Welke DMX-sturing voor LED Parren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thierry    posted on 30-07-2008 01:03

Nu mijn sound-gear netjes vorm krijgt (was Pioneer CDJ-200 / DJM-300 / EFX-500, wordt CDJ-400 / DJM-400 of 800) gooi ik me op wat leuk licht. 

Heb 8 Par 56 LED aangeschaft.  Ik wil hier graag leuke chases met kleurwissels maken, werken met DMX-sturing dus.  Heb nog geen budgettaire projecten om intelligent licht (scans of moving whatevers) aan te schaffen. 

Ik zoek een lichttafel met een budgetvriendelijke prijs / kwaliteitsverhouding.  Over bijvoorbeeld een LC2412 zijn de meningen heel erg verdeeld; zou niet zo stabiel werken.

Heeft er iemand some good advise voor me ?

Practice and Enjoy (dixit DJ Jonathan)

T.

What do you think about Welke DMX-sturing voor LED Parren ??

Vote :   

djjh    posted on 30-07-2008 07:32
mischien een scan / showmaster van showtec. zijn wel leuke dingen.
stevew    posted on 30-07-2008 08:10
JB Ledcon-02
De beste sturing voor Led-Pars. Wij hebben ze ook staan en het is een Supergoede sturing.
De sturing is ontworpen voor enkel en alleen Led-Pars aan te sturen.
Een echte aanrader!!!
JazzyMax    posted on 30-07-2008 09:01
Ja inderdaad
Superhandig om mee te nemen en je kunt er bijna alles mee doen
Flexii    posted on 30-07-2008 11:38
ik zou gewoon gaan voor een scene setter 24,, ofzo,, dan kun je er later altijd nog andere dingen bij duwen, mocht je nog meer dmx gestuurdeverlichting aanschaffenWinking my eye
Lyst    posted on 30-07-2008 14:42
Ik gebruik zelf al een jaartje de Scanmaster MK2, ook voor 8 led par 56 en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook heb je zo een dmx controller voor als je bv een strobo of rookmachine via dmx wil aansturen.
Thierry    posted on 31-07-2008 22:41
Poster: stevew
JB Ledcon-02
De beste sturing voor Led-Pars. Wij hebben ze ook staan en het is een Supergoede sturing.
De sturing is ontworpen voor enkel en alleen Led-Pars aan te sturen.
Een echte aanrader!!!

Ik was zelf zeer gecharmeerd door de eenvoud en de prijs van de JBsystems Ledcon 02, maar een behulpzame verkoper vertelde me dat die enkel de LED Pars van JBsystems aanstuurt door één of ander beveiligd protocol in de DMX.  Spijtig ...

Practise and N-joy ! (dixit DJ Jonathan)

T.
Thierry    posted on 31-07-2008 22:46
Poster: Lyst
Ik gebruik zelf al een jaartje de Scanmaster MK2, ook voor 8 led par 56 en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook heb je zo een dmx controller voor als je bv een strobo of rookmachine via dmx wil aansturen.

Na heel wat surfen en forumlezen denk ik te gaan voor de JBsystems SM-1612...

Anyone any comments ?

Practise and N-joy ! (dixit DJ Jonathan)

T.
dj-ync    posted on 31-07-2008 22:48
mededeling showtec niet aanschaffen kijk bijv van jb systems die hebben goed spul voor vriendelijke prijs!!!
Merk: JB Systems
Type: LEDCON-02 REMOTE VOOR LED-PARS

[edit]

Merk: JB Systems
Type: LED MANAGER STUUR-UNIT

[edit]
Alert : Links naar webshops zijn NIET toegestaan op DJResource.
User edit by dj-ync on 01-08-2008 @ 20:37:24 (100%)
Mod edit by Lead on 03-08-2008 21:09 (25%)
Relight    posted on 03-08-2008 16:49
Poster: dj-ync
mededeling showtec niet aanschaffen bla bla bla

Dat is grote onzin. Showtec, het merk gedistribueerd door Highlite is net als JB Systems een OEM merk. Oftewel ze komen uit precies dezelfde Chinese fabriek, er zit alleen een ander kleurtje, wat ander soort vormige knopjes en ander logo'tje op.

Blijft wel een feit dat natuurlijk het befaamde Showtec blauw er niet zo sjiek en pro uitziet als gewoon zwart of zilver van JB Systems.

@ Thierry

Wat de behulpzame verkoper tegen je verteld heeft klopt bijna helemaal. Er zit geen speciaal beveiligd protocol in zo'n systeem, als er dit wel in zou zitten, dan zou dit systeem een stuk duurder zijn dan de huidige prijs waarvoor dit apparaatje weggaat.

Het heeft te maken met de waardes van de DMX kanalen (van 0 tot 255). Een Showtec LEDpar heeft bijvoorbeeld (cijfertjes kloppen niet, maar is als voorbeeld!) op kanaaltje twee een speciaal effect kanaal zitten met voorgeprogrammeerde kleuren. Wanneer je bijvoorbeeld lichtroze wilt creëren moet je schuifje twee tussen de waarde 15 en 23 zetten. 
JB Systems LEDparren hebben op kanaal twee tussen 15 en 23 of zelfs tussen 12 en 19 bijvoorbeeld donker groen zitten. 

Je hebt dan dus wel wat aan de controller. Het is alleen dan wel een controller waar je andere kleuren mee kan krijgen dan boven de knopjes beschreven staat, maar over het algemeen zal het enigszins kunnen werken, maar dat is natuurlijk niet aan te raden. Zeker met speciale effecten zoals strobe en fade-time is dit zeer lastig.

Daarom vind ik de JB Systems SM1612 een goede keuze omdat je wanneer je later bijvoorbeeld scans of (simpele) headjes wilt aanschaffen hier een hele gemakkelijke tafel aan hebt. Koop je dat ledcon apparaat dan kan je natuurlijk alleen je ledparren aansturen en niets anders. Dan moet je dus wanneer je scans of headjes wilt aanschaffen deze aanschaffen én nog een extra lichttafel.

Plus daarbij komt dat een JB Systems of de soortgelijke stuurtafel van Showtec heel simpel in te programmeren is qua chases en scènes. En het apparaat is vrij gebruiksvriendelijk dus ook eventueel een ideaal apparaat voor in de verhuur!   

Edit: mocht je nog specifieke vragen hebben waar ik je misschien bij kan helpen kan je