draaien in een club (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RomanV    posted on 01-08-2008 15:48
Hoe kan dat dat jongens van 16 jaar al in discotheken draaien..?
hoe hebbe ze dat aangepakt ?

miss een domme vraag .

What do you think about draaien in een club ??

Vote :   

Lead    posted on 01-08-2008 15:55
Als je de juiste contacten hebt, weet hoe het werkt omdat iemand het je heeft verteld, omdt je pa ergens werkt.... Er zijn genoeg redenen op te noemen.... Maar voornamelijk zal het zijn omdat het weinig geld kost... In een grote serieuze discotheek is de kans klein dat je een 16-jarige DJ ziet staan.
Let the BASS be louder
Phenix    posted on 01-08-2008 15:55
Ik denk gewoon naar zo'n club/discotheek eigenaar gaan en vragen of je er zou mogen draaien en hem een mixje van jou geven zodat hij je kwaliteiten kan beoordelen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, ben zelf nog maar 15 :P
http://www.djmillhouse.nl
RomanV    posted on 01-08-2008 16:12
het is wel zo ja dat je de juiste contacten moet hebben..

bijv ik zie bijvoorbeeld die d-jaz draaien bij club noa hoe flik je dat :P
Berbo    posted on 01-08-2008 16:30
hij heeft veel producties, dat speelt ook een grote rol
RomanV    posted on 01-08-2008 22:19
Poster: Beerbo
hij heeft veel producties, dat speelt ook een grote rol

hmm okee.. moet je gewoon geluk hebben of echt goed netwerken..
dafraaits    posted on 01-08-2008 22:20
allebei goede netwerken dat ze je aanraden,,  geluk dat ze jou vragen en niemand anders
Bastian    posted on 01-08-2008 22:28
Poster: RomanV
het is wel zo ja dat je de juiste contacten moet hebben..

bijv ik zie bijvoorbeeld die d-jaz draaien bij club noa hoe flik je dat :P

Hij zit zelf hier op 't forum dus zal binnekort hier wel op reageren.

Ik heb het een en ander te danken aan het winnen van de kunstbende finale.. hiermee kan ik mezelf weer promoten en het is al aardig gelukt zo sta ik zondag op mijn eerste house feest met grote namen! Klik
In een echt grote club gedraaid voor veel mensen op een feest heb ik nog nooit gedaan dus hier kan ik nog niet zoveel over zeggenWinking my eye
RomanV    posted on 02-08-2008 11:20
Poster: Bastian

Hij zit zelf hier op 't forum dus zal binnekort hier wel op reageren.

Ik heb het een en ander te danken aan het winnen van de kunstbende finale.. hiermee kan ik mezelf weer promoten en het is al aardig gelukt zo sta ik zondag op mijn eerste house feest met grote namen! Klik
In een echt grote club gedraaid voor veel mensen op een feest heb ik nog nooit gedaan dus hier kan ik nog niet zoveel over zeggenWinking my eye

heb je wel goed gedaan alleen de djs die komen zegt me niks..

maar wat is de kunstbende dan..
Bastian    posted on 02-08-2008 12:27
Poster: RomanV

heb je wel goed gedaan alleen de djs die komen zegt me niks..

maar wat is de kunstbende dan..

Kunstbende is een soort van talentenjacht naar jong, cultureel talentWinking my eye Site
En als je Dj's zoals Gregor Salto, Sidney Samson, Hardwell, Marcel Woods, D-Block & S-Te-Fan en Brennan Heart niet kent dan vraag ik ook af wat je gemist hebt haha:P
RomanV    posted on 02-08-2008 12:41
Poster: Bastian

