VVVs (Vette Vieze Vinyls) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timm    posted on 21-08-2008 22:50
Haaa,

Sinds kort ben ik naast het draaien van cd's ook vinyl gaan draaien, puur voor het gevoel.. het blijft mooi! Heerlijk old skool.. want eerlijk is eerlijk, voordelen heeft het niet meer..

hmhm, ik dwaal af ;

Ik hoor dat veel mensen manieren zoeken / hebben om hun platen schoon te houden, mijn eerste echte platen zaten ook binnen no time onder de vette vingers enzo. En ik ga er absoluut niet ruig mee om!

Heeft dit nou ook effect op de kwaliteit van het geluid?? Of op de houdbaarheid van je naald??

Of gaat het er puur om dat je wilt dat ze er sjiek uitzienConfused (waar ik btw ook zeker de charmes van in zie..)

Ik ben benieuwd naar nuttige reacties!!

Groeten,

Timson www.dj-timson.com
User edit by timm on 23-08-2008 @ 02:46:07 (2%)

What do you think about VVVs (Vette Vieze Vinyls) ??

Vote :   

Illusion    posted on 21-08-2008 22:57
Zelf draai ik ook vinyl (alleen maar, en een goede zaak:D) Ik heb ook wel vinyls onder de vinger vlekken. Maar ik heb er eigenlijk teveel om zo ff schoon te maken. De plaatjes die redelijk up to date  zijn, en die ik toch nog het meeste draai, maak ik wel schoon.

En of vingervlekken nu zo slecht zijn weet ik niet... Als je hele vinyl plaat onder de vlekken zit, en geen normaal schoon stukje meer op, dan kan het wel eens zijn dat er misschien iets gaat kraken ofzo... KAN...

Ik zelf vind een vingervlekje hier en daar niet erg, want toch vind ik dat je vinyl wel bovenop de plaat moet vastpakken (persoonlijk iets). Het is belangrijker dat je er op let dat je geen viezigheid erop krijgt, zoals zand, stof en andere kleine shit:p

:::edit:::

Erg vette website:D:D:D

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 21-08-2008 @ 22:58:27 (5%)
Ywe    posted on 21-08-2008 23:12
Poster: Illusion

Erg vette website:D:D:D

Damn! Echt wel...
Sebasz    posted on 21-08-2008 23:17
Ik wil je één tip meegeven. Zorg dat de muziek uit staat als de bezoeker op je pagina komt. Veel mensen, waaronder ik zelf, hebben er een gruwelijke hekel aan als er ineens muziek op een website begint te spelen. Ik heb lekker mijn eigen muziek aan als ik dat wil Happy, laughing

Verder wel vette intro Happy, laughing Maar verder ben ik helaas niet gegaan omdat ik geïrriteerd werd door de muziek.
timm    posted on 22-08-2008 00:36
Bedankt voor de toffe reacties op de website! Hij is ook pas een klein maandje online en ik ben er erg blij mee, dit is erg handig voor promotie.. staat stukken professioneler dan hyves en dergelijke.

En dankjewel Illusion voor het delen van je ervaringen :p ik heb er zeker wat aan!! En @Sebasz; ik heb dit zeker overwogen: wél of géen muziek, maar ik heb ervoor gekozen het wel te doen om 3 redenen, ten eerste is het een dj website en dan kun je gewoon muziek verwachten, daarnaast vind ik dat het nummer (Dahlback - Pyramid Winking my eye) erg goed aansluit bij zowel de stijl van de site danwel mijn eigen muziekstijl. Tenslotte heb ik het nummer zwaar ingekort en stopt hij op het moment dat je op de site bent, en wanneer je kiest voor [skip intro] heb je ook geen musica........ dussssssssss Winking my eye Toch bedankt
Cool
RiX    posted on 22-08-2008 07:43
Timson! Hele dikke site. Mooi design ook en Flash werkt goed.

Helemaal super: de plugs en de gespiegelde cdj-1000 mkIII bij de music playe rCool

Veel draaiplezier...
timm    posted on 22-08-2008 13:03
Haha, ja goed opgevallen riX Happy, laughing dankjewel!

Nog een vraagje, doen jullie je platen terug in het envalopje bij het opbergen of gaan de lp's gewoon los de kartonnen hoes inConfused
Yarne    posted on 22-08-2008 14:01
Poster: RiX
Timson! Hele dikke site. Mooi design ook en Flash werkt goed.

Helemaal super: de plugs en de gespiegelde cdj-1000 mkIII bij de music playe rCool

het is een mkII denk ik Cool

maar echt wel zotte site idd !!! egt mooi
Dyno    posted on 22-08-2008 15:04
Op mijn eerste platen zitten nog steeds vingerafdrukken van 17 jaar geleden ...

Ik maak ze dus nooit schoon. Cool

Ze zullen eerder slijten van het afspelen, dan van je vette vingers.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Convert    posted on 22-08-2008 16:26
Wat Dyno zegt je vingers zijn altijd vet je kan wel blijven poetsen, ik zelf draai nog maar half jaar op vinyl maar maak ze tot nu toe ook niet schoon, IK HEB WEL EEN BORSTELTJE van Reloop is maar 7euro daarmee haal je stof eraf dat doe ik wel als ik zie dat me naald wat pakt. Maar pakt je naald meer dan normaal dan is je naald versleten Winking my eye En dan slijten je platen wel Winking my eye
timm    posted on 22-08-2008 17:21
Poster: Yarne

het is een mkII denk ik Cool

maar echt wel zotte site idd !!! egt mooi

haha, nee het is een mkIII voor linkshandigen :p Bedankt voor de reactie op m's site!!

