Poster: Niiels
Heb Ableton Live 7 maar hoe moet dat met die .midi gedoe's ?
Kun je dat dowloaden ?
Dus ik heb een standaard mix paneel eerst nodig, wat stellen jullie voor ?
En is er nog iets zeer belangrijks?
Poster: Sammow
Time code dan speel je met je platenspeler of cd-speler een soort lege plaat of cd af, maar je gear staat verbonden met je pc, de muziek wordt "geladen naar je sd-spelers" en zo speel je alsof je met cd's/platen staat te spelen, maar eigenlijk komt alle muziek van je pc.
Zo'n systeem kost wel al makkelijk 500 euro dacht ik toch? En dan nog eens cd-spelers enzo, als je dan iets degelijk wilt moet je je budget minstens verviervoudigen vrees ik.
Poster: Sandr
Zeer belangrijk lijkt mij dat jij eerst voor jezelf gaat uitzoeken wat je precies wilt gaan doen:
Muziek draaien (in elkaar over mixen) Zoals je de DJ hoort doen in de discotheek of op een groot festival
Muziek produceren (eigen nummers maken of bestaande nummers remixen) zodat andere dit kunnen draaien
Uiteraard kan je ook beide doen, maar gezien jou budget kan je je beter op 1 van de 2 focussen.
Ga je muziek draaien:
2 cd spelers
mengpaneel
koptelefoon
geluidsetje
muziek (gekochte cd's of gebrande rommel maakt niet uit)
Ga je produceren:
Flinke pc
Goed(e) programma(s) bijv: Cubase, Reason, Fruityloops etc.
Evt: Midi controller
Keybord
etc.
Dit lijkt mij even heel zwart wit gezegd de keuze die jij voor jezelf moet maken.
Als ik jou was zou ik eerst gaan draaien, dan leer je de basis en ga je muziek ook beter "horen".
Succes ermee!
Jaja, maar wat stel je voor (of nog andere mensen)
Iets goed koop maar toch de in bezit van de algemene stuff
Pioneer DJM-1000? of is ie duur?
Poster: RiX
ga alleen even in op je eerste vraag:
- mixer: (Vestax / Reloop is prima te doen)
- 2 tabletops: (JB-systems of 2x Pioneer cdj-200, oid)
Maar kijk eens op new-line.nl En lees de reviews van gebruikers. Zo leer je ook veel. Probeer eens een lijstje te maken van apparatuur in jouw budgetklasse. Dan kijken wij wat er verbeterd kan worden.
standaard mengpaneeltje, 2cdspelers,koptelefoon & geluidsetje
de prijs onder de 500€ liefsts
Ik weet niet wat er allemaal in een mengpaneeltje moet zitten dus daarom vraag ik aan jullie wat een goede is
2cd spelers hetzelfde
Koptelefoon kan ik zelf voor zorgen
en geluidsetje weet'k niet wat daarmee wordt bedoeld maar Sandr (denkik) zei dat deze dingen noodzakelijk zijn !