beginnen met mixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jorgios    posted on 21-08-2008 18:41
hallo, ik ben net een beginnende dj en ik had een vraagje of ik goed ben begonnen. Ik begin gewoon met liedjes op het zelfde tempo zetten en in elkaar laten over lopen. is dit de beste manier om te beginnen?

What do you think about beginnen met mixen ??

Vote :   

justjustin    posted on 21-08-2008 18:44
Mixen is net zals autorijden....makkelijk zelf te doen...moeilijk uit te leggen...

Al met al een beetje onzinnig voor jou misschien maar ik kan je niet helpen...

Heel moeilijk uit te leggen en te begrijpen wat jij bedoelt kan zoveel zijn namelijk...
djmamo    posted on 21-08-2008 18:45
je moet ff de search knop gebruiken in het menu, daar kun je verschillende topics terug vinden over hoe te mixen
www.moonentertainment.nl
Nico_26    posted on 21-08-2008 18:52
Theorie over draaien is echt moeilijk :P
mss eens even www.djtutor.com uitproberen. Niet iedereen vindt dj tutor goed maar voor starters kan het altijd helpen. Happy, laughing
Djaspow    posted on 21-08-2008 19:26
mixen is niet iets dat je in 1 week helemaal fijnloos kan
als je gewoon rustig de tijd neemt en als je er zin in hebt gaat proberen de tempos gelijk te zetten ( dit word beatmatchen genoemd ) dan komt dat vanzelf
hoe snel varieert per persoon.
dat kan er aan liggen hoeveel gevoel je ervoor hebt.

TIP : stop als je gaat stressen, dan heb je minder zin om weer te beginne
Illusion    posted on 21-08-2008 19:31
Poster: Nico_26
Niet iedereen vindt dj tutor goed maar voor starters kan het altijd helpen. Happy, laughing

Ik vind dj tutor ook niet goed. Dat is gewoon Letterlijk, je eigen stijl overbrengen op mensen. En die gast doet er alles om om populair te zijn, dat merk je gewoon.

Vind het jammer, want het mooiste van djen is dat je je eigen ervaring opbouwt. LUISTEREN naar andere mixes, Zelf proberen het zo te doen. Niet dezelfde techniek van iemand overnemen.

Iedereen kan plaatjes draaien met een beetje gevoel voor muziek, DAN is de kunst als Dj, om zelf je eigen mixtechniek te ontwikkelen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Djaspow    posted on 21-08-2008 19:34
ik heb ook niks met tutorials

als je eenmaal langer bezig bent met mixen hoor je welke platen op elkaar passen en welke neit
RiX    posted on 21-08-2008 19:38
hmm... ik vind de tutorials van Elaskins (djtutor) wel erg goed... hij wil de beginners helpen en dramt zeker niet zijn eigen stijl van draaien / mixen door. Hij geeft vaak aan dat je je eigen weg moet vinden in het dj-en. Hij is gewoon prettig gestoord. Laat hem... Happy, laughing

Dat hij is begonnen met hele slechte draaitafels en zo heeft geleerd te pitchen zonder de platter aan te raken, vind ik alleen maar goed! Zijn techniek is welliswaar moeilijk onder de knie te krijgen, maar hij heeft wel gelijk.
Illusion    posted on 21-08-2008 19:41
Die techniek van hem is juist de basis van het mixen. Maarja ik heb er gelukkig veel moeite om gedaan om goed te kunnen mixen. En dat heeft voor mij ook wat langer geduurtWinking my eye Ik kan zeggen dat ik het niet met Tutorials op internet heb gedaan:D JEeeeeeh:D

Maar @ Jorgios:

Probeer naar andere mixen te luisteren. Oefen veel voor jezelf. OEFENEN daar draait het om!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
jorgios    posted on 21-08-2008 21:15
okee hardstikke bedankt!Happy, laughing
Winston    posted on 21-08-2008 22:10
Beatmatchen is het begin. Dan de juiste plek vinden om in en uit te mixen, dus waar de plaatjes gelijk lopen. En dan kun je ook beginnen te letten op welke plaatjes je bij elkaar vindt passen.
Tic Toc
RiX    posted on 22-08-2008 07:30
Poster: Illusion
OEFENEN daar draait het om!

Heerlijke woordspeling :D

This is an old Topic

No new postings for 6.230 days.
 Post CommentThat would be 207.7 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

218 Users online: 121 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 19.439
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.835.985