wat kan ik het beste doen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jorgios    posted on 17-08-2008 11:08
hallo, ik ben net een beginnende dj en ik had een vraagje.
Ik heb laatst de pioneer cdj 400 van pioneer gekocht en ik heb een stanton m. 202 mengpaneel. Ik heb van iemand virtual dj 5 gekregen maar ik lees overal dat virtual dj niet een super programma is. Nou is mijn vraag, kan ik beter nog een cdj 400 erbij kopen of heeft iemand nog een sugestie voor een goede dj software op de pc?

What do you think about wat kan ik het beste doen ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 17-08-2008 11:14
NOG een cdj, gewoon het echte werk. Je kan VDJ er wel bij gebruiken voor bijv. kleine feestjes enzo. VDJ heeft gewoon niet echt een pro uitstraling. Traktor kun je ook proberen, ik vind dit wel iets onoverzichtelijker, maar dat zal wennen zijn..
NickName    posted on 17-08-2008 11:21
Ik zou voor de CDJ 400 erbij gaan. Maar als je toch meer van VDJ houd dan kan je nog altijd je 2 CDJ's op VDJ aansluiten en dan heb je een combinatie. Je kan ook met timecode CD's gaan werken weer als je van VDJ houd dan moet je Numark Cue kopen heeft 2 timecode CD's 2 Timecode platen en een soort van VDJ rip off (ik weet niet wie eerder was). Maar ik ben zelf geen fan van VDJ .Maar het gaat om jou niet om wat de andere zeggen over Virtual DJ!!! Ik denk zelf dat je dus gewoon voor de 2de CDJ moet gaan. En dan gewoon die op VDJ aansluiten of gewoon met cd's werken (volgens mij kan je ook bijde doen maar dit weet ik ook weer niet zeker).
bambamstudio    posted on 17-08-2008 11:21
Wat wil je gaan draaien en waar? vet VDJ wordt veel gedraait niets mis mee.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
jorgios    posted on 17-08-2008 11:44
ik heb ook geprobeert om de cdj aan te sluiten op vdj maar moet ik dan iets downloaden ofzo om het te laten werken? ik wil graag draaien op kleine feestje van vrienden ofzo en het liefste draai ik house. ik  ben nu al een tijdje bezig met vdj en ben er al aardig aan gewent. maar het handigst is dus een 2de cdj te kopen en dan aan te sluiten op vdj?
Stefjuuh    posted on 17-08-2008 12:28
Je moet hem instellen met midi, zoek even op google naar cdj 400 vdj midi map, en je hebt hem, importeren en huppaa..Winking my eye (bij settings, midi, general midi)
jorgios    posted on 17-08-2008 13:51
ik heb gekeken  op google maar ik kan nergens iets vinden, ik krijg dan allemaal andere programma's die ik kan downloaden maar daar heb ik niks aan. heeft iemand misschien de midi mapping van cdj400 voor vdj?
KesterDJ    posted on 17-08-2008 19:25
Koop nog een cdj, je zal je zelf meer dj voelen en dat zal zich resulteren in betere mixen. Maar ik vind die keuze naar cdj 400 zo gewaagd, voor pakweg 150euro meer heb je een cdj 800CoolIk zou dan toch nog wat sparen hoor
Xtremer    posted on 17-08-2008 19:41
Virtual DJ is leuk voor kleine feestjes en als je niet kunt mixen, maar voor het echte werk is het niks. Ik zou een 2e CDJ erbij kopen en ga daar maar eens op leren beatmatchen enzoWinking my eye. Het punt met VDJ is dat je naar mijn mening een hele foute blik op het draaien krijgt. 1 druk op de knop en je zit in de mix namelijkCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
mixjob    posted on 17-08-2008 19:57
als je de keuze hebt lijkt et me tog niet zom moeilijk.. cdj?
zrcl0272    posted on 17-08-2008 20:13
Ik zou sowiezo voor een tweede CDJ 400 gaan, ik vind het gemakkelijker om met twee cdj te draaien dan met een. En je kan je CDJ ook nog eens op VDJ aan sluiten.

hier is een mapper voor VDJ : http://download.yousendit.com/39C4D55C6790E9D7

veel plezier nog
jorgios    posted on 17-08-2008 22:16
okee allemaal bedankt, ik ga gewoon voor nog een cdj 400 omdat het leuker is om te draaien. maar zrcl0272 wrm doet die site het niet bi mij? als ik hem niet via de site kan krijgen, hoe kan ik hem dan zelf maken?

This is an old Topic

No new postings for 6.235 days.
 Post CommentThat would be 207.8 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 69 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 23.060
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.839.606