de perfecte leeftijd... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wilum    posted on 11-07-2005 21:21
sinds ik de topic van (hoe oud ben jij) gezien heb vraag ik me toch wel eens af wat de absoluute leeftijd is voor een dj (mischien maakt het niets uit) maar ik ken toch mensen die na hun 25e nog dj willen worden en dan vraag ik  me ook af (heb je dan nog veel kans)ik begrijp dat je altijd dj kunt worden maar er zit toch een soort grens aan en dat zou ik wel eens willen weten

What do you think about de perfecte leeftijd... ??

Vote :   

Dj_Danny    posted on 11-07-2005 21:39
Haha ik vind het wel een mooie vraag! Ik denk dat je na je 25ste onbewust niet meer jong genoeg ben om in bepaalde genres dj te worden. Hoewel ik denk dat je tot een jaar of 40/45 wel te technieken en de apparatuur onder de knie kunt krijgen maar ouders als dat gaat voor techniek niet werken. Mensen die vanaf jonge leeftijd dj zijn kunnen wel op z?'n leeftijd nog dj zijn denk ik... or am i wrong..?

Overigens denk ik dat een top leeftijd iets van rond de 20 is...
User edit by Dj_Danny on 11-07-2005 @ 21:41:10 (17%)
wilum    posted on 11-07-2005 21:41
ja dat klopt

ik wil graag ook reacties zien van oudere mensen
Lead    posted on 11-07-2005 21:45
hehehe, ik denk dat een leeftijd voor een DJ niet belangrijk is en dat je naarmate je leeftijd vorderd telkens een andere uitdaging zoekt.

Voorbeeld bijvoorbeeld Lady Aida, die is boven de 50.
Ben Liebrand heeft net zijn 25 jarig DJ jubileum gevierd
Dimitri heeft ook de oorlog nog meegemaakt volgens mij :D

En voor iedereen zijn er nog steeds rijen met fans.

In je uithoudingsvermogen zal het wel schelen of je 20 of 40 bent. Hoe ouder je wordt des te moeilijker worden de boekings na 4-5 uur. Gezien dit feit kun je er niet jong genoeg bij zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
wilum    posted on 11-07-2005 21:49
hahaha dus als ik men vader zo zie spelen kan hij het wel vergeten...

Basrose    posted on 11-07-2005 21:49
ik ben 21 vind t wel mooie leeftijd ben op me 18e begonnen... niet te laat denk ik :D

djmamo    posted on 11-07-2005 21:50
ga maar na de bekende dj's... tiesto, jean, jose, jurgen, luna, enz enz die zijn allemaal in de dertig en sommige al 40 en die staan elk weekend of meschien wel elke dag voor volle zalen...

en het is maar net in welke style je zit...

het duurt ook wel jaren voordat je kan zeggen dat je ook goed bent..
maar denk niet dat je over een perfecte leeftijd kan praten maar meer over het gemiddelde van de dj leeftijd doelgroep... zoiets dan he.

en denk dat je dan rond de 25 35 zit als je bekend bent
www.moonentertainment.nl
wilum    posted on 11-07-2005 21:52
ja maar wat zou het gemiddelde van het doorkomen van een dj zijn
Dj_Danny    posted on 11-07-2005 21:53
Ja das helemaal waar!  Maar als je op hoge leeftijd met dj'en gaat beginen lijkt me dat toch lastig. Zeker met die nieuwe technieken, als ik zie hoe mijn ouders op dit moment soms moeite hebben met moderne electronica  Maar ik vind wel dat je gelijk heb Lead: een top dj presteerd totdatie een rollator nodig heeft
Jorrit    posted on 11-07-2005 21:58
ik heb tussen de 20-25 gedaan,
dan ben je oud genoeg om serieus genomen te worden, en je zit nog lekker dicht bij je publiek kwa leeftijd, dus voel je goed aan wat 'hot' is Winking my eye
wilum    posted on 11-07-2005 22:01
dus ik kan nog 5 jaar oefenen
Jorrit    posted on 11-07-2005 22:02
tsja, das mijn mening dus he, het is geen feit.
Alleen dit is hoe ik er tegenaankijk.
djmamo    posted on 11-07-2005 22:03
ligt aan de style die je draait, ik draai veel apres ski leeftijds groep 5 t/m 80

en dan kun je beter iets ouder zijn omdat je dan ook veel oudere nummers kent
en als je dj bent volg je toch de hitlijsten en de nieuwe platen die uit komen das een kwestie van bij houden..

denk niet dat je op je 20 meer voelt wat hot is dan dat je 30 bent denkt dat je op 30ste meer inzicht hebt op wat een goede plaat is dan op je 20ste

gewoon omdat je dan meer ervaring hebt

www.moonentertainment.nl
wilum    posted on 11-07-2005 22:07
maar nu weetik nog neit wat de gemiddelde leeftijd is om door te breken
Nvie    posted on 11-07-2005 22:08
denk dat dat zo om en na bij de 20 - 25 zit?
wilum    posted on 11-07-2005 22:10
hehe 1 die me begrijpt ahhahah
Jorrit    posted on 11-07-2005 22:11
Poster: djmamo
ligt aan de style die je draait, ik draai veel apres ski leeftijds groep 5 t/m 80

en dan kun je beter iets ouder zijn omdat je dan ook veel oudere nummers kent
en als je dj bent volg je toch de hitlijsten en de nieuwe platen die uit komen das een kwestie van bij houden..

