led par 56 met djm 800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freddiejay    posted on 19-08-2008 14:32

dit zal waarschijnlijk niet gaan zo ? :p
zal ik hem maar in auto stand zetten..
die auto stand is toevallig niet met ene micro'tje zodat hij toch op de beat gaat?

What do you think about led par 56 met djm 800 ??

Vote :   

freddiejay    posted on 19-08-2008 14:34
ik gebruik mijn master 2 , dus die master 1 (xlr) was nog vrij
JazzyMax    posted on 19-08-2008 14:47
Ik denk niet dat dat werkt zo...
Die master uitgang is bedoeld voor Muziek, niet om licht aan te sturen...

Controller kopen. bv de Ledcon 2 van JB is goed. Daar kun je instellen dat die op muziek gaat...

grtz
Cyspoz    posted on 19-08-2008 15:11
De XLR uitgang van de DJM-800 stuurt een audio signaal uit. Jou led Par heeft een DMX signaal nodig om te werken. Dit zijn twee compleet verschillende signalen en zullen dus niet met elkaar gaan werken waarbij je zelfs nog moet oplette dat je de boel niet kappot maakt. Je zal het trouwens ook niet eens kunnen aansluiten op elkaar zonder een bizar koppelstuk te gebruiken want female en male is bij audio net andersom gemaakt als bij DMX.
Je moet een DMX controller kopen. Wat je wel kan doen is eventueel het MIDI signaal van je DJM-800 naar de DMX controller sturen zodat die het tempo mee neemt en eventueel andere MIDI signalen als parameters voor de lichtshow gebruikt.
freddiejay    posted on 19-08-2008 15:25
OK!
ik dacht al dat het niet ging...
mag slotje op!
djmamo    posted on 19-08-2008 15:34
heb je het al geprobeert?
er kan weinig kapot gaan want je stuurt een signaal weg en niet een spanning, dus er kan niets fout gaan.
en anders zet je je par op mic.

en je hebt gewoon male-male kabels dus het zou mogelijk kunnen zijn signaal blijft signaal, maar wat stuur je er mee aan
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 19-08-2008 @ 15:37:56 (100%)
tairip    posted on 19-08-2008 19:29
Poster: djmamo
heb je het al geprobeert?
er kan weinig kapot gaan want je stuurt een signaal weg en niet een spanning, dus er kan niets fout gaan.
en anders zet je je par op mic.

en je hebt gewoon male-male kabels dus het zou mogelijk kunnen zijn signaal blijft signaal, maar wat stuur je er mee aan

Zucht!

Natuurlijk gaat dit niet werken! DMX is een digitaal signaal, audio is gewoon een spanning in de vorm van een sinus!
RiX    posted on 19-08-2008 19:53
Cool
Xitrate    posted on 19-08-2008 20:45
Wat je wel kan doen is een versterker erop aansluiten en op die versterker iets van een lamp, dan knippert die lamp wanneer hij een signaal krijgt en krijg je dus zoiets als een beat-meter :P
Relight    posted on 19-08-2008 21:53
Er bestaan tegenwoordig ook LEDparren met een ingebouwd microfoontje waardoor je inderdaad op de beat de LEDpar ziet veranderen.

Een LEDpar via je DMX aansluiten op een audio-ingang van je mengtafel is NOT DONE en gaat gewoon om allerlei technische en niet technische redenen niet werken. Maar als 'leek'/ 'noob' is het begrijpelijk dat als je ziet van hé dat zijn dezelfde connectoren dat je denkt dat zoiets misschien zou moeten kunnen.

Dat hier dan ook nog iemand (die er wel waarschijnlijk nog net iets meer verstand van heeft) als reactie 'probeer het maar' 'signaal is gewoon signaal' geeft is hopelijk gewoon een vlaag van tijdelijke verstandsverbijstering.

This is an old Topic

No new postings for 6.108 days.
 Post CommentThat would be 203.6 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 18 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 66.065
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.544.066