Poster: jeroen890
En dat is handig want ik heb 3 cd-RW met al me muziek erop
Poster: BoydGrift
Ik weet niet welke mixer je al hebt staan, maar als ik jou was zou ik voor een midi controller gaan kijken!
Je hebt goeie van reloop, vestax. Of eventueel een hercules(ben ik geen fan van) MAar neem zoieso geen mixman!
Poster: lightzone
ga idd maar voor een simpele dubbelaar.
met de rest moet je je op die leeftijd niet bezighouden, miss wel proberen om een legale muziekcollectie te starten ?
Poster: DJ-Xtremer
Je kunt wel de JB's kopen, maar hou er rekening mee dat je geen Jog Wheel hebt. Deze heb je nodig bij het mixen. Waarom spaar je niet voor 2 Numark Axis CD-spelers? Je kunt wel een MP3 mogelijkheid willen, maar de kwaliteit van je nummers gaat wel achteruit. Waar je ook rekening mee moet houden bij een MP3 CD is dat je CD speler er langer over doet om nummers te laden en door te spoelen dan normaal CD-R. Spaar dus nog even door als ik jou was, is gelijk een goede stap naar de toekomst.
De basis dingen voor een DJ CD-speler: Pitch, Pitch-bend, Jog-Wheel, Start/Stop, Cue, door/terug spoelen, nummers zoeken, tijdweergave, eventueel CD-tekst is erg handig voor het zoeken van muziek en Cue-point geheugen. Dit zijn zo'n beetje de dingen die nodig zijn voor een goede DJ CD-speler.
Poster: jeroen890
Ik ga denk ik ook de numark axis kopen. LIjkt mij een goeie cd speler. En op me verjaardag heb ik de helft van het geld en betaald me vader ook de helft. Dus dan word het ineens een koopje. Ik zal dus zeker geen 19 inch cd speler meer kopen.
Poster: DJHilde
Als je echt wilt mixen kom je met Hitzone niet zo ver denk ik..
Even terug on topic; ik kreeg even veel zakgeld als jou toen ik nog geen set had staan. Wat ik gedaan heb? sparen sparen sparen tot je 'n ons weegt.
Spreek met je ouders af dat je bijvoorbeeld allemaal klusjes gaat doen voor geld; miss word je er niet een of andere Bill Gates mee, maar het sparen gaat wel sneller.
Ik ben ook voor de Axis 4 gegaan. Ze spelen gebrande cdtjes af, dus dat was voor mij super makkelijk. Eerst gewoon ééntje kopen. Ik heb 'm gevraagd op mn verjaardag maar dat was te duur, dus heeft mijn moeder een déél betaald. Toen had ik dus één speler. Ik starte met m'n mp3 speler o.i.d een liedje in, en probeerde die met de axis in te mixen. Zo kon ik toch nog oefenen. Verdergegaan met sparen; en tadaaa, nu heb ik 2 spelers..
Poster: DJ-Xtremer
Ben het geheel met je eens. Waar je rekening mee moet houden is dat je top 40 niet of nauwelijks kunt mixen omdat het verschillende muziekstijlen zijn met ieder een eigen tempo. Je weet wat mixen is en wat beatmatchen inhoud? De basis voor het mixen is in iedergeval dat je altijd 2 dezelfde of bijna dezelfde muziekstijlen moet hebben om te kunnen mixen. Elke muziekstijl is opgebouwd met een bepaald tempo, dat noemen we BPM (Beats per minuut, het aantal beats die je in 1 minuut hoort). Zo hebben we voor House bijv. 120BPM, Hardstyle 160BPM en Hardcore in de 200 geloof ik. Om een nummer te kunnen mixen moet je dus 2 nummers met het gelijk aantal BPM hebben. Als jij straks 2 Numark Axis 4 CD-spelers wilt kopen staat er ergens op het scherm BPM en daaronder of ernaast een getal en dat is het tempo van dat nummer. Nu je dat tempo weet kun je gaan zoeken naar een nummer die ongeveer hetzelfde tempo heeft. Het moet in iedergeval niet veel van elkaar afwijken. Pas dan kun je mixen. Of je zoekt gewoon 2 nummers die van dezelfde stijl zijn:P. Er zijn natuurlijk mogelijkheden om 2 totaal verschillende stijlen te mixen, maar die kan ik zelfs niet
.
Numark Axis CD-spelers zijn hardstikke fijne CD-spelers om mee te beginnen:D! Zeker om de basis dingen op te leren en te oefenen.