Hoeveel procent pitch?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Kevin    posted on 11-07-2005 19:08
Hierbij zou ik willen weten met hoeveel % pitch jullie tevreden zijn op jullie draaitafels? omdat sommige platen best veel BPM verschil hebben.

Ik ga nu overstappen naar platen en ik ben aant twijfelen tussen de Technics sl1210mk5 met maar 8% pitch of de Technics sl1210mk5g die de keuze heeft tot 16% pitch

Ik draai vooral Groove & House dus met hoeveel % pitch zou ik genoeg hebben
Mod edit by W.i.M on 11-07-2005 19:15 (1%)

What do you think about Hoeveel procent pitch? ??

Vote :   

MadSteven    posted on 11-07-2005 20:29
Ik heb zelf cd-spelers met 8 en 16 % en ik probeer toch echt die 8 % te gebruiken.

Ik heb nog gene keylock erop en dan klinkt >8 % ook erg... vervelend. Bassen op -10 % zwellen net niet goed genoeg aan en stemmen op +10 % worden net te hoog.

Aangezien de meeste draaitafels of zeg maar gerust normale draaitafels geen key-lock (kunnen) hebben (op de Numark TT-X na natuurlijk), zou ik voor de 8 % gaan. Moet genoeg zijn. Natuurlijk wel zorgen dat je begint met een plaat die ongeveer het gemiddelde bpm heeft van de set.
Dj_Kevin    posted on 11-07-2005 21:03
Merci voor u raad

8% lijkt mij ook genoeg, maar met die nieuwe draaitafels die al tot 50% gaan begin je toch te twijfelen waarom je zoveel nodig hebt...

Maar de concurrentie moet zich ergens mee bezighouden om de Technics te verslaan

User edit by Dj_Kevin on 11-07-2005 @ 21:05:24 (1%)
Jorrit    posted on 11-07-2005 21:53
8 % is voor normaal mixwerk meer dan genoeg, als een plaat zo veel verschilt met je vorige plaat pastie duidelijk niet op een normale manier in je mix.
Wat je kan doen is die plaat niet draaien, of op een andere manier erin gooien...

djmamo    posted on 11-07-2005 22:15
tussen haakjes is technics al verslagen om dat het patent er af is en dus iedereen het zelfde systeem kan en mag na maken... en nu zijn er dus draaitafels die het zelfde systeem hebben als technics maar die hebben ze verder ontwikkeld en heb je betere producten dan de technics..

neem de synq xtrm 1, is een geweldig voorbeeld dat de techniek heeft van technics maar wel verder ontwikkeld is dan de technics.

de synq start sneller en stopt sneller, de pitch blijft bij de 0 % niet vaststaan zodat je het minimale verschil van je andere plaat wel kunt verandere zonder dat hij bij de 0% blijft hangen.

owja ze zijn ook nog een stuk goedkoper dan de technics omdat je niet voor een merk betaald (of tenminste een stuk minder) maar voor de ontwikkeling

dus kan ongeveer wel zeggen dat technics snel met iets vernieuwends moet komen.
omdat er veel tt's aan komen die veel beter zijn of worden..

maar ik zou voor de 8 % gaan ben het met jorrit eens
www.moonentertainment.nl
Dj_Kevin    posted on 12-07-2005 11:48
Na al die raad en zeer lang twijfelen ben ik tot besluit gekomen dat ik toch voor de Technics MkII ga

Waarom goedkoopste uit de reeks van Technics ten opzichte van de Mk5 en de Mk5g niet veel verschil buiten de 16% pitch en reset pitch.

En alle grote discotheken in Belgie hebben de MKII nog staan.

Binnekort foto's
Jorrit    posted on 12-07-2005 13:05
wat mamo zegt klopt idd, technics gaat het zwaar krijgen door het verlopen van het patend. Maar technics zal nog heeel lang op hun naam kunne teren neem ik aan.
Dj_Kevin    posted on 12-07-2005 13:23
Ik geef jullie groot gelijk dat de draaitafels van nu beter gaan worden of al zijn, met meer opties worden uitgerust.

Maar als je weet dat er Technics zijn van 20jaar oud die nog zoals nieuw draaien.
Denk dat andere merken hun eigen toch nog moeten bewijzen op levensduur en kwaliteit
djmamo    posted on 12-07-2005 13:29
ok dat is ook wel zo.. jij woont in de buurt van mij
www.moonentertainment.nl
Dj_Kevin    posted on 12-07-2005 13:40
Ik woon vlak tegen de grens met valkenswaard, ga je ook regelmatig opstap in valkenswaard centrum of stratum's eind
Lead    posted on 12-07-2005 17:16
Op de Technics SL1200MK2 kun je ook de klik laten weghalen en een schakelaar om de pitch schaal te switchen tussen 8% en 16% is ook mogelijk.

Ik had ook voor de MK2's gegaan hooor Winking my eye
Let the BASS be louder
djmamo    posted on 13-07-2005 00:41
ik ook en ga vaak naar valkenswaard centrum omdat ik daar werk bij de swing en senaat
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 13-07-2005 10:59
en... moet hoeveel procent pitch ga je daar heen ?... Winking my eye
djmamo    posted on 13-07-2005 12:26
minimaal 100%
www.moonentertainment.nl
Gupy    posted on 14-07-2005 20:52
Ik draai dus ook veel Groove en Club...en ik heb een stel M5g's.

Nu weet ik wel dat vele DJ's van mening zijn dat 8% genoeg moet zijn met een beetje platenkeuze, maar ik heb 'm vaak zat hoger staan.

Is wel oppassen met pitchen, want de fader voelt natuurlijk hetzelfde aan, alleen reageerd dubbel zo effectief.
User edit by Gupy on 14-07-2005 @ 20:52:38 (2%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 8 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 19.611
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.199.480