Nieuwe Gear tests/video (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 18-08-2008 22:41
Hallo,
kan djresource het niet met een winkel op een akkoortje gooien dat 1 van de admins ofzo nieuwe spullen mag gaan testen en er een review of filmpje van maken. Dit zou erg handig zijn. Want niet iedereen wil pioneer.

mvg,
tom

[mod edit: ik heb je topic titel aangepast. Graag DIT ZELF DOEN in het vervolg!]
Mod edit by Lead on 19-08-2008 01:24 (36%)

What do you think about Nieuwe Gear tests/video ??

Vote :   

ianroma    posted on 18-08-2008 23:01
Kijk op aboutdj.nl of zoek gewoon op youtube naar reviews!
Basrose    posted on 18-08-2008 23:02
Het beste is natuurlijk om zelf spullen te testen bij de dealers Happy, laughing
bambamstudio    posted on 19-08-2008 00:19
vraag: waarom zetten topic starters hun vraag niet in het topic subject....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tairip    posted on 19-08-2008 01:16
Poster: bambamstudio
vraag: waarom zetten topic starters hun vraag niet in het topic subject....

Inderdaad dit is ook hetgene waar ik me erg vaak aan erger! De bedoeling van een topic titel is om aan te geven waarover het topic gaat! Dus niet vraagje... Maar in dit specifieke geval; Kan DJR reviews maken? o.i.d.

Verder vind ik het een goed idee, ik heb de mogelijkheid om erg veel producten te testen en aan de tant te voelen, dan spreek ik met name over DJ gear + randartikelen! Van allerlei verschillende merken. Ik zal eens contact opnemen met Lead over de mogelijkheden hiervan! Een review schrijven gaat namelijk erg veel tijd in zitten, en nu kan ik wel zeggen dat ik een ga maken maar het vervolgens doen is een tweede!

Ik zal er over nadenken!
Lead    posted on 19-08-2008 01:30
We hoeven het niet op een accordje te gooien met een winkel want zoiets regel je met de importeurs (behalve als je een winkel in de buurt hebtWinking my eye ). Aan gear geraken is het probleem niet, de tijd om te testen en te filmen is een groter probleem.

En daarna moet video ge-edit worden of een topic geschreven worden (incl. plaatjes maken en alles in zo begrijpelijk mogelijke taal opschrijven). Om je een idee te geven hoeveel werk het is...

Het CDJ-400 topic heeft over een week zo'n 20-25 uur gekost om te maken.
De CDJ-400 Video heeft een uur of 3 gekost voor opname en een 15 uur voor montage en After Effects.

En ik heb ook een normale baan..... ohja en de site heeft af en toe ook nog onderhoud nodig....Cool

(btw, nu begrijp je waarom het MEP-7000 filmpje er nog niet is, ben halverwege de opnames)

Als mensen dingen kunnen maken in de trend van wat er nu is mogen zich die altijd melden (even per mail want de PM doet het nog niet)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-08-2008 01:31 (17%)
OneSixty    posted on 19-08-2008 01:40
en new-line gebruikt trouwens al de filmpjes van djr Happy, laughing

ziet er leuk uit , en gratis reclame.
tairip    posted on 19-08-2008 01:43
Poster: Lightzone
en new-line gebruikt trouwens al de filmpjes van djr Happy, laughing

ziet er leuk uit , en gratis reclame.

Niet alleen New-Line, ook djsounds.com
Lead    posted on 19-08-2008 02:03
En meer mensen, ik heb ze rond gestuurd zodat iedereen tenminste de goede kwaliteit kan gebruiken. En DJsounds.com is logisch. Maar op meer webshops staan ze al wel dacht ik....

