Poster: WalterRavensberg
jonge dj's (tot jaar of 20) welke in grote clubs draaien staan daar enkel door middel van de juiste contacten en een beetje mazzel... gevoel voor publiek en platenkeus is vaak zeer matig. Ze kunnen waarschijnlijk goed mixen...
Niet helemaal met je eens...
Ik ben nu 20, en ben 3 jaar in een discotheek aan het draaien. Wat ik hoor van de grote baas is dat het zo vaak gezellig is en tot laat druk blijft als ik draai. Dit zijn dingen die meet over publiek en platenkeus gaat.
Verder heb ik het voordeel dat ik alles mag draaien wat ik wil, soms sluit ik af met een uur hardstyle maar het kan ook een uur rock of r&b zijn. Ligt eraan wat voor volk er binnen zit.
En natuurlijk kan ik mixen, maar ik ga vaak genoeg over tot ordinair gooi en smijt werk.... alles om het publiek te blijven boeien...
En het is ook hoe graag je het zelf wilt, ga je zelf eerst in kleine *** cafeetjes draaien om zo misschien een stap verder te kunnen komen of zet je direct in op de discotheek...
Een "kinderdisco" bij een discotheek kan een mooie opstap zijn, als jij daar leuke avonden neerzet en ze zitten een keer krap dan mag je misschien wel de zaterdag avond een keer doen. Als dat een leuke avond wordt ben je alweer een stap verder.... Zo kan je dingen opbouwen...
Natuurlijk is contacten het belangrijkst, je moet tenslotte ergens aan de slag kunnen maar daar zal je toch ook leuke avonden moeten neerzetten. Anders vlieg je er vroeg of laat wel een keer uit...