moet ik dit aangeven
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kardon    posted on 12-08-2008 19:07
Beste dj's

Het volgende..

Ik heb een tijdje geleden bij een discotheek gedraait (chill out,Doetinchem)
Ik heb er een paar avonden gedraait waar ik iedere keer kreeg te horen"je krijgt vlg
week je geld of ik kom je geld brengen.Ik heb weliswaar geen facturen overlegt.

Je raad het al ik heb nooit iets van het geld terug gezien.Ik ben dus gewoon gebruikt
om het zo maar te noemen.Ik weet dat ik zelf ook dom en naief geweest ben maar ik be
n wel boos over het feit dat ik naar mijn geld kan fluiten.(Het gaat om 265 euro)

Wat zouden jullie doen in deze situatie?heeft het zin om er mee naar de politie
te stappen of is dat onverstandig.

Graag jullie mening,Greetz Philly

What do you think about moet ik dit aangeven ??

Vote :   

Basrose    posted on 12-08-2008 19:15
Dit heeft denk ik weinig zin... Ik heb het ook een keer gehad. Ik kon er eventueel een incasso op af sturen maar heb mijn verlies genomen. Het is een hoop gedoe en dan moet je nog een deel afstaan ook.
soundcollector    posted on 12-08-2008 19:20
idd weinig zin, mss nog eens een uur gaan draaien en perongeluk bier op de cdj laten valle :D... Nee nee da mag je ook nie doenWinking my eye, ik spreek vaak af, drek na men set wilk geld, tenzij het iemand is die ik ken...

Vooral nie na de politie gaan, kdenk dat dit je geld gaat koste, en mss ivm zwartwerk enzow...
RiX    posted on 12-08-2008 19:21
Je zou een officiele brief kunnen schrijven naar de eigenaar / contactpersoon van de discotheek met een factuur erbij. Als je geluk hebt, zijn ze het 'vergeten'...

Onder het motto: niet geschoten is altijd mis.

Let op: Blijf wel netjes in je communicatie, ook al behandelen ze jou niet fatsoenlijk!

Zelf sta ik erop vooraf betaald te krijgen (contant of via overmakingt). Misschien goed om in je achterhoofd te houden.
Adrien1989    posted on 12-08-2008 19:23
Eerst langsgaan en op een rustige manier vragen naar de persoon die verantwoordelijk is en duidelijke afspraken, liefst op papier maken wanneer uitbetaling plaatsvind.

Wanneer de afspraak niet nagekomen wordt een wat minder vriendelijke brief schrijven en verzoek om te betalen voor een bepaalde datum en stel duidelijk dat je anders aangifte zult doen.

Dan betaald het bedrijf wel en mocht dat toch niet gebeuren kan je evt naar de politie gaan als je dit de moeite waard vind.
soundcollector    posted on 12-08-2008 19:24
Je kan ook iets doen watk ooit gedaan heb...

Iemand wouw een auto verkoop en alles was geregeld, ze hadden ook akkoord gegaan met de deal, tot dat ik daar stond met het geld. Toen wouden ze niet meer....

Maar algemeen geld, een woord geven (als er getuigen zijn) teld ook, zoals schriftelijk ofzo...

Heb een advocaat die ik ken gewoon een keer laten belle, en ze hadden al schrik, We zijn netjes beleefd gebleven, maar de advocaat had gewoon gebeld en heel vriendelijk gezegd dat hier gerechtelijke stappen tegen werden genomen.

De mensen hebben toen gewoon toegegeven

mss kan je ook gewoon een advocaat laten bellen, maar eerst zouk zelf een brief schrijven, als dat niet werk, dan pas advocaat op hun dak sturen Winking my eye MA GEEN GERECHTELIJKE STAPPEN ZETTE, ALLEEN DREIGEN DAT TE DOEN Winking my eye
Convert    posted on 12-08-2008 19:29
Advocaat kost volgens mij al minimaal 500euro das het niet waard lijkt mij:P
Adrien1989    posted on 12-08-2008 19:30
gaap, hij bedoeld niet echt een advocaat in dienst nemen...
Stephanie    posted on 12-08-2008 20:16
Altijd van te voren een contract opstellen met duidelijke betalingsvoorwaarden.....anders heb je geen poot om op te staan.
Basrose    posted on 12-08-2008 20:22
Ja idd... vaak gebeurt dit werk op vertrouwens basis. En ik zie het zo.. Oplichten kunnen ze maar 1 keer doen daarna draai je niet meer voor ze en krijgen ze vast en zeker een slechte naam.
kardon    posted on 12-08-2008 20:23
ja ik heb dus al van alles geprobeert,bellen smsen zelfs langsgaan maar telkens werd me het zelfde beloofd met geen rselutaat.