denk niet dat je op je 20 meer voelt wat hot is dan dat je 30 bent denkt dat je op 30ste meer inzicht hebt op wat een goede plaat is dan op je 20ste

gewoon omdat je dan meer ervaring hebt

Ben het gedeeltelijk met jou eens. Het verschilt idd, en meeste top-40 DJ's (dus voor huiskamer feestjes) is goed op de hoogte als hij zelf ook op een top-40 leeftijd zit zegmaar.
En of je op je 30ste meer inzicht heb is nog maar de vraag, die inzicht kan je ook best heb op je 20ste. En dicht bij je publiek zijn is wel degelijk belangrijk, naar mijn mening.
Dj_Kevin    posted on 11-07-2005 22:28
Naar mijn mening kun je op elke leeftijd beginnen te draaien, alleen een top dj wordt volgens mij ontdekt tussen de 20 en 25 jaar.
En vooral veel Dj contest's en zorgen da je een ruim publiek hebt dat achter je staat, de juiste mensen kennen. Met die dingen worden volgens mij de top Dj's ontdekt
Ves    posted on 12-07-2005 21:10
Hoe eerder je begit hoe beter je jouw skills kan verbeteren.
wilum    posted on 12-07-2005 23:22
als je 25 ben ahngt het eigenlijk af aan de contacten die je heb (draaien is dan geen punt en dat kun je op die leeftijd nog makkelijk leren)

de meeste djs zijn ook met goeie contacten bekent geworden en het licht ook vooral aan de soort muziek die je draai en de sfeer
je kunt wel goed draaien en je hebt geen goede smaak voor muziek (dan kun je het vergeten)
en je wordt ook snel beent als je achter elkaar een paar goede platen maak. de meeste djs zijn zo bekent geworden...

zo zie ik het tenminste dus ik hoop neit te veel gezeik te horen van anderen
djmamo    posted on 13-07-2005 00:36
ff voor de record apres ski dj's zijn geen huiskamer dj's..

denk dat dat dj's zijn die je meschien nog wel hoger moet indenken dan tiesto..

want je moet erg veel verschillende stylen en nummers kennen van nu en van jaren terug..

je publiek verschilt per dag en uur..

en heb jij ookt geprobeert een r en b plaat te mixen met een trance plaat... dat zie ik tiesto nog niet doen..

dus naar mijn menig is het veel moeilijker om een apres ski dj te zijn dan een willekeurige andere style.
www.moonentertainment.nl
wilum    posted on 13-07-2005 01:34
waarom zou je als je een totaal andere dj ben als een r en b een r&b nummer gaan mixen met een trance nummer
mischien als apreski dj
en 1 ding

ik denk wel dat tiesto zoiets kan mixen (anders stont ie niet op numer 1)
en als ie dat niet kan kan ie wel nokken emt zen werk

maar ik ben er sterk van overtuigt dat tiesto dat wel kan

hij staat al een aantal jaren op nummer 1 en ik zie dat neit snel een adnere dj doen. je kan wel zeggen dat je betere djs ken (maar heb jij tiesto wel eens EGT aan het mixen gezien)
en somige mensen vinden andere djs ook goed maar onthouw dat tiesto ook een producer is
Gupy    posted on 13-07-2005 09:40
Maakt niet uit wat je doet in je leven om je geld te verdienen....hoe eerder je begint, hoe eerder je kunt stoppen.....toch?

Leeftijd is in de DJ wereld niet zo interesant. Als je op het niveau "topper" komt en je gaat echt veel geld verdienen, dan zijn alleen je skills niet voldoende. Ook uitstraling en uiterlijk zal belangrijks zijn om een BN'er te worden.

Als Tiesto op Van Barneveld leek, dan had hij ook geen stadion vol gekregen.Happy, laughing
wilum    posted on 13-07-2005 09:50
daar ben ik het niet mee eens met die uitstraling

somiige bekende djs ziender ook neit uit maar trekken wel volle zalen

ik ga niet naar een dj omdat ie er goed uitziet

uiteinderlijk ligt het gewoon aan welke style je draaid en hoe je draait

uiterlijk is belangrijk maar ik denk niet dat luna zo snel een bn er wil worden
Jorrit    posted on 13-07-2005 10:48
uiterlij is denkik wel een factor ja, maar een heel kleine factor.
Ik kom naar een DJ om hoe die draait, maar er zijn vast ook mensen die het doen omdat ze het een 'L3kkAh D1nG' vinden... (je snapt me wel denk ik...)
wilum    posted on 13-07-2005 11:05
meidepraat cker

312 Users online: 151 Guests (161 Unknown)
Pages generated today : 26.124
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.933.416