Btw-nummer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TouRRe    posted on 14-08-2008 14:14
Yipse, Kben nu al tijdje bezig met draaien enzo.. En nu heb ik het geluk dat ik reclame kan maken via mjn volleybalclub en nog andere vereningen. Maar nu begon mijn moeder te zeggen van, moet geen btw-nummer aanvragen enzo.. Omdat als je al begint met reclame te maken, moet je dan niet meer 'offici?ler te werk gaan. Dus nu is mijn vraag aan jullie, wie heeft er een btw-nummer (als bijberoep dj) of wat moet je precies allemaal doen om erkent te worden als officiele dj, of is dit allemaal niet nodig? Grtz Dj TTourre

What do you think about Btw-nummer ??

Vote :   

Lead    posted on 14-08-2008 18:35
BTW nummer en erkennen als dj zijn 2 verschillende dingen.

Erkend worden als DJ gebeurt als je goed genoeg bent, of genoeg mensen kent.
BTW vraag je aan als je het DJ-en netjes opgeeft, en zo dus BTW mag aftrekken.

Gebruik onze search eens op Var verklaring voor meer info over een ander manier dan BTW nr.
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 14-08-2008 20:20
en inschrijven bij de kvk hoort er bij.
TouRRe    posted on 14-08-2008 22:24
Die VAR Verklaring en inschrijving in de KVK is dat geldig in Belgi??

Anders zou ik gewoon een btw-nummer aanvragen en die aanvragen onder bijberoep, dan mag je ook maar maximum zoveel uren werken en verdienen, maarja zoveel draai ik ook nu niet.

Kdenk dat dat het beste is.
Anders andere info over dit onderwerp is welkom :p
En Thnx voor de voorlopige reacties! :d
Ferrox    posted on 14-08-2008 22:33
Poster: Basrose
en inschrijven bij de kvk hoort er bij.

Je kunt ook zonder KVK legaal meedoen in het geld verkeer.

Dit houd in dat je een BTW nummer hebt en een VAR verklaring.
Inschrijven bij KVK kan voordelen opleveren, maar ook zeker nadelen. En die overweging is moeilijk te maken.

Hoe dit in belgië zit weet ik niet.
Lead    posted on 15-08-2008 00:36
Wat voor nadeel zou er kleven aan het inschrijven ??
Let the BASS be louder
djmamo    posted on 15-08-2008 10:55
Poster: Lead

dat wanneer je je inschrijft je ook je kvk lidmaatschap moet betalen, en als je weinig verdiend en je moet toch 56euro? betalen, ja dan is dat wel een nadeel.

wanneer je jezelf inschrijft zou ik bij bedrijf omschrijving niet neerzetten dj, maar een algemenere omschrijving, denk aan het verzorgen van entertainment.

dat heb ik ook laten doen en ben nu bezig om mijn "dj" btw/kvk nummer om te zetten naar mijn entertainment bedrijf want dat kan nu om dat mijn omschrijving is; het verzorgen van entertainment.
www.moonentertainment.nl
thevoidilluminator    posted on 20-08-2008 17:43
je moet ook een geschat bedrag opgeven wat je in een jaar denkt te gaan omzetten, vinden ze dat te laag.. geen KVK nummer
(geen eigen ervaring maar die van een maatje)
Ferrox    posted on 20-08-2008 17:50

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat voor voordelen het heeft?
Nadeel is er niet, ja die 56 euro ofzo. daar kan ik niet van wakker liggen.
Lead    posted on 20-08-2008 18:07
Voordeel is aftrekken investeringen (nieuwe gear) en BTW aftrek.

Oh, en het feit dat je op vel plaatsen niet kan draaien zonder Winking my eye
Poster: thevoidilluminator
je moet ook een geschat bedrag opgeven wat je in een jaar denkt te gaan omzetten, vinden ze dat te laag.. geen KVK nummer

nog nooit van gehoord. Inschrijven doen ze altijd als je dat wil en je lidmaatschap betaald. BTW nummer krijg je van de belastingdienst als je en bedrijf inschrijft. Opgave verschilt naar gelang de omzet : jaarlijks, per kwartaal of per maand.
Let the BASS be louder
MoXeGy    posted on 20-08-2008 18:15
dus laatzeggen: ik als dj draai ongeveer 3/4x per jaar en in totaal verdien ik dan 150 euro. Ik schrijf me in als entertainment bedrijf(zoals djmamo zij) en ik kan dan die 19%btw aftrekken?
Lijkt me niet echt kunnen?
User edit by MoXeGy on 20-08-2008 @ 18:16:53 (8%)
Victor    posted on 21-08-2008 09:29
Toch wel. Volgens de Wet omzetbelasting ben je BTW-ondernemer als je een bedrijf of beroep zelfstandig uitoefent. Je moet dus deelnemen aan het economisch verkeer (niet alleen in familiekring of als vriendendienst) en zelfstandig, dus niet in loondienst.

De wet stelt geen eisen aan omzet of winst. Ook als je alleen maar verliezen maakt kan je BTW-ondernemer zijn.

Bedenk wel dat je verplicht bent een serieuze administratie te voeren, elektronische BTW-aangiftes te doen en dat je controles van de belastingdienst kan krijgen.
thevoidilluminator    posted on 21-08-2008 19:49
Voordeel is aftrekken investeringen (nieuwe gear) en BTW aftrek.

Oh, en het feit dat je op vel plaatsen niet kan draaien zonder Winking my eye

nog nooit van gehoord. Inschrijven doen ze altijd als je dat wil en je lidmaatschap betaald. BTW nummer krijg je van de belastingdienst als je en bedrijf inschrijft. Opgave verschilt naar gelang de omzet : jaarlijks, per kwartaal of per maand.

ja, toen ik t hoorde klapperden mn oren van verbazing.
schijnbaar is het mogelijk...

aan de andere kant, misschien had die beste man zn dag niet

This is an old Topic

No new postings for 6.231 days.
 Post CommentThat would be 207.7 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

129 Users online: 48 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 22.782
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.839.328