Midi keyboard + ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AndersHJ    posted on 12-08-2008 10:39
Hallo,

Ik zoek een keyboard met midi die een programma kan aansturen en alle soorten geluiden LIVE kan afspelen terwijl ik mix... Dus bv een liedje laat afpselen met mijn cd=speler en ondertussen op een toets drukken van die ketboard en dat daar 'put your hands up' onderstaat zodat het een soort sampler wordt... Maar ook gewoon geluidjes om bv een meoldie te spelen... Weet iemand een goede combinatie?

THX

What do you think about Midi keyboard + ableton ??

Vote :   

Xtremer    posted on 12-08-2008 10:42
Ben er zelf ook naar opzoek! Ik heb namelijk allemaal samples die ik dan onder een toets wil zetten zoals kant en klare Kicks en claps... Je zou denken aan een keyboard voor samples en een 2e voor synth gebruikWinking my eye. Maar hoe stel je het in zou ik ook graag willen weten...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
JazzyMax    posted on 12-08-2008 10:44
Ha, dan zijn we met 3...
TheMole    posted on 12-08-2008 11:07

Ben niet zeker ma ik denk deze
Bastian    posted on 12-08-2008 12:02
Hihi die krijg ik vanavond binnen:D Ben Benieuwd hoe die zal werken.
RenéKuppens    posted on 12-08-2008 15:10
ik heb hem ook in combi met albeton werkt goed hoor
AndersHJ    posted on 13-08-2008 00:44
Wat ik nu wil doen...
Heb nu een djm400 met 2 cdj800's... Maar heb in een doos nog een BEAT4 liggen. Dus wil ik die beat4 gebruiken om bv een midi-keyboard of sampler op aan te sluiten om allerlei samples, geluidjes, ... af te spelen terwijl ik kan mixen op mijn gewone set...
Moet je daarvoor zo een geavanceerd midi-keyboard voor hebben? Of is een instapmodel ook al voldoende? Of is het kwestie van de juiste software te vinden? Of weet iemand een leuke sampler waarbij heel veel mogelijkheden zijn?
Veel oplossingen zijn dus zeer welkom ^^
robbeh    posted on 13-08-2008 00:51
Ik heb een in nieuwstaat verkerende M-audio Axiom 25 in de verkoop staan. Mag weg voor € 150!!
Zoals sommige DJR-ers weten ben ik errrrg zuinig op m'n spullen heb ik bijna altijd de doos en de bon nog.. 
Nu heb ik wegens ruimtegebrek de doos van de Axiom laatst weggegooid, maar heb hier met m'n stomme hoofd de bon nog in laten zitten, doos en bon zitten er dus helaas niet meer bij!

PM voor meer info!

User edit by robbeh on 13-08-2008 @ 00:52:41 (7%)
Gagarin12    posted on 13-08-2008 13:52
hier worden maar vreemde dingen gezegd:

-een midikeyboard kan je niet aansluiten op een mixer, want uit een 100% midikeyboard komt geen geluid.
-"bovendien als je ableton hebt heb je al een behoorlijke sampler, zeker als je een midikeyboard hebt met pads wordt het heel gemakkelijk (simpler noemt de sampler in live). Eén vb van zo'n midikeyboard met pads is de bovenstaande (axiom), maar ook de akai mpk 49, ...
Maar je moet gewoon kijken naar wat het beste bij jouw past, wil je enkel toetsen ga je enkel voor toetsen, wil je enkele rotary knobs koop je er een met enkele rotary knobs, ...
-Ben er zelf ook naar opzoek! Ik heb namelijk allemaal samples die ik dan onder een toets wil zetten zoals kant en klare Kicks en claps... Je zou denken aan een keyboard voor samples en een 2e voor synth gebruik. Maar hoe stel je het in zou ik ook graag willen weten..."
of koop synth met midi out OF koop een midikeyboard en softsynths, deze laatste lijkt me nog het beste.

voila

voor meer vragen ...

Gagarin
diddy    posted on 13-08-2008 18:25
Mijn radium 49 kan het.
Wel niet met zo van die pads maar simpel het knopje midi select en dan kan je kiezen van 1 tot en met 9

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

302 Users online: 153 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 33.701
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.988.105