[3] Microfoons
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 17-08-2008 22:52
Principle of a microphoneHet derde topic in de serie over geluid gaat over de verschillende soorten microfoons en hoe ze nou precies geluid omzetten naar een signaal dat je kunt opnemen.

Microfoons
Let the BASS be louder

What do you think about [3] Microfoons ??

Vote :   

Convert    posted on 17-08-2008 23:23
Intressant voor de DJ's die ook MC-en Winking my eye
Zelf boeit het me niet veel maar tis natuurlijk wel leuk om het te weten, keep it up Winking my eye
Basrose    posted on 30-08-2008 15:43
erg mooi topic... ik wil zelf binnenkort ook een microfoon aanschaffen.
Ik weet alleen nog niet welke... Ik hoor goeie verhalen over shure maar heb alleen ervaring met sennheiser.... waar ik ook erg tevreden over ben.
Lead    posted on 30-08-2008 17:27
Wat ga je met die microfoon opnemen ??

Spraak en dingen waarvan je het volume niet onder controlle hebt : dynamische mic (Shure SM-58 bijv.)
Maak je echt een spreekcel en komt er af en toe een vrouwenkoor : condensatortje nemen.

Voordeel van condensator is de zuiverheid en definitie in hoge tonen. Nadeel is dat ze bij te grote geluidsdruk dicht slaan. Ik heb zelf een beta 58 in de la liggen voor het geval ik eens iets moet opnemen. Da's een dynamische mic (heb je ook nooit zorgen over phantoom spanning).
Let the BASS be louder
Yorick    posted on 30-08-2008 21:22
Poster: Basrose
erg mooi topic... ik wil zelf binnenkort ook een microfoon aanschaffen.
Ik weet alleen nog niet welke... Ik hoor goeie verhalen over shure maar heb alleen ervaring met sennheiser.... waar ik ook erg tevreden over ben.

Je heb mijn mic toch getest(A)
Basrose    posted on 30-08-2008 22:43
Poster: dj_jr

Je heb mijn mic toch getest(A)

Dat klopt maar ik heb  goeie verhalen over de sure gehoord. Ik zal hem vooral gaan gebruiken in discotheken. Een stukje presentatie.

Zoals ik al zei heb ik dus ervaring met senheiser... die van jou ik dacht de 825 en daarnaast ook een draadloze senheiser... erg tevreden maarja altijd even verder kijken dan je neus lang is.
User edit by Basrose on 30-08-2008 @ 23:28:00 (87%)

This is an old Topic

No new postings for 6.092 days.
 Post CommentThat would be 203.1 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 14 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 33.241
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.143.854