Poster: RiX
het kan technisch gezien gewoon niet.
Stel: je loopt naast iemand. Je loopt parallel aan elkaar, maar net niet helemaal. Na 2 meter zie je het verschil misschien niet, maar na een paar honderd meter zit er een gapend gat tussen jullie in...
Poster: RiX
@ Adrien: ik weet dat t kan met oefenen. Maar technisch is het onmogelijk dat je de plaat minuten exact gelijk hebt lopen zonder bij te sturen.
Poster: Adrien1989Mogelijk ja, maar dan moet je wel meer dan 0.1 resolutie op je pitch hebben. Met 0.1 kan je prima mixen, maar gaat zeker wel verlopen na een tijdje.@Adrien, ik check ook ff de counters, maar vaak de counter van mn djm, die pakt de bpm vaak beter op vind ik. Zonder zou me ook lukken, ben alleen ietsje langer bezig..!(niet heel veel, zet vaak 1 nummer in itunes, en dan met cdj gelijkgooien)En lead.. Waarom geen mastertempo? Als je van die lange strings (als je snapt wat ik bedoel) erin hebt, hoor je het altijd...!
Ik weet niet met wat voor gear jij precies werkt, maar als je cd spelers hebt met een preciese pitch dan is dat gewoon mogelijk.
@Winston:
Nee ik luister niet 1 minuut lang vol, ik zet zegmaar eerst mijn cuepoint, zet de pitch zodanig dat de bpm couters gelijk staan, dan druk op de beat op play en aan hoe snel de track off beat gaat hoor ik gewoon of ik sterk of ligtjes moet bijpitchen en dat schaaf ik nog 1 of soms 2x bij en dan ben ik klaar om hem in te mixen. Ik doe er meestal ongeveer 20 seconden over om 2 platen gelijk te leggen op het moment dat ik de eerste plaat pas later uitmix, dan corrigeer ik hem nog wel eens naar ongeveer een minuut, kan iets minder zijn, kan iets meer zijn. Maar dan heb je het niet over een gigantische correctie. Meestal ben ik te lui en pitch ik alleen ff, en later nog eens als ik hem nog niet uitgemixt heb.
Poster: Stefjuuh
Mogelijk ja, maar dan moet je wel meer dan 0.1 resolutie op je pitch hebben. Met 0.1 kan je prima mixen, maar gaat zeker wel verlopen na een tijdje.@Adrien, ik check ook ff de counters, maar vaak de counter van mn djm, die pakt de bpm vaak beter op vind ik. Zonder zou me ook lukken, ben alleen ietsje langer bezig..!(niet heel veel, zet vaak 1 nummer in itunes, en dan met cdj gelijkgooien)En lead.. Waarom geen mastertempo? Als je van die lange strings (als je snapt wat ik bedoel) erin hebt, hoor je het altijd...!
Poster: Adrien1989Juist.. that's the trick..!
Ik heb zelf leren beatmatchen zonder counters, dus zonder bpm tellers moet het ook wel lukken, ik gebruik de tellers enkel om de pitch alvast een beetje in de goede richting te hebben, wanneer ik start met beatmatchen kijk ik niet meer naar die tellers om. Zo zijn bpm counters volgens mij ook bedoeld...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.