Midi- keyboard
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RomanV    posted on 12-08-2008 17:46
ik ben van plan om over een maandje een midi-keyboard te gaan kopen. De m-audio keystation 49e ik wil m samen combineren met Fl studio..

nu is mijn vraag..
wat doet de midi-keyboard precies kan i ker bijv. een melodie mee maken zodat die het automatisch in speelt bij fl  studio ?

What do you think about Midi- keyboard ??

Vote :   

borisdekloris2    posted on 12-08-2008 18:26
Ja, dat kan.
Ken fruity verder niet maar... die soft-sequencers werken toch allemaal bijna hetzelfde ?

Je kiest in je programma een bepaald geluid en dat kun je dan inspelen met je midi klaviertje.

Er zitten GEEN geluiden in je keyboard. Je moet hem dus altijd aan een pc hangen !!!

Succes

Boris ...
RomanV    posted on 12-08-2008 18:28
no probs..

okee ik hoop dat ik m werkende krijgt op mijn pctje ^^
borisdekloris2    posted on 12-08-2008 18:34
Aansluiten van een midi keyboardje hoeft niet moeilijk te zijn.
Via Usb . Kijk dan even in fruity , Prefernce  of options ? (Ken het programma niet)
je moet dan aangeven welke midi ins-outs  je gaat gebruiken en klaar .

Heb zelf Sonar , met een edirol keyboard , binnen 2 minuten draaide het allemaal .

Boris ...
RomanV    posted on 12-08-2008 18:35
dat is mooi om te horen ..

ik heb m alleen nog niet ..
ik was aan het googlen en toen las ik dat een gozer zijn keyboard aan de praat kreeg dus vandaar de vraag

thanx Winking my eye
RomanV    posted on 13-08-2008 00:03
klopt het dat je bepaalde drivers nodig hebt voor je keyboard..

en wat voor soorten kabels moet je erbij kopen..
RomanV    posted on 14-08-2008 00:48
iemand ?
Boyd    posted on 14-08-2008 09:16
Waarschijnlijk  moet je wel ff de driver instaleren(stuurprogamma), windows heeft meestal geen onboard stuurspul voor muziek app.

Dus cd-tje instaleren, als alles klaar is keyboard inpluggen. alles linken in FLstudio en klaar!
Nandi    posted on 14-08-2008 13:03
Gewoon inpluggen instaleren en hem dan zoeken bij fl.

Spelen is gewoon een sound  kiezen en spelen. Recorden is dat bolletje aanklikken en dan komt wat je speelt in je Piano roll.
RomanV    posted on 14-08-2008 13:25
nu weet ik genoeg hier kan een slotje op ..

bedankt..
DeteqBoy    posted on 14-08-2008 16:24
Zit zelf ook aan die te denken om te halen, iemand die er al ervaring mee heeft?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

205 Users online: 75 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 26.488
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.034