Pioneer cdj geluidsvervorming met serato
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

KesterDJ    posted on 17-08-2008 12:01
Alweer een probleem met mij mk3 1000, nog eventjes en ik krijg het volledige schijt van die dingen en ruil ze om met technics sl dz 1200!

Probleem: Ik wou leren beatmatchen, dus zette ik 2 liedjes op dezelfde snelheid (perfect af te lezen op display) en zette ik mijn geluid juist hetzelfde (perfect af te lezen op djm).
het toppunt is dat mijn song uit cdj A anders klinkt dan uit cdj B, en het klinkt ech topvallend anders. De snelheid is gelijk, maar toch klinkt de ene opvallend sneller. Heeft iemand hier raad voor?

ps: Ik vind dit niet kunnen voor zulke dure instrumenten.

What do you think about Pioneer cdj geluidsvervorming met serato ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 17-08-2008 12:02
Op de ene speler staat master tempo aan en op de andere niet....
KesterDJ    posted on 17-08-2008 12:02
Poster: Adrien1989
Op de ene speler staat master tempo aan en op de andere niet....

Nop dat is het niet...Smile having fun
KesterDJ    posted on 17-08-2008 12:03
Poster: KesterDJ

Nop dat is het niet...Smile having fun

heb ook alle kabels nog eens goed aangestampt en met andere liedjes het uitgetest.
Adrien1989    posted on 17-08-2008 12:03
Hebben we het trouwens over exact dezelfde track in deck 1 en 2?
KesterDJ    posted on 17-08-2008 12:05
Poster: Adrien1989
Hebben we het trouwens over exact dezelfde track in deck 1 en 2?

Jap tuurlijk, exact dezelfde track, ingelogd vanuit Serato
KesterDJ    posted on 17-08-2008 12:08
Alweer een probleem met mij mk3 1000, nog eventjes en ik krijg het volledige schijt van die dingen en ruil ze om met technics sl dz 1200!

Probleem: Ik wou leren beatmatchen, dus zette ik 2 liedjes op dezelfde snelheid (perfect af te lezen op display) en zette ik mijn geluid juist hetzelfde (perfect af te lezen op djm).
het toppunt is dat mijn song uit cdj A anders klinkt dan uit cdj B, en het klinkt ech topvallend anders. De snelheid is gelijk, maar toch klinkt de ene opvallend sneller. Heeft iemand hier raad voor?

info: 2maal exact zelfde track, ingelogd met Serato. Heb ook getest met andere 2 dezelfde tracks

ps: Ik vind dit niet kunnen voor zulke dure instrumenten.

Adrien1989    posted on 17-08-2008 12:08
je werkt dus met Serato? Dan moet je ook ff naar de instellingen van dat programma gaan kijken... Ik ben zelf niet thuis in Serato.
justjustin    posted on 17-08-2008 12:08
tuurlijk mag niet kunnen...maar zoals eerdere posts kan het aan veel liggen... Maar feit is....beatmixen moet op gehoor en niet op de bpm counter...een track dat van bv: radio 538 rechtstreeks is gedownload scheeld zoiezo 5%.... Het geluid kan aan kabels,mixer. en instellingen van de mixer liggen.
User edit by justjustin on 17-08-2008 @ 12:09:31 (4%)
KesterDJ    posted on 17-08-2008 12:11
Ja tuurlijk moet je afgaan op het gehoor, maar ik leerde het juist héSmile having fun En schijven gelijk zetten kan ik, maar ik oefende zo met goochelen lijk Dave Clarke.En de liedjes zijn allemaal van Beatport gedownload dus aan 320 kpps. En alles is juist gelijk overal, kabels, liedjes 2cdj's mk3's... Alles is gelijkSmile having fun vandaar mijn frustratie
Gery    posted on 17-08-2008 13:34
misvattingen....