Toevallig is mijn oom advocaat ik zal het is vragen hoe het zit dan.

bedankt voor jullie meningen en ik weet dat ik altijd een contract moet opstellen.maar ik begon daar net
en dan wil je elkaar in vertrouwen wat tegemoet komen.de enige die daar op die avonden kwamen waren mijn eigen vrienden dus die tent loopt zoiezo niet en staat te koop.maar dan zou ik zeggen neem geen dj
als je het niet kan betalen tog?

greetz
kardon    posted on 12-08-2008 20:24
Poster: Stephanie
Altijd van te voren een contract opstellen met duidelijke betalingsvoorwaarden.....anders heb je geen poot om op te staan.

Het stephanie hoe gaat het met je? groetjes Felipe
Stephanie    posted on 12-08-2008 20:35
Poster: kardon
Het stephanie hoe gaat het met je? groetjes Felipe

Gaat lekker......jij ook?

Back to topic....vraag je oom om een simpel "draai-contractje" voor je te laten maken. Iemand die voornemens is je gewoon te betalen zal hier geen enkele moeite mee hebben Cool
zalo    posted on 12-08-2008 23:05
Poster: soundcollector
Je kan ook iets doen watk ooit gedaan heb...

Iemand wouw een auto verkoop en alles was geregeld, ze hadden ook akkoord gegaan met de deal, tot dat ik daar stond met het geld. Toen wouden ze niet meer....

Maar algemeen geld, een woord geven (als er getuigen zijn) teld ook, zoals schriftelijk ofzo...

Heb een advocaat die ik ken gewoon een keer laten belle, en ze hadden al schrik, We zijn netjes beleefd gebleven, maar de advocaat had gewoon gebeld en heel vriendelijk gezegd dat hier gerechtelijke stappen tegen werden genomen.

De mensen hebben toen gewoon toegegeven

mss kan je ook gewoon een advocaat laten bellen, maar eerst zouk zelf een brief schrijven, als dat niet werk, dan pas advocaat op hun dak sturen Winking my eye MA GEEN GERECHTELIJKE STAPPEN ZETTE, ALLEEN DREIGEN DAT TE DOEN Winking my eye

sorry maar dit klopt niet. Een mondelinge overeenkomst word in een zaak ALTIJD geklasseerd. Is dus niets waard. Ook als er getuigen zijn.

Maar probeer als je deal sluit met iemand alles mooi zwart op wit te zetten. Levert het minst problemen op. 

Lead    posted on 13-08-2008 00:02
Poster: zalo
...Maar probeer als je deal sluit met iemand alles mooi zwart op wit te zetten. Levert het minst problemen op.

Dit is het belangrijkste, zonder bewijs van levering of prestatie zal het lastig zijn stappen te ondernemen. Gerechtelijke stappen zou ik niet doen, dat kost je veel te veel geld. Als je het al wint ben je meer kwijt dan waar je de zaak voor aanspant.

Als je al iets zou willen doen zou ik een incassoburo in de hand nemen. Ik ken er een en die verrekenen alle extra kosten op de tegenparty en gaan desnoods naar de rechtbank ervoor als dit nodig is.

Maar in de rechtbank heb je minstens een document nodig wat ondertekend is dat je er hebt gedraaid om het hard te maken. Neem aan dat je naam niet op de flyers heeft gestaan, dat zou al iets zijn.

De les die je hieruit zou kunnen trekken : draaien = geld ontvangen. 1x overslaan zou kunnen, maar dan moet dit zeker de volgende keer, voordat je gaat draaien, betaald worden.
Let the BASS be louder
soundcollector    posted on 13-08-2008 00:15
Poster: zalo

sorry maar dit klopt niet. Een mondelinge overeenkomst word in een zaak ALTIJD geklasseerd. Is dus niets waard. Ook als er getuigen zijn.

Maar probeer als je deal sluit met iemand alles mooi zwart op wit te zetten. Levert het minst problemen op.

