omzetten MP3 naar AudioCD gaat niet goed
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jizzy    posted on 18-08-2008 15:40
Heb mp3's van een beatport.com gedownload. Nu wil ik dus van deze tracks een audio CD maken. Netjes 10 tracks geslecteerd en d.m.v. Nero audioCD's gebrand.
Maar wat hoor ik nu. Bij een nummer of 6 gaat het verkeerd.
Je hoort het goed bij een ritme (begin van de track) zoals een klap. De beat wordt naar voren getrokken. Dan zit de beat/klap niet op de tel maar is dit naar voren getrokken. Het klinkt erg raar. En bij het nummer Franky Rizardo_Flutetest_Extended Mix houdt het nummer er naar 3 seconde mee op. Geen geluid meer echter loopt de tijd wel door. Als ik de mp3tjes zo afluister hoor ik geen probleem.
Na het forum hier te hebben gelezen dacht ik nog even aan het Encoder Setting maar bij alle mp3s is het: Encoder Settings Constant Bit Rate 320 kbps.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- andere PC met ander merk brander
- ander merk CD's
Probleem blijft.
Zou er iets verkeerds zijn gegaan bij het omzetten van Wav naar mp3? Want bij 9 andere mp3's (van deze site) gaat het wel goed. In het verleden heb ik al heel vaak audio CD's gemaakt en nog nooit van dit soort problemen gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee?

What do you think about omzetten MP3 naar AudioCD gaat niet goed ??

Vote :   

Down_Town    posted on 18-08-2008 19:55
Ik zet altijd MP3 eerst zelf om naar WAV voordat ik er audio cd's van brand. Brand programa's kunnen dat wel zelf maar je kan gaten in je geluid krijgen doordat het brandprogramma druk bezig is met converteren terwijl je brander nog op gang aan het komen is. Toen de branders nog niet zo snel waren brande ik wel rechtstreeks van MP3 naar audio cd. Met het sneller worden van de branders heb ik ook wel eens zulke problemen gehad. Eerst zelf naar WAV zetten heeft dat probleem opgelost en nu brabd ik zonder problemen audio cd's op full speed.
Ik zet de MP3's in batch om naar WAV met Platinum Notes anders zou het me teveel tijd kosten. Platinum Notes zet ook direct de volumes gelijk e.d.

Ik weet niet of mijn argumenten wetenschappelijk onderbouwd zijn maar ik heb dezelfde soort problemen als jij op deze manier opgelost. Inmiddels zit ik niet meer op een PC met Windows maar op een Macbook maar ik doe het nog steeds op dezelfde manier.
Lead    posted on 18-08-2008 20:02
Poster: Jizzy
Heb mp3's van een beatport.com gedownload. ...

...Zou er iets verkeerds zijn gegaan bij het omzetten van Wav naar mp3?...

Dat snap ik niet helemaal, waren het nu mp3's of wav's ? Heb zelf flink wat CBR320 MP3's gebrand naar CD en nog nooit iets gehad als je beschrijft.

Wellicht helpt de tussenstap er eerst WAV van te maken en ze daarna te branden...

ps, je weet toch wel dat je Audio CD's zo LANGZAAM mogelijk brand Winking my eye

Te snel branden kan ook rare fouten veroorzaken. De foutcorrectie van de CD speler maakt dan al overuren en als je dan ook nog pitched en cue-d dan kan het soms te veel worden.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-08-2008 20:03 (38%)
Jizzy    posted on 18-08-2008 21:30
bedankt voor de reacties!

Poster: Lead

Dat snap ik niet helemaal, waren het nu mp3's of wav's ? Heb zelf flink wat CBR320 MP3's gebrand naar CD en nog nooit iets gehad als je beschrijft.

ps, je weet toch wel dat je Audio CD's zo LANGZAAM mogelijk brand Winking my eye

Te snel branden kan ook rare fouten veroorzaken. De foutcorrectie van de CD speler maakt dan al overuren en als je dan ook nog pitched en cue-d dan kan het soms te veel worden.

Beatport ontvangt de tracks altijd in Wav en maakt er mp3's van. Ik had dit keer 320 mp3's gedownload omdat je voor de wav uitvoering Euro 1,00 meer moet betalen.

Het langzaamste wat ik kan branden is 8x. Heb in een ander topic gelezen waar je geschreven hebt dat dit zou moeten werken.

@Down_Town
Ik zou jouw tip eens uitproberen (omzetten naar Wav).

Heb in de tussentijd bij beatport van eenzelfde track de wav uitvoering gedownload en als ik van dat nr. een audioCd brand gaat het wel goed. Dit betekent dus dat er bij Beatport bij het omzetten van Wav naar MP3 iets niet goed gaat.

Weet iemand een site waar de Wav uitvoering niet Euro 1,00 duurder is?
Down_Town    posted on 18-08-2008 21:48
@ lead

Ik heb ook een hele tijd vast gehouden aan het feit dat audio cd's zo langzaam mogelijk gebrand moesten worden. Mijn ervaring is zoals ik eerder schreef.  Met het steeds lichter van kleur worden van cdr's en het toenemen van de brand snelheid is het ook aan te raden audio cd's sneller te branden. Ik heb dit een paar jaar geleden al gelezen ( ik weet niet meer waar ). CD'rs en branders zijn geoptimaliseerd voor snel branden.
Een paar vrienden van me heb ik ook weten te overtuigen. Ik hoorde wat vrienden klagen over het vaak mislukken van audio cd's of dat het begin van nummers vaak gaten vertonen in de audio. Ik heb ze moeten overhalen om het eens op mijn manier te proberen en sindsdien klagen ze niet meer over mislukte audio cd's.

@ Jizzy
Ik zou gewoon zeggen, probeer het eens Jizzy en laat even weten hoe het dan gaat. Smile having fun
Het lijkt me stug dat Beatport's MP3's niet goed zouden zijn.
Jizzy    posted on 18-08-2008 22:30
Poster: Down_Town

Ik zet altijd MP3 eerst zelf om naar WAV voordat ik er audio cd's van brand.

@ Jizzy
Ik zou gewoon zeggen, probeer het eens Jizzy en laat even weten hoe het dan gaat. Smile having fun
Het lijkt me stug dat Beatport's MP3's niet goed zouden zijn.

Ja, dit werkt Cool
Bedankt voor deze tip.
User edit by Jizzy on 18-08-2008 @ 22:30:48 (8%)
Lead    posted on 19-08-2008 01:12
Ik heb maar zelfden dat er iets met een disc aan de hand is. Nero laat me sowieso niet lager kiezen dan de disc aan kan. Vaak is dat tegenwoordig 8x.

Branden is de helft, de andere helft wordt bepaald door de keuze van je schijf. Bespaar niet op discs, en zorg voor een backup folder met de files erin op een harde schijf.

Mocht er dan ooit iets gebeuren is de disc zo op nieuw te branden zonder dat je weer files hoeft uit te zoeken.

Poster: Jizzy
....Weet iemand een site waar de Wav uitvoering niet Euro 1,00 duurder is?

Ik heb die euro er wel voor over hoor, ik vind dat het wel waard. Probleem is alleen dat ik bij veel sites niet eens voor wav KAN kiezen :S
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-08-2008 01:14 (61%)

This is an old Topic

No new postings for 6.104 days.
 Post CommentThat would be 203.5 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 16 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 14.528
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.397