Beatport sluit deal met Buma/Stemra
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yogum    posted on 02-08-2008 22:35
Ik las dit artikel laatst bij DJBroadcast: http://www.djbroadcast.nl/news/newsitem_id=3517/detail.html

Maar wat betekent dit nu voor ons? Het artikel is voor mij toch nog steeds een beetje onduidelijk.
Betetekent dit dat het betalen via Beatport duurder wordt (omdat de royalties erbij zijn inbegrepen), maar dat men als DJ geen kosten meer hoeft af te dragen aan Buma/Stemra, zolang wij onze nummers bij Beatport gekocht hebben?
Of maakt het voor ons niet zo veel uit?

Weet hier iemand nog wat meer over?

What do you think about Beatport sluit deal met Buma/Stemra ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 02-08-2008 23:07
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
nicknaughty    posted on 02-08-2008 23:09
volgens mij is er niets anders, de royalties worden door beatport nu alleen aan de buma/stemra betaald die het vervolgens weer door verdeelt naar de rechthebbenden. Er zit nu alleen een stapje tussen (Buma) maar in principe zou Beatport om deze reden niet duurder hoeven. Staat iig niets over in het artikel ...
Berbo    posted on 03-08-2008 14:46
ik hoop niet dat het duurder word...beatport is nu al belachelijk duur :S
yogum    posted on 03-08-2008 15:44
Als ik de andere artikelen in het News en op tweakers.net zo lees, denk ik eigenlijk dat 'wij' er niks aan hebben, tenzij je ook produceert (en dus ook op beatport staat). Het lijkt me gewoon dat dit betekent dat artiesten meer/vaker geld krijgen voor hun verkochte songs. In ieder geval een verbetering.
djtnox    posted on 05-08-2008 15:52
Poster: Beerbo
ik hoop niet dat het duurder word...beatport is nu al belachelijk duur :S

In vergelijking met andere portals wel ja, maar je krijgt je tracks mooi op 320 enne... wat kost een vinyltje tegenwoordig?
DJ_IVI-R    posted on 05-08-2008 17:03
mooi zo

nu sabam nog
www.nikan.be

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

322 Users online: 124 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 27.040
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.586