Luidsprekerset voor klein feestje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Miezz    posted on 12-08-2008 13:26
Hey Allemaal,

Ik heb binnenkort mijn eerste (kleine) feestje waar ik moet zoregn voor de muziek.

Thuis draai ik gewoon op een 5.1 setje dat eigenlijk voor een home cinema systeem bedoeld is. Voor thuis is dat genoeg, maar ik vraag mij af of het ook genoeg zal zijn voor een feestje in een ruimte van pak hem beet 40m2 (erg ruim genomen).

Op het feestje komen waarschijnlijk 50 a 60 man dus ook dat is niet zo erg veel.

Kunnen jullie mij een geluidsetje aanraden wat niet erg veel gaat kosten, maar toch een beetje goed klinkt. Het geluid op het feestje zal niet super mega hard aangaan, aangezien er ook wat oudere mensen zullen zijn.

Ik zat er ook over te denken om een setje te huren alleen heb ik hier ook geen ervaring mee, en ik ben zoiezo al niet thuis in het hele geluids gebeuren.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met de zoektocht naar een luidsprekerset.

What do you think about Luidsprekerset voor klein feestje ??

Vote :   

stevew    posted on 12-08-2008 13:59
2 actieve luidsprekers zoals de mackie 450 serie of de DB technologies opera 405 serie of de EV SxA360 serie. Dit zijn luidsprekers met ingebouwde versterkers, dus je hebt geen aparte versterkers meer nodig.
Daarmee ken je dat feestje perfect draaien en ze zijn niet duur in verhuur.
Het zijn allemaal zeer gemakkelijke te hanteren luidsprekers.
Gewoon de stroomstekkers insteken en van je mengtafel(master out) rechtreeks naar de speakers aansluiten.....Power aan....volume op de speakers op zetten en je hebt geluid! Zo simpel is het Winking my eye
User edit by stevew on 12-08-2008 @ 15:05:49 (32%)
zalo    posted on 12-08-2008 14:03
Poster: stevew
2 actieve luidsprekers zoals de mackie 450 serie

Deze zijn IDEAAL. 
DJ_IVI-R    posted on 12-08-2008 14:12
denk dat jne met bv 2 x behringer truth 2031aof P ook al ver zult geraken op 40 m²
www.nikan.be
JazzyMax    posted on 12-08-2008 14:12
Als je dit zou huren zou ideaal zijn,
maar om aan te kopen is dit wel niet zo goedkoop hoor.

Als je x overweegt om aan te kopen zou ik zeker JB Systems aanbevelen...
prijs / kwaliteit is top en materiaal kan tegen een stootje...

voor 50 man mag je een geluidsset van 500w rekenen.

grtz

Boyd    posted on 12-08-2008 22:50
Poster: JazzyMax
Als je dit zou huren zou ideaal zijn,
maar om aan te kopen is dit wel niet zo goedkoop hoor.

Als je x overweegt om aan te kopen zou ik zeker JB Systems aanbevelen...
prijs / kwaliteit is top en materiaal kan tegen een stootje...

voor 50 man mag je een geluidsset van 500w rekenen.

grtz

Wattage zegt niks over de geluidssterkte, daarvoor staan er tussen de specs dB´s.

Maar let zoieso wel op, want skytec 500w is niet 500w. Dit is meestal het peakvermogen, terwijl het rms vermogen telt!

MoXeGy    posted on 12-08-2008 22:57
voor 50 man hoef je echt geen geluidsset van 500watt te hebben.
Het licht er net aan wat voor een speakers je hebt, welke versterker en of je het kan afstellen.
DJ_IVI-R    posted on 12-08-2008 23:19
yep zo is het moxegy.. 40m² is nu ook niet zo enorm groot .. hou er rekening mee.. anders ga je gewoon lawaai ipv muziek hebben
www.nikan.be
RiX    posted on 12-08-2008 23:49
voor 50 man heb je genoeg aan 250 a 300 watt. Ligt er ook aan of je je speakers op de grond hebt staan of op statief en of je er een sub bij hebt.

Zat ook te denken aan kleine actieve set aan te schaffen, maar is me toch te duur. En huren kost niet meer zoveel tegenwoordig...

Greetings
Miezz    posted on 12-08-2008 23:50
Hey allemaal,

Sorry dat ik pas zo laat antwoord terug geef, maar was nogal druk vandaag en weinig achter de computer geweest.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties en suggesties!

Ik denk dat ik in dit geval dan maar de speakers ga huren in plaats van kopen. Dit omdat ik niet weet of ik in de toekomst echt veel vaker zal moeten draaien op een klein feestje. Het feestje is eigenlijk maar eenmalig.

Ik heb alleen geen ervaring met het huren van geluid, zouden jullie een goed en betrouwbaar adres weten, waar ik bijvoorbeeld 2 mackie 450 serie kan huren voor een avond?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor het helpen! En trouwens die 50 man en 40m2 zijn echt de maximum aan mensen en formaat van de zaal. Het is een prive-feestje van iemand.
Miezz    posted on 16-08-2008 00:04
Even een klein kickje.

Voor de mensen die weleens speakers huren voor een feestje. Kunnen jullie mij namen van verhuurbedrijven geven waar jullie huren?

Ik heb zelf al het bedrijf BSE gevonden en contact opgenomen (aangezien ze in Groningen zitten, ivm het versturen van speakers), alleen heb ik nog geen antwoord terug gekregen.
Boyd    posted on 16-08-2008 08:15
DLP in amersfoort, is volgensmij wel te doen vanuit ijmuiden!

anders licht-geluid (een ronde stip) NL
Miezz    posted on 16-08-2008 12:55
Oke heel erg bedankt. Hier kan ik wel iets mee!

This is an old Topic

No new postings for 6.234 days.
 Post CommentThat would be 207.8 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

219 Users online: 95 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 16.837
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.710.228