Poster: Bart_
Beste,
ik snap ook niet waarom hij een nieuwe mengtafel zou moeten kopen?
Als deze mengtafel het goed doet, en niet kraakt.. wat is het probleem dan?!
Een DJM 400 is niet ideaal voor een drive-in show. Neem dan minimaal een 4 kanaals JB system mixertje of iets in die richting. Ander merk kan ook natuurlijk. En het is goedkoper EN het kan ook best goed wezen in vergelijking tot Denon en Pioneer. T'is maar wat je zelf eist binnen je Drive-In. Je kunt je dan afvragen:
- Wil ik een hele vette mixer met alles erop en dr aan en wil ik er 1400 euro voor uitgeven?
- Of wil ik een mixer die goed genoeg is voor een drive-in show, geen effectjes heeft en 5 x zo goedkoop is, zodat je geld kan sparen voor een ander onderdeel voor je drive-in.
Je moet het gewoon heel logisch bekijken... Als je veel geld uitgeeft voor een bepaald iets, gaat het langer duren voor je iets anders kan kopen. En je kan minder kopen natuurlijk.
Zoals Bartjens al zei: koop eerst een flightcase, en daarna een 4 of 8-tal parren met T4.
Geluid is een vereiste! Belangrijkste van een drive-in. Licht bepaald boven alles natuurlijk de sfeer, maar wanneer de muziek kraakt, niet hard genoeg kan is er ook geen sfeer.
Ik snap overigens niet waarom jullie hem een T4 afraden?
Waarom als beginner zo duur als het eerst goedkoper kan?
Wat zou je dan wel aanraden kwa licht? Want hij wilt een drive-in starten, dus dat betekend: Geluid EN Licht.
Minimaal 4 x par 56 en een strobo 800 watt. Misschien Mushroom ook altijd gewoon lekker.
Ikzelf ben ook 14 en heb sinds pas 2 eenvoudige aztek scans (én 2x 4-barren + truss-set etc., maar dat had ik al in bezit), als ik het KAN aankopen, waarom dan niet?
Omdat je ook aan de toekomst moet denken, en natuurlijk ook wat geld kan gaan sparen

Ik ken het hoor. Op jou leeftijd gaf ik ook al m'n geld hieraan uit. Achteraf denk ik... hmm opzich wel beetje jammer, had het anders aan moeten pakken. Maar das natuurlijk jou keus:D en misschien gaat het bij jou wel anders:D
Waarom is dat een 'domme zet'?!
Je moet nooit zomaar teveel ergens in investeren zonder dat je weet dat je er ook redelijk veel succes mee hebt.
Als jij 3000/4000 euro in een set steekt als beginner, kun je dat er nooit binnen bepaalde tijd uitkrijgen.
Wie zegt dat hij dat nu direct moet aanschaffen?? ik niet hoor, zijn evt toekomst plannen voor de ts.
Hij wil graag opties en die geef ik hem.
En waarom een 14 jarige wel aan een djm oid zetten omdat daar wel een "goed" geluid in zit?
Led parren heb ik het nooit over gehad volgens mij...
Eerst het geluid ben ik het totaal niet mee eens. Als zijn mengtafeltje het tog goed doet, waarom dan een nieuwe kopen? Mij lijkt het dan verstandiger om eerst licht aan te schaffen.
Onwetendheid is hier niet zo van toepassing denk ik, heb inmiddels 5 jaar ervaring dus ik weet voldoende om andere een advies te gven denk ik.....
Maargoed ieder zn menig natuurlijk 
Hah:p ik snap je wel hoor

Ik heb inmiddels ookal 5 jaar ervaring! Van trouwfeesten, tot schoolfeesten tot muziek verzorging voor playbackshows, achtergrond muziek, en andere muziekfeestjes, party's of tuinfeesten.

Maar ik kan ook zeker wel dingen adviseren. In de loop der jaren heb ik zelf zoveel ervaring opgedaan op het gebied van aanschaffen van matteriaal.
Mijn mening komt ook van het punt dat wij van klein naar groot zijn gegaan. Rustig opbouwen. Des te meer feesten, des te meer apparatuur je kunt aanschaffen. Als je jong bent, klein drive-in showtje, dan heb je echt nog geen mega truss statiefen met scan's of moving heads nodig. Dat is weer mijn mening.
Dat is waarom ik het punt van Bart_ niet snap. Je kan wel de hele tijd maar door blijven investeren totdat je geld op is, maar waar blijven de bedragen die je terug moet verdienen. Op je 14e heb je echt niet elke week een feest.
Gewoon opbouwen en veel plezier hebben. Plezier is het allerbelangrijkste bij een drive-in show. Dat je zelf plezier hebt, en dat je publiek plezier heeft! Of niet dan:D

Ik bedoel dat met onwetendheid wel wat anders:p komt ook een beetje lullig over.