mening over logo graag (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 21-08-2008 22:35
dj's!!!
ik heb een logo laten maken (tegen betaling) en dit is wat er is uitgekomen

edit: nu ook met dj ervoor

geef jullie mening maar Winking my eye
ps: het is nog niet betaald enzo dus ik kan nog zeggen, nee ik wil dit niet Winking my eye

grtz
jannickv
User edit by jannickv on 21-08-2008 @ 23:06:21 (22%)
Mod edit by greup on 23-08-2008 03:01 (1%)

What do you think about mening over logo graag ??

Vote :   

Sebasz    posted on 22-08-2008 12:57
Poster: Dj-jermain
dan is 50 euro niet duur Happy, laughing:D

zou ik ook zeggen als ik in die business zat. maar 50 euro is wel veel voor 10 minuten werk, of het nou illustrator is ofniet. En daarbij is sitedeals een zooitje gare mensen bij elkaar Happy, laughing
RiX    posted on 22-08-2008 13:17
Sebasz, neem ff de moeite om mijn post ook te lezen. Het is echt niet 10 min werk hoor... Mss het letterlijk vervaardigen van het logo, maar er gaat een fase aan vooraf, voordat je een definitief logo hebt. Je betaald zo 2,5 tot 4 uur voor een logo ontwerp, als het niet meer is...
Tizio    posted on 22-08-2008 20:20
Ik heb de afgelopen dagen temaken gehad met een professioneel webdesign/huisstijl design buro... De bedragen die hiermee gemoeid zijn, zijn bijzonder hoog... Eeen volledige website? 1000 euro, en dan heb je nog niks bijzonders... Logotje? €100! dat soort dingen.. Maar dan heb je wel wat kwaliteit

Voor zo'n logotje kun je het beste een vriend ofzo vragen of zelf aan de gang met je creativiteit...
Nvie    posted on 22-08-2008 20:27
Poster: Tizio
Ik heb de afgelopen dagen temaken gehad met een professioneel webdesign/huisstijl design buro... De bedragen die hiermee gemoeid zijn, zijn bijzonder hoog... Eeen volledige website? 1000 euro, en dan heb je nog niks bijzonders... Logotje? €100! dat soort dingen.. Maar dan heb je wel wat kwaliteit

Voor zo'n logotje kun je het beste een vriend ofzo vragen of zelf aan de gang met je creativiteit...

Ben je nog goedkoop uit. De betere en meeste buro's/ontwerper rekent tussen de 40 - 50 euro per uur, en voor een website rekent men over het algemeen 50 uur. Tenminste, van wat ik om me heen zie, en dat zijn dan voornamelijk Joomla! gebaseerde oplossingen. 

Ik hoor regelmatig van mensen, en vooral bedrijven, dat ze rond de 2500 tot 3000 euro afrekenen. Een website moet je tegenwoordig niet meer zien als een beetje reclame, maar als een investering. Veel mensen denken voor 50 tot 100 euro rond te zijn met een website...
Mod edit by Nvie on 22-08-2008 20:29 (5%)
Dj-jermain    posted on 22-08-2008 20:30
Poster: Sebasz

zou ik ook zeggen als ik in die business zat. maar 50 euro is wel veel voor 10 minuten werk, of het nou illustrator is ofniet. En daarbij is sitedeals een zooitje gare mensen bij elkaar Happy, laughing
 Sebasz ik zit niet in die Business Happy, laughing doe soms wel wat met illustrator enzo maar niet pro :p. maar op me vaders werk zitten 2e DTPers & van me zelf weet dat echt veel werk is om zo logo temaken is omdat alles met druk werk er ook zo moet uit zien en dan zit je met CMYK kleuren en dit tog echt niet in 10 gemaakt Happy, laughing

Poster: Tizio 

is die volledige website van 1000 euro is zekker dan met Psd & xhtml of php en een script ?. daar ben je gewoon lang mee bezig Happy, laughing. volgens mijn is het Designers tarief iets van 25 tot 50 euro per uur.
een psd bestand om zetten naar xhtml kost ook al bij een pro 149 euro per pagina Happy, laughing bron: basing.nl Cool
User edit by Dj-jermain on 22-08-2008 @ 20:32:01 (1%)
RiX    posted on 22-08-2008 20:35
Designers tarief is vaak > 50 euro. Ik ben bv 65 euro in het uur... Let wel: grotere bedrijven zijn duur omdat ze kunnen leveren, kleinere bedrijfjes zijn duur, omdat de belasting zo hoog is...
Illusion    posted on 22-08-2008 20:36
@ The Topicstarter!!!!

AUB ff foto bovenaan veranderen. Hele topic gaat naar de maan:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
jannickv    posted on 22-08-2008 20:38
Poster: Illusion
@ The Topicstarter!!!!

AUB ff foto bovenaan veranderen. Hele topic gaat naar de maan:p

bij mij is er niks mis met de lay-out Cool
RiX    posted on 22-08-2008 21:24
hier ook niet
greup    posted on 22-08-2008 22:14
De prijs vind ik niet zo hoog.
Ik heb ook welleens logo's van 500 tot 800 euro moeten kopen.