Maar da's de eer waarvoor je het doet uiteindelijk Winking my eye
Let the BASS be louder
Stefjuuh    posted on 19-08-2008 07:14
Filmpjes zijn wel altijd iets om naar uit te kijken vind ik! Ze zijn altijd mooi en duidelijk, het is te merken dat je ze niet even gemaakt hebt.
diddy    posted on 19-08-2008 10:01
Poster: Lead
We hoeven het niet op een accordje te gooien met een winkel want zoiets regel je met de importeurs (behalve als je een winkel in de buurt hebtWinking my eye ). Aan gear geraken is het probleem niet, de tijd om te testen en te filmen is een groter probleem.

En daarna moet video ge-edit worden of een topic geschreven worden (incl. plaatjes maken en alles in zo begrijpelijk mogelijke taal opschrijven). Om je een idee te geven hoeveel werk het is...

Het CDJ-400 topic heeft over een week zo'n 20-25 uur gekost om te maken.
De CDJ-400 Video heeft een uur of 3 gekost voor opname en een 15 uur voor montage en After Effects.

En ik heb ook een normale baan..... ohja en de site heeft af en toe ook nog onderhoud nodig....Cool

(btw, nu begrijp je waarom het MEP-7000 filmpje er nog niet is, ben halverwege de opnames)

Als mensen dingen kunnen maken in de trend van wat er nu is mogen zich die altijd melden (even per mail want de PM doet het nog niet)

Veel handen maken licht werk...
Als je nu is met een paar mensen hiervoor aan de slag gaat.
Als er mensen op dit forum zijn die willen helpen met het monteren van de video'tjes...
Dj_Fantasy    posted on 19-08-2008 10:24
Er is al een review forum, waar mensen hun review kunnen geven over bepaald gear.
Het probleem is dat veel mensen dit niet meer doen.

Je kunt nu ook mensen niet gaan dwingen om naar een shop te gaan en gear te testen en dan een review erover laten maken, want die review gaat niet precies weergeven hoe de gear perfect werk + aanvoelt o.i.d.

Om een review te geven over gear moet je er een tijdje hebben mee gedraaid, zo heb je er een beter zicht over.
Het zou simpel zijn als je bepaalde mensen een review laat schrijven over zijn gear.

Nu weet ik wel dat bijna iedereen een cdj 1000 of cdj 800 of cdj 400 thuis heeft staan, en hier zijn al reviews over (dankzijn lead), maar over bv de reloop rmp 1 en rmp 2 heb ik hier nog geen reviews gezien op het forum. Zo kun je nog verschillende gear opnoemen waarvan de meeste mensen extra info wilt en meningen.

Dit bespaard weer meer topic's in het forum over welke gear het beste en dergelijke, want zo kunnen deze personen het gear vergelijken door het review forum.

Wat we dan ook kunnen creëren misschien is een tabel met daarin de functie's en pitch, zodat ook newbie's sommige cd-spelers en mixers kunnen vergelijken. Ik heb gezien dat lead al zoiets dergelijks heeft gemaakt van mixer voor de club-serie's.

De mod's en de admin's dit allemaal laten doen is echt geen werk, want zij hebben ook nog een leven buiten DJR, maar veel leden hebben momenteel school/werkvakantie en misschien dat zijn wel eens een poging willen wagen om zoiets te creëren.
dj2dj.nl
Boyd    posted on 19-08-2008 10:34
Als we nou met zn alle meewerken, iedereen heeft andere gear thuis staan!

Maak een duidelijk filmpje, schrijf een stuk tekst met foto's!

Ik kan binnekort wel filmpjes maken van:

Mixvibes DVS
RMP-2
RP-4000mk3
Dj_Fantasy    posted on 19-08-2008 10:36
Ik denk dat filmpjes maken geen goed ideen is ivm beeldkwaliteit en afwerken.
We doen al jaren reviews met de handschrijven in het daarvoor gemaakte forum.

Waarom dit veranderen?
dj2dj.nl
Lead    posted on 19-08-2008 10:46
Reviews kunnen in het speciale forum.... Eventueel kunnen topics uit het review forum gelinkt worden aan de items in de Gearbase.

Of nog simpeler maar wel heel zinvol. Als iedereen in de Gearbase nu eens een zinvolle reactie schrijft bij de gear die je hebt gehad met je gebruikers ervaring....

