hallow ik ben beginend en nieuw hier maar vroeg me af of iemand misschien handige tips heeft voor FL studio 7.... alvast bedankt
What do you think about iemand tips voor FL studio 7 ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Oké uhm, Die blokjes als je FLS7 opent heten patterns. Bij elke rij patterns horen geluidjes, zo'n geluidje heet een sample. Als je op play drukt, moet je je even een denkbeeldige lijn voorstellen die van links naar rechts over de patterns glijd. Elke keer als zo'n lijn een pattern raakt die aan is gezet(door erop te klikken) wordt de sample afgespeeld die bij die pattern hoort. Zo bepaal je wanneer die sample wordt afgespeeld. Een standaard beat zit bijvoorbeeld op elke 1e v/d 4 patterns. Als je allemaal samples combineerd in bepaalde ritmes kan je muziek maken.
Dan heb je nog een melodie. Als je met je rechtermuiknop op het "blokje" van de rij patterns klikt staat er piano roll(o.a.). Klik dat aan en je krijgt de Piano Roll..!! Als je nu op spatie drukt(sneltoets voor play) dan speelt hij weer af en nu zie je die denkbeeldige lijn echt. klik op het rooster in de piano roll en er verschijnt een balkje die je van grote en positie kan veranderen. Dat balkje is ongeveer een pattern alleen kan je er de lengte van bepalen en veel preciezer de positie. Het geluidje is die van de pattern waarbij je de Piano Roll hebt geopend. Als je het balkje omhoog zet is de sample van de desbetreffende toon hooger en andersom. Zo kan je dus verschillende tonen in verschillende ritmes en verschilende lengtes afspelen waarbij je een melodie kan maken.
Hoe kies ik een sample?? Links is een kleine browser met allemaal geluiden van FL. Sleep er een naar een pattern "blokje" en de eerste toon wordt vervangen. Sleep hem wel in het pattern vernster maar onder in het grijs en er wordt een nieuw pattern blokje(channel) gemaakt.
Ok simpelste uitleg die ik kon geven in 10min.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.