Kunstbende is een soort van talentenjacht naar jong, cultureel talentWinking my eye Site
En als je Dj's zoals Gregor Salto, Sidney Samson, Hardwell, Marcel Woods, D-Block & S-Te-Fan en Brennan Heart niet kent dan vraag ik ook af wat je gemist hebt haha:P

tuurlijk ken ik die .. maar die stonden niet op die site wat je gaf.. want daar stond x-clusice en pat b ofzo maar daar heb ik nooit van gehoord..
Yorick    posted on 02-08-2008 12:47
Vanaf me 15e ofzo ( kan ook eerder ) begon ik in een discotheek te draaien op de kinder disco, en op me 15/16 stond ik op de zaterdag avond. Dit komt gewoon door goede contacten en ervaring die je heb! En ben nu pas 18 en heb 3 residenties:p
dj-ync    posted on 02-08-2008 12:53
contacten hebben met anderen bekende dj´s heb je een groot voordeel, zeer zekers zo sta ik ook wel is ergens op een groot feest te draaien!!!
ArCee    posted on 11-09-2008 21:06
Tjah, zo begon ik ook, in het buurthuis voor de jeugd van 13 t/m 17 jaar. Leuke basis om te zien hoe een menigte reageert op goede en foute platen, wat in mijn tijd toen disco etc was Cool
Stefjuuh    posted on 11-09-2008 21:33
Ghehe.. er kan ingeschreven worden voor kunstbende!!
dj-nick    posted on 11-09-2008 23:20
Gewoon de connecties hebben, dat is het allerbelangrijkste!
Djaspow    posted on 12-09-2008 09:57
connecteis inderdaad.

ik heb de komende maand 1 discotheek op de planning staan

The Energy

User edit by Djaspow on 12-09-2008 @ 10:10:03 (24%)
Sandr    posted on 12-09-2008 09:58
Ik ben begonnen in een cafe toen ik 15 was, overgestapt naar een dancing toen ik 16 was en begonnen in een discotheek toen ik 17 was.

Connecties is belangrijk, maar die zullen niet altijd komen aanwaaien. Soms moet je ze zelf gewoon maken.

Zo kan je ook proberen om ergens als lichtjockey aan de slag te gaan. Daar leer je veel door naar de Dj te kijken en luisteren. Misschien kan je regelen dat je het eerste uur mag draaien. En wie weet kan je dan een keer invallen als de Dj er niet is. Enzovoort enzovoort.

Zorgen dat mensen altijd goede dingen over je horen, en iedereen te vriend houden is ook wel vaak belangrijk.

Ohja: Een flink portie geluk is ook zeker nodig!
Play that funky music white boy....
djjh    posted on 12-09-2008 15:57
Poster: Stefjuuh
Ghehe.. er kan ingeschreven worden voor kunstbende!!

ik heb me net ingeschreven Smile having fun

maar ff weer on-topic
connecties zijn belangrijk en denk ook wel dat je de nodige ervaring nodig hebt
User edit by djjh on 12-09-2008 @ 15:59:32 (81%)
PaulBrugel    posted on 19-09-2008 10:04
Ervaring, kunde & doorzettingsvermogen (En contacten natuurlijk) Zelf 15 jaar geleden begonnen met draaien voor publiek. Ben nergens weggestuurd, altijd zelf wat nieuws gaan opzoeken. Nu sinds 2002 resident DJ bij de Kelder (Hank) Begonnen blij kleine clubs, swing cafe's om zo mijn ervaring op te doen. en via via (Via C Dance, waar ik toen draaide) bij de grote clubs terrecht gekomen.
JazzyMax    posted on 19-09-2008 10:18
Poster: dj_jr
Vanaf me 15e ofzo ( kan ook eerder ) begon ik in een discotheek te draaien op de kinder disco, en op me 15/16 stond ik op de zaterdag avond. Dit komt gewoon door goede contacten en ervaring die je heb! En ben nu pas 18 en heb 3 residenties:p

Dat gaat nogal eens een discotheek geweest zijn.. met een kinder disco enzo Winking my eye
WalterRavensberg    posted on 19-09-2008 13:30
jonge dj's (tot jaar of 20) welke in grote clubs draaien staan daar enkel door middel van de juiste contacten en een beetje mazzel... gevoel voor publiek en platenkeus is vaak zeer matig. Ze kunnen waarschijnlijk goed mixen...
JordyValentino    posted on 23-09-2008 09:50
tegenwoordig hoef je, naar mijn mening, niet eens meer goed te kunnen draaien om in clubs te komen.. Juist contacten is idd wel nodig.. Krijg je door 'belangerijke pappa's met contacten', veel uitgaan, veel praten over wat je doet, en niet stil zitten (Jij moet naar de clubs, de clubs niet naar jou) verder heb je ook een klein beetje geluk nodig want.. er zijn zooooveeeeel 16jarige DJ's!
Sandr    posted on 23-09-2008 10:01
Poster: WalterRavensberg
jonge dj's (tot jaar of 20) welke in grote clubs draaien staan daar enkel door middel van de juiste contacten en een beetje mazzel... gevoel voor publiek en platenkeus is vaak zeer matig. Ze kunnen waarschijnlijk goed mixen...

