwens wel op New-line. :D link was te vinden via google.
Probeer deze eens:
- Denon DN-D4500 (tweedehands ergens)
- Numark CDN-35 (tweedehands of nieuw 320e)