inputs van actieve luidsprekers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freddiejay    posted on 17-08-2008 22:00
Beste,
ik vroeg me af of ik beid eingangen van mij Alesis M1Active 520 kon gebruiken.
1. via de audiophile
2. via mijn LCD TV (met audio out)

een tekeking zal de vraagstelling verduidelijken:

User edit by freddiejay on 18-08-2008 @ 00:46:16 (1%)

What do you think about inputs van actieve luidsprekers ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 17-08-2008 22:04
Het kan maar beide ingangen op je speakers staan altijd aan.
Zoals je al noemde zou je een jack naar xlr moeten kopen of maken.(Ja als je het een beetje kan is het goed te doen)
Lead    posted on 17-08-2008 22:59
A : Waarom SCHREEUW je in je topic title (gebruik even kleine letters)
B : Check eens dit topic over plaatjes, dit verpest de boel een beetje.
(even je post aanpassen aub, plaatje max 650 pixels breed maken)

Je kunt natuurlijk beide ingangen gebruiken, alleen zet niet op beide tegelijk signaal, de speaker is er niet voor gemaakt om als mixer te dienen.

Een XLR-Cinch kabeltje is relatief simpel in elkaar te solderen, maar je kunt ze ook kant en klaar kopen in de winkel.
Let the BASS be louder
CaSZ    posted on 17-08-2008 23:00
Er bestaat idd een kabel van LINE (jack) naar XLR...

Meestal zijn bij een actieve luidspreker beide ingangen 'open' voor inkomend signaal. Afhankelijk van welke ingang je gebruikt kan de andere gebruikt worden om een andere speaker aan te sturen (te lussen).

Bekijk of je jouw speakers kan lussen, want mogelijk kan het daar foutgaan (als er een signaal uitgestuurd wordt én er een signaal ingepompt wordt krijg je simpelweg niets).

Zoniet, dan kan het wss zonder problemen.
Boyd    posted on 18-08-2008 14:41
Ik zou even bij de electronica boer gaan kijken voor een input selector, dan kan je met een draaiknop kiezen tussen bepaalde bronnen!

en met een paar passende kabeltjes is het zo aangesloten!
Adrien1989    posted on 18-08-2008 15:08
Ik heb hier op mn kamers ook alles over mn monitoren, computer etc etc. En ik laat alles gewoon binnen komen op een mixer hier naast me en dat gaat naar mn monitoren. Als je nog een extra mixer hebt, of wat extra kanaaltjes is dat ook gewoon een gemakkelijke oplossing.
Boyd    posted on 18-08-2008 20:15
Poster: Adrien1989
Ik heb hier op mn kamers ook alles over mn monitoren, computer etc etc. En ik laat alles gewoon binnen komen op een mixer hier naast me en dat gaat naar mn monitoren. Als je nog een extra mixer hebt, of wat extra kanaaltjes is dat ook gewoon een gemakkelijke oplossing.

Maar een ingangkeuzeschakelaar is met 20euro, wat goedkoper dan een mixer kopen!

This is an old Topic

No new postings for 6.231 days.
 Post CommentThat would be 207.7 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 111 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 169.296
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.688.211