1)Als je serato gebruikt komt je geluid uit je scratchbox van serato, niet uit de CDJ's !!!
Als er dan al vervorming is ligt dit aan jouw Serato Scratchbox of de instellingen van de software.

Je moet kijken naar de bron van je geluid, en dat is je computer, niet je cdj's, die je enkel gebruikt om je computer aan te sturen...

2) Serato heeft geen BPM analyzer in de software dus de bmp's zullen nooit precies af te lezen zijn.

3) timecode heeft geen BPM, dus de CDJ's zouden geen BPM mogen aangeven

4) met de pitch reset aan op de CDJ's zouden 2 dezelfde tracks normaal aan dezelfde snelheid moeten spelen in Serato.
DJ - Producer
Victor    posted on 17-08-2008 13:35
Als je met Serato werkt bepaalt Serato hoe het geluid klinkt. De CDJ-1000 stuurt alleen een control-signal. Als er iets niet goed klinkt kan het dus aan een hoop dingen liggen, maar niet aan de CDJ.
KesterDJ    posted on 17-08-2008 14:01
Juist geen bpm, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik zette 2 dezelfde liedjes gelijk =Bv elk + 8.00 %, en zo oefende ik wat. Aaaah dan ga ik dit eens testen, maar ik vind het dan wel raar dat ze niet gelijk staan als ze beiden op +8.00% staan...
Lead    posted on 17-08-2008 14:18
Als je 2 delzefde tracks gebruikt staan ze zeker wel gelijk als je beide op +8% zet.

Als het 2 tracks zijn met verschillende tempo lopen ze inderdaad niet gelijk :

Plaat A = 128BPM + 8% = 138,24 BPM
Plaat B = 131BPM + 8% = 141,48 BPM

Zelfs als je denkt dat 2 tracks gelijke BPM hebben (afgelezen van scherm/display/trackinfo) zou het nog kunnen dat ze niet gelijk lopen. 

BPM wordt altijd afgerond naar hele getallen. 128,6 = 129 en 129,4 = 129 BPM in de display, maar :

Plaat A = 128,6 BPM + 8% = 138,88 BPM
Plaat B = 129,4 BPM + 8% = 139,75 BPM

Scheelt dus 1 BPM ondanks dat je van het display begreep dat ze dezelfde snelheid hadden.
Let the BASS be louder
KesterDJ    posted on 17-08-2008 15:15
Poster: Lead
Als je 2 delzefde tracks gebruikt staan ze zeker wel gelijk als je beide op +8% zet.

Als het 2 tracks zijn met verschillende tempo lopen ze inderdaad niet gelijk :

Plaat A = 128BPM + 8% = 138,24 BPM
Plaat B = 131BPM + 8% = 141,48 BPM

Zelfs als je denkt dat 2 tracks gelijke BPM hebben (afgelezen van scherm/display/trackinfo) zou het nog kunnen dat ze niet gelijk lopen. 

BPM wordt altijd afgerond naar hele getallen. 128,6 = 129 en 129,4 = 129 BPM in de display, maar :

Plaat A = 128,6 BPM + 8% = 138,88 BPM
Plaat B = 129,4 BPM + 8% = 139,75 BPM

Scheelt dus 1 BPM ondanks dat je van het display begreep dat ze dezelfde snelheid hadden.

ik gebruik 2 dezelde tracks en beiden staan ze op +8.00% (dat lees ik af op de cdj) dan moeten ze toch gelijk lopen en klinkenConfused Dat gelijk lopen doen ze ook, ik zie dat op het serato scherm, maar je hoort duidelijk een verschil in geluidskwaliteit, de ene klinkt alsof die veel sneller wordt afgespeeld tegenover de andere. Vergelijk het een beetje met 2 dezelfde tracks en bij de ene staat de master tempo aan en bij de andere niet... Dat geluid verschil dat je duidelijk hoort.
DaMob    posted on 17-08-2008 16:49
Is de key lock dan wel ingesteld in het serato programma?
En dus niet de master tempo op je cdj's want dat gaat niks uithalen als je met serato bezig bent
User edit by DaMob on 17-08-2008 @ 16:50:32 (100%)
KesterDJ    posted on 17-08-2008 17:17
Poster: DaMob
Is de key lock dan wel ingesteld in het serato programma?
En dus niet de master tempo op je cdj's want dat gaat niks uithalen als je met serato bezig bent