Ik vind het logo alleen niet sprekend. Dj moet er absolut voor anders zou het net zo goed een nieuw koffie bedrijf kunnen zijn.  Het is niet lelijk, maar ik vind het niet echt een dj logo...
freezer    posted on 22-08-2008 22:24
inderdaad net een koffie logo vind t niet bij een dj passen
Tizio    posted on 23-08-2008 12:32
Dit deign buro vraagt zo'n €80 per uur, alleen het gaat hier om een UPDATE van een website waarvan het ontwerp er al is, alleen de code updaten en met CMS enzo... De rest is er allemaal al! Php en script, xhtml is het nu alleen dat is al weer een paar jaar oud.. Dit waren alleen maar schattingen trouwens ook die €1000, maadag zal ik eens naar de offerte kijken..
Gagarin12    posted on 23-08-2008 13:44
Poster: RiX

Alert : On topic!
Mod edit by greup on 23-08-2008 23:28 (97%)
WopWopWop    posted on 24-08-2008 14:15
Dit maak je makkelijk met photoshop hoor heb je niet een vriend die het wil doen ofzow?
RiX    posted on 24-08-2008 14:36
Poster: WopWopWop
Dit maak je makkelijk met photoshop hoor heb je niet een vriend die het wil doen ofzow?

Logo's maak je niet in Photoshop. Als je het een keer op kleding of bv een vlag of banner wil laten drukken is je logo vaak te klein. Logo's worden tegenwoordig in Illustrator gemaakt, zodat ze oneindig schaalbaar zijn.

Dan: Photoshop en Illustrator moet je wel echt kennen om ook een goed drukbaar logo te vervaardigen. Dat doe je niet zo maar... trust me.

Maar het begint natuurlijk met het ontwerp dat in je hoofd zit... en ook dat is een proces.
WopWopWop    posted on 24-08-2008 16:26
Tja maar als je al een afmeting weet dan kan je die zo maken
jannickv    posted on 25-08-2008 15:41
je weet de afmetingen nooit...
weet jij welke kledingmaat je binnen 2 jaar gaat hebben? weet jij welke resoluties dan het meeste zullen voorkomen?
het is de bedoeling dat het logo binnen 2 jaar nog bruikbaar is. dat is enkel mogelijk met illustrator Winking my eye
RiX    posted on 25-08-2008 17:46
exactly my point. thx jannick :D
jannickv    posted on 25-08-2008 18:17
Poster: RiX
exactly my point. thx jannick :D

graag gedaan :p

je zegt dat bloemetjes "out" zijn... wat is er dan in? het is maar dat ik het weet :p
RiX    posted on 25-08-2008 18:39
Leuk dat je dat vraagt: wat er in is, weet ik zo niet. Niet echt een hype ofzo... Ik zie wel dat gevestigde merken meer en meer eigen stijlen ontwikkelen. vb:
- G-star: foto's van jongens en meiden met hun voeten op een stoel of tegen een witte plaat. Soort van spelen met evenwicht.
- Bacardi: eigen sfeer, eigen kleuren. Heel herkenbaar.

Paar leuke platen van stijlen die je meer ziet nu:
- Combi tussen photo en illustratie. (plaatje op addsoftheworld)
- Visuele grap (plaatje op addsoftheworld)
- Fantasy retro (plaatje op addsoftheworld)
- Fout en Simpel (vind ik erg leuk om te maken! zie plaatje op andy hunter off website)

Have fun. En als je meer wilt weten, pm gerust ofzo
User edit by RiX on 25-08-2008 @ 18:41:42 (2%)
ccc    posted on 25-08-2008 19:13
Ik hoor iedereen van bla bla laat dat een vriend in Photoshop maken.
Het kost ook tijd om er over na te denken hoe het logo moet uit zien.
En dan moet het gemaakt worden. Het is echt niet iets wat even in 10 minuten gefixed wordt.

50 euro voor een goed logo is niet veel.

En ontopic: Ik vind zelf DJ Java beter. Ten eerste krijg je geen probleem met java.com haha. En ten tweede mensen zullen denken dat dat het nieuwe java logo is.

RiX    posted on 25-08-2008 19:14
@ Jannick: check ook deze pagina op bittbox.com -> link Genoeg inspiratie op 1 pagina Cool
RiX    posted on 25-08-2008 19:16
Poster: ccc
Ik vind zelf DJ Java beter. Ten eerste krijg je geen probleem met java.com haha. En ten tweede mensen zullen denken dat dat het nieuwe java logo is.

Mss Zou Jannick nog een HP op de 'cd' kunnen zetten, om het DJ meer zichtbaar te maken? Idtje?
jannickv    posted on 25-08-2008 21:11
de cd?
Nandi    posted on 25-08-2008 22:20
Poster: jannickv
de cd?

hij bedoelt je cd achtig tekeningtje in je logo.

149 Users online: 17 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 27.992
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.764.507