Poster: Adrien1989
Op de ene speler staat master tempo aan en op de andere niet....
Poster: KesterDJ
Nop dat is het niet...
Poster: Adrien1989
Hebben we het trouwens over exact dezelfde track in deck 1 en 2?
Alweer een probleem met mij mk3 1000, nog eventjes en ik krijg het volledige schijt van die dingen en ruil ze om met technics sl dz 1200!
Probleem: Ik wou leren beatmatchen, dus zette ik 2 liedjes op dezelfde snelheid (perfect af te lezen op display) en zette ik mijn geluid juist hetzelfde (perfect af te lezen op djm).
het toppunt is dat mijn song uit cdj A anders klinkt dan uit cdj B, en het klinkt ech topvallend anders. De snelheid is gelijk, maar toch klinkt de ene opvallend sneller. Heeft iemand hier raad voor?
info: 2maal exact zelfde track, ingelogd met Serato. Heb ook getest met andere 2 dezelfde tracks
ps: Ik vind dit niet kunnen voor zulke dure instrumenten.
Poster: Lead
Als je 2 delzefde tracks gebruikt staan ze zeker wel gelijk als je beide op +8% zet.
Als het 2 tracks zijn met verschillende tempo lopen ze inderdaad niet gelijk :
Plaat A = 128BPM + 8% = 138,24 BPM
Plaat B = 131BPM + 8% = 141,48 BPM
Zelfs als je denkt dat 2 tracks gelijke BPM hebben (afgelezen van scherm/display/trackinfo) zou het nog kunnen dat ze niet gelijk lopen.
BPM wordt altijd afgerond naar hele getallen. 128,6 = 129 en 129,4 = 129 BPM in de display, maar :
Plaat A = 128,6 BPM + 8% = 138,88 BPM
Plaat B = 129,4 BPM + 8% = 139,75 BPM
Scheelt dus 1 BPM ondanks dat je van het display begreep dat ze dezelfde snelheid hadden.
Poster: DaMob
Is de key lock dan wel ingesteld in het serato programma?
En dus niet de master tempo op je cdj's want dat gaat niks uithalen als je met serato bezig bent
Poster: Sandr
Je serato werkt toch ook met een kant A en kant B...
Dat zou dus kunnen betekenen dat bij kant A de master tempo (ook wel: key lock) wel aan staat en bij kant B niet.....
En zoals al vaker gezegd wanneer je met timecode werkt "klinkt" je cd speler niet.... Brand anders eens 2 cd's met hetzelfde nummer, stop ze in je cdj 1000's en speel ze dan af.. Klinken ze dan nog verschillend, dan mag je met recht over je spelers klagen...
Eerder niet...
GVD je zit er bots op!! Het probleem is opgelost... Aaaaaaj aaaaaj aaaaaj wat voel ik mij toch een NOOB nuWss perongeluk keer op die knop geduuwd. Excusens voor men commentaar op Pioneer... Ze zijn terug mijn vriendjes. Deze topic kan gesloten worden zeker, alvast bedankt e !!!!