Dan wordt de gearbase een module die barstens vol zit met officiele info (in het gear item) en met alle gebruikers reviews (in de comments sectie). Is ook een mooie manier om info samen te maken maar centraal opgeslagen te worden. (zo is het ontworpen)

Filmjpjes op YouTube zijn er al genoeg en ik denk dat de filmpjes die we tot nu toe hebbe uitgegeven een bepaalde uitstraling hebben.... het is wel belangrijk dat dat nivo wordt aangehouden. Ineens een DJResource filmpje zonder uitleg dmv teksten, goed geluid etc is toch eigenljik geen DJR filmpje Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-08-2008 10:50 (60%)
RiX    posted on 19-08-2008 10:47
Kijk dat is nou een goed idee, Lead! *thumbs up*
Dj_Fantasy    posted on 19-08-2008 11:00
@ Lead:

Wat je dan wel weeral gaat krijgen is mensen die comments geven zoals: goede mixer, effecten werken behoorlijke, o.i.d.

Zou het daarom niet beter zijn een review te schrijven @ het forum en de review linken in Gearbase aan het product?
dj2dj.nl
Xitrate    posted on 19-08-2008 17:36
@Lead: Goed idee, echter hangt daar wel een nadeel aan.

Persoonlijk heb ik geleerd om NOOIT enige waarde aan userreviews te hechten. Probleem is namelijk dat mensen die net 1000 euro hebben neergeteld voor bijvoorbeeld een mixer niet snel gaan zeggen: 'Slecht ding, slechte geluidskwaliteit, gammele faders,crap effecten etc', waardoor je dus hele subjectieve reviews gaat krijgen waar niemand wat aan heeft.
Stefjuuh    posted on 19-08-2008 17:51
Poster: Xitrate
@Lead: Goed idee, echter hangt daar wel een nadeel aan.

Persoonlijk heb ik geleerd om NOOIT enige waarde aan userreviews te hechten. Probleem is namelijk dat mensen die net 1000 euro hebben neergeteld voor bijvoorbeeld een mixer niet snel gaan zeggen: 'Slecht ding, slechte geluidskwaliteit, gammele faders,crap effecten etc', waardoor je dus hele subjectieve reviews gaat krijgen waar niemand wat aan heeft.
 Vaak schrijf je ook zoiets in je eerste week... Als je je mixer dan bijvoorbeeld al een jaar hebt is het anders..
Lead    posted on 19-08-2008 18:10
Een review linken naar het forum lijkt me dan nog de beste keus...

Ik schrijf zelf de DJ Topics altijd zonder waarde oordeel, de Gearbase is voornamelijk officiele info van de fabrikant, voor zover dit te vinden was.

Dacht er even niet bij na dat de meeste reviews inderdaad al snel een bevooroordeeld verhaal worden.
Let the BASS be louder
RiX    posted on 19-08-2008 18:20
Zou je ervoor kunnen kiezen om alleen reviews toe te laten van lui die ervaring met de gear hebben? (half jaar / jaar / langer)?
Dj_Fantasy    posted on 19-08-2008 22:33
@ RiX:

Hoe ga je dit controleren? Dit is woord tegen woordHappy, laughing

Waarom nogmaals veranderen als het huidig systeem er is en werkt?
dj2dj.nl
RiX    posted on 19-08-2008 23:16
true: heb ik dan teveel vertrouwen in mijn medemens? Cool
Dj_Fantasy    posted on 19-08-2008 23:18
Ik heb ook vertrouwen in de medemens.

Maar er zijn altijd wel een paar rotte appels tussenWinking my eye
dj2dj.nl
RiX    posted on 20-08-2008 09:25
zitten...
Convert    posted on 20-08-2008 15:48
Vind dit wel leuk idee, ik zou daarom ook graag wel een filmpje willen maken maar ik heb geen dealer ofzo in de beurt waar dat kan:P

156 Users online: 10 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 34.947
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.642.698