wat is dat juist? Ma hoe dan ook, wat je ook insteld op Serato, dat zou dan toch voor beide spelers moeten zijnConfused Daarom jaag ik mij hierin zo op. Dat 1 speler vervormd klinkt...
Sandr    posted on 17-08-2008 17:24
Je serato werkt toch ook met een kant A en kant B...
Dat zou dus kunnen betekenen dat bij kant A de master tempo (ook wel: key lock) wel aan staat en bij kant B niet.....

En zoals al vaker gezegd wanneer je met timecode werkt "klinkt" je cd speler niet.... Brand anders eens 2 cd's met hetzelfde nummer, stop ze in je cdj 1000's en speel ze dan af.. Klinken ze dan nog verschillend, dan mag je met recht over je spelers klagen...

Eerder niet...
Play that funky music white boy....
KesterDJ    posted on 17-08-2008 18:11
Poster: Sandr
Je serato werkt toch ook met een kant A en kant B...
Dat zou dus kunnen betekenen dat bij kant A de master tempo (ook wel: key lock) wel aan staat en bij kant B niet.....

En zoals al vaker gezegd wanneer je met timecode werkt "klinkt" je cd speler niet.... Brand anders eens 2 cd's met hetzelfde nummer, stop ze in je cdj 1000's en speel ze dan af.. Klinken ze dan nog verschillend, dan mag je met recht over je spelers klagen...

Eerder niet...

Smile having fun Oke oke, en waar staat die key lock ergens, vind hem niet echt. Schiet me nou niet dood, ik heb Serato nog niet zo lang... Hopelijk is dan het probleem opgelost, zoniet zal ik eens met gewone cd's testenSmile having fun En mijn oordeel vellen...
DaMob    posted on 17-08-2008 18:18
Het is een muzieknoot, staat linksboven het witte schijfje, of rechtsboven Happy, laughing
KesterDJ    posted on 17-08-2008 18:27
GVD je zit er bots op!! Het probleem is opgelost... Aaaaaaj aaaaaj aaaaaj wat voel ik mij toch een NOOB nuSmile having fun Wss perongeluk keer op die knop geduuwd. Excusens voor men commentaar op Pioneer... Ze zijn terug mijn vriendjes. Deze topic kan gesloten worden zeker, alvast bedankt e !!!!
Sandr    posted on 17-08-2008 20:46
Al doende leert men...ik zou de key lock op serato ook niet weten te vinden.. werk zelf ook niet met die programma's...

Succes verder iig
Play that funky music white boy....
Ferrox    posted on 17-08-2008 20:56
GVD je zit er bots op!! Het probleem is opgelost... Aaaaaaj aaaaaj aaaaaj wat voel ik mij toch een NOOB nuSmile having fun Wss perongeluk keer op die knop geduuwd. Excusens voor men commentaar op Pioneer... Ze zijn terug mijn vriendjes. Deze topic kan gesloten worden zeker, alvast bedankt e !!!!

Tip voor de volgende keer,

Geef alle informatie en niet alleen hetgeen waar jij denkt dat het probleem zit. Dan voorkom je vervelende uitingen zoals je hier hebt gedaan.

Verder, veel plezier! Die CDJ-1000's zijn echt wel top hoor Winking my eye
Lead    posted on 17-08-2008 21:46
De volgende keer inderdaad volledige info verschaffen en niet gelijk iets aanwijzen waarvan je denkt dat dat het is. De gebruikte software niet in de openingspost noemen is behoorlijk cruciaal.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

267 Users online: 76 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 51.901
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.525.674