Convert en Dyno, dankjewel voor de nuttige reacties Happy, laughing
Lead    posted on 22-08-2008 17:29
Platen stop ik in de binnenhoes zoals het makkelijk gaat. Na verloop van tijd vallen die binnenhoezen uit elkaar en dan haal ik ze eruit. Natuurlijk is het beter voor je platen als je de binnenhoes gebruikt, en dan liefst ook nog een kwart slag gedraait zodat je plaat er niet uit kan rollen.

Een borsteltje gebruik ik ook thuis om het grove vuil er vanaf te vegen. Vinger afdrukken kijk ik niet naar om, daar gaat de naald toch wel doorheen Winking my eye
Let the BASS be louder
A-flex    posted on 22-08-2008 17:56
ik heb ook een borsteltje dat ik er afentoe eens over haal. Maar voor de rest probeer ik zo weinig mogelijk aan het stuk met muziek te komen.(mezelf zo aangeleert.)er zijn slechtere dingen voor vinyl hoor. Zoals cola op morsen Unhappy blijft na het drogen zo een blok suitker in je groeven zitten. of zodanig druk bezig zijn dat je eens 2 platen in 1 hoes ramt. Komt ook niet altyd goed...
timm    posted on 22-08-2008 19:32
Hehe, oke!! Bedankt allemaal,

Heeft iemand sites waar voordelig platen zijn te bestellen, in het genre dance (house, minimal, progressive, techno, electro) Zowel de nieuwste als oudere platen... ?
Twello    posted on 22-08-2008 22:40
Ik pak meestal alleen aan de randen vast en daar pitchbend ik ook + ik was men handen voor het draaienCool last van vieze vinyls heb ik dus niet...
Convert    posted on 22-08-2008 23:22
Grappig werkt dat echt goed je handen wassen? :P JE vingers zijn tog altijd vettig ? Winking my eye
zalo    posted on 23-08-2008 00:19
timm uw site is gewoon prachtig en zo zijn ook uw mixen... doe zo voort
Max-E    posted on 23-08-2008 11:22
Poster: Convert
Grappig werkt dat echt goed je handen wassen? :P JE vingers zijn tog altijd vettig ? Winking my eye

nouja, na het wassen zijn ze minder vettig, maar na n uurtje draaien zitten je vingers toch al onder het zweet(als je ergens anders draaid of soms heb je t zelfs thuis) en dan zitten je vingers weer onder..

echt erg is het niet als je vettige vingervlekken op je vinyl hebt, je hoort het weliswaar als je HEEEEEL goed luistert, maargoed, ze slijten idd eerder van het draaien dan van de vingervlekkenWinking my eye
sanderk    posted on 23-08-2008 12:59
ik maak ze ook nooit schoon... af en toe een keer met me mou er over heen an
gaan met die banaan ..!
Gagarin12    posted on 23-08-2008 13:59
Sorry dat ik je doorverwijs en dus enigszins reclame maak voor een ander, maar Reind, de moderator van aboutdj.nl, heeft daar op zijn site een goed trucje voor. Je zult eens moeten zoeken op die site. Hij gooit enkele producten samen en kuist zijn platen daarmee af, vanzelfsprekend beschadigd deze stof de platen niet.

Gagarin
Seca    posted on 22-07-2009 20:10
Ik heb zo een Rodec DVC-01 Vinyl Cleaner gekocht.
En ik merk toch wel zeker het verschil, als ik deze gebruik kraken mijn platen minder hard soms.
Dit kost nu wel 10?, ik dacht eraan om deze te vullen met water als deze op is Cool
Het is gewoon een busje waarvan je de sprayer eraf kan schroeven. Maar gewoon water, is dit wel goed voor je vinyl?

voltcontrol    posted on 22-07-2009 20:17
Iedereen moet leren dat je platen alleen bij de rand en aan het label vastpakt, het speelvlak beetnemen is gewoon niet nodig. Scheelt weer een hoop stof aan je naalden door vettigheid aan de plaat.
Vieze platen maken niet zoveel uit voor djgebruik, maar je kan het makkelijk netjes houden. Dus waarom ook niet?

En voor de vieze collectie of degene die het graag goed schoonhoud:

Mag ik u allen voorstellen aan de Knosti platenwasser:

User edit by voltcontrol on 22-07-2009 @ 20:23:50 (100%)
voltcontrol    posted on 22-07-2009 20:19
Poster: Gagarin12
Reind, de moderator van aboutdj.nl, heeft daar op zijn site een goed trucje voor.

Reind is de eigenaar/bouwer van de site. Winking my eye
Seca    posted on 22-07-2009 20:31
Een hele wasmachine! :D

@ Volt-control, dat begrijp ik, maar als ik mijn plaat wil cue'en neem ik het?ook veel?aan het speelvlak vast.. , slechte gewoonte dus?
voltcontrol    posted on 22-07-2009 21:11
Leren faderriden (corrigeren met de pitchfader), dan ben je een echte baas.
Backquen kan ook op de rand van de plaat.
Seca    posted on 22-07-2009 21:18
Hmm corrigeren met de pitchfader moet ik nog leren, doe jij dit dan altijd?
Gaat het beter en sneller als je dit kan?

Volgens mij gebruiken niet veel dj's de pitchfader om te corrigeren?

369 Users online: 281 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 39.429
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.820