Muziek van internetradio opnemen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

donkey    posted on 03-08-2008 18:01
Ik luister weleens naar een internetradio en nu wil ik de stem van een presentator gebruiken in een mix.

Kan iemand me uitleggen hoe ik het geluid van de internetradio kan opnemen. Zodat het bruikbaar is om te mixen, dus van goede kwaliteit is.

Ik dacht zelf aan van de koptelefoon uitgang van mijn computer naar de line in van mijn laptop.. is dat mogelijk ?

alvast bedankt.
Maniax

What do you think about Muziek van internetradio opnemen. ??

Vote :   

Berbo    posted on 03-08-2008 18:13
dat is zeker mogelijk, want ik heb het zelf ook wel eens gedaan voor het rippen van muziek Cool
Xtremer    posted on 03-08-2008 18:16
Je kunt je PC opnemen met je PCWinking my eye. Als je bij je geluidsinstellingen gewoon opnemen doet en dan je Lijn-in (je PC dus) dan kun je het opnemen met bijv. Cool Edit Pro of een ander opname programmaWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Ft    posted on 04-08-2008 14:36
Er is een programma dat heet Station Ripper... hiermee kun je volgens mij online radiostations opnemen... heb het ooit gedownload, maar nooit gebruikt, dus is het alleen van horen zeggen... kijk hier eens naar...
Glorious-D    posted on 04-08-2008 14:44
ik sluit mijn koptelefoon ingang van mijn pc aan op een chanel van mijn mixer, en in mijn master 2 zit de  JBSYSTEMS Convertor , die via usb aan  audacity op mijn pc is verbonden Winking my eye. lijkt misschien moeilijk, maar het is echt simpel hoor Happy, laughing.
Lawrenz    posted on 04-08-2008 15:18
Glorious-D: dat is echt een heel omslachtige manier.
De beste manier is (als het om handmatig gaat) om je stereo signaal gewoon op te nemen.
Download Audacity, kies Stereosignaal (o.i.d.) en druk op opnemen wanneer je wilt opnemen. Nu neemt ie alles op wat er op je PC afgespeeld wordt, dus ook de internetradio.
Glorious-D    posted on 04-08-2008 15:23
@ Lawrenz : dankje voor de tip Happy, laughing.
donkey    posted on 05-08-2008 17:57
@ glorious-D : daar heb ik ook al ana gedacht Smile having fun
@ lawrenz : thnx , zo lukt het perfect Cool
Maniax

This is an old Topic

No new postings for 6.235 days.
 Post CommentThat would be 207.8 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

190 Users online: 125 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 26.216
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.620