Niet helemaal met je eens...
Ik ben nu 20, en ben 3 jaar in een discotheek aan het draaien. Wat ik hoor van de grote baas is dat het zo vaak gezellig is en tot laat druk blijft als ik draai. Dit zijn dingen die meet over publiek en platenkeus gaat.

Verder heb ik het voordeel dat ik alles mag draaien wat ik wil, soms sluit ik af met een uur hardstyle maar het kan ook een uur rock of r&b zijn. Ligt eraan wat voor volk er binnen zit.

En natuurlijk kan ik mixen, maar ik ga vaak genoeg over tot ordinair gooi en smijt werk.... alles om het publiek te blijven boeien...

En het is ook hoe graag je het zelf wilt, ga je zelf eerst in kleine *** cafeetjes draaien om zo misschien een stap verder te kunnen komen of zet je direct in op de discotheek...

Een "kinderdisco" bij een discotheek kan een mooie opstap zijn, als jij daar leuke avonden neerzet en ze zitten een keer krap dan mag je misschien wel de zaterdag avond een keer doen. Als dat een leuke avond wordt ben je alweer een stap verder.... Zo kan je dingen opbouwen...

Natuurlijk is contacten het belangrijkst, je moet tenslotte ergens aan de slag kunnen maar daar zal je toch ook leuke avonden moeten neerzetten. Anders vlieg je er vroeg of laat wel een keer uit...
JordyValentino    posted on 23-09-2008 10:03
Poster: Sandr

Niet helemaal met je eens...
Ik ben nu 20, en ben 3 jaar in een discotheek aan het draaien. Wat ik hoor van de grote baas is dat het zo vaak gezellig is en tot laat druk blijft als ik draai. Dit zijn dingen die meet over publiek en platenkeus gaat.

Verder heb ik het voordeel dat ik alles mag draaien wat ik wil, soms sluit ik af met een uur hardstyle maar het kan ook een uur rock of r&b zijn. Ligt eraan wat voor volk er binnen zit.

En natuurlijk kan ik mixen, maar ik ga vaak genoeg over tot ordinair gooi en smijt werk.... alles om het publiek te blijven boeien...

En het is ook hoe graag je het zelf wilt, ga je zelf eerst in kleine *** cafeetjes draaien om zo misschien een stap verder te kunnen komen of zet je direct in op de discotheek...

Een "kinderdisco" bij een discotheek kan een mooie opstap zijn, als jij daar leuke avonden neerzet en ze zitten een keer krap dan mag je misschien wel de zaterdag avond een keer doen. Als dat een leuke avond wordt ben je alweer een stap verder.... Zo kan je dingen opbouwen...

Natuurlijk is contacten het belangrijkst, je moet tenslotte ergens aan de slag kunnen maar daar zal je toch ook leuke avonden moeten neerzetten. Anders vlieg je er vroeg of laat wel een keer uit...

Dan ben jij een van de uitzonderingen, want over het algemeen gaat het wel zo..
Sandr    posted on 23-09-2008 10:16
Als jij het zegtWinking my eye

Ben ik dan de uitzondering die de regel bevestigd?

Maar ik moet zeggen dat ik niet veel leeftijdsgenoten zie draaien in een discotheek.. Cafeetjes of dancings misschien...
Ik zit dan wel in een niet al te druk uitgaansleven hier in Zeeland (alleen in de zomer). Ik weet niet hoe dit in de randstad en dergelijke is.

256 Users online: Danil & 166 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 163.666
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.581