Mondelinge overeenkomst waar duidelijk bewijs van is bedoel ik dan wel Winking my eye
Lead    posted on 13-08-2008 00:17
Maar geluidsopname van de overeenkomst die je onder je jas hebt opgenomen is dan weer niet geldig volgens mij. Je had immers moeten vertellen dat je het gesprek op neemt....
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 13-08-2008 01:22
Poster: Lead
Maar geluidsopname van de overeenkomst die je onder je jas hebt opgenomen is dan weer niet geldig volgens mij. Je had immers moeten vertellen dat je het gesprek op neemt....

Dat klopt.

Bewijs moet geleverd worden op papier of foto's van het document. Geluidsopnamen kun je niks mee. Kan net zo goed vervalst zijn.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Antoine88    posted on 13-08-2008 10:52
Whow kerel. Ik wil niet heel vervelend doen, maar je zegt dat je een paar keer zelfs hebt gedraaid zonder uibetaalt te krijgen.
Begrijpelijk dat je enthousiast bent dat je (eindelijk) mag draaien in een club. Alleen na een paar keer moet er toch wel een lampje gaan branden.

Anywayz, op het gebied van volgende de regels kun je niks. Geen bewijs, geen concrete afspraak gemaakt. Meer beloftes en daar heb je niks aan.
Neem dit als een goede les. En wil je perse iets doen, dan kan je alleen maar bluffen. Zie post: RiX & Soundcollector.
Maar boontje kom om zijn loontje voor die persoon.
djmamo    posted on 13-08-2008 12:55
ik lees hier wel weer een hope loze dingen die je kunt doen.

Persoonlijk zou ik een factuur opsturen, eventueel aangetekend kost een paar euro maar is zeker niet veel.

dit is rechts geldig, ook omdat je vrienden kunnen verklaren dat jij op de factuur datums daar bent geweest, heb je messchien fotos van die dagen?

mocht dit niet werken, en denk wel dat dit goed gaat komen, kun je altijd vanuit je zelf een incasso sturen.
dus je factuur met een x bedrag erboven op, en ja dit mag ook.

als dit niet werk kun je altijd nog met je aangtekende brief naar de rechter stappen en zeggen dat meneer niet betaald.

ik ga er wel vanuit dat je kvk geregistreerd staat en een btw nr hebt.

ow nog wat, van een kale kip kun je niet plukken, dus als de man geen geld heeft dan kun je nog zo lang bij de rechter lopen geld krijg je dan toch niet.
www.moonentertainment.nl
kardon    posted on 13-08-2008 12:57
Poster: Antoine88
Whow kerel. Ik wil niet heel vervelend doen, maar je zegt dat je een paar keer zelfs hebt gedraaid zonder uibetaalt te krijgen.
Begrijpelijk dat je enthousiast bent dat je (eindelijk) mag draaien in een club. Alleen na een paar keer moet er toch wel een lampje gaan branden.

Anywayz, op het gebied van volgende de regels kun je niks. Geen bewijs, geen concrete afspraak gemaakt. Meer beloftes en daar heb je niks aan.
Neem dit als een goede les. En wil je perse iets doen, dan kan je alleen maar bluffen. Zie post: RiX & Soundcollector.

Dit is zeker niet de eerste keer dat ik in een club draai.Ik geef ook toe dat het ook mn eigen schuld is.
Maar ik was benieuwd wat andere er van vonden.

Maar boontje kom om zijn loontje voor die persoon.

thevoidilluminator    posted on 20-08-2008 23:00
Poster: Stephanie

mocht t zwart zijn, eerst betalen en dan wordt er gedraaid
Sebasz    posted on 21-08-2008 00:17
niks ondertekent? niks om aan te tonen Cool
goede les om volgende keer zaken beter te regelen :P

Edit: Wat stephanie zegt dus :P
User edit by Sebasz on 21-08-2008 @ 00:18:29 (35%)
Tekhead    posted on 21-08-2008 02:12
deurwaarder sturen en beslag laten leggen, kosten zijn voor hem. Gouden raad, stuur een paar aangetekende aanmaningen, als hij reageerd, wat hij ook antwoord, is een bewijs dat je daar geweest bent om te d'jingen. Zorg ook wel dat je fakturen of dergelijke kan voorleggen. Indien de discotheek niet meer actief i, eou ik de boel laten vallen.
Suc6
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

273 Users online: 180 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 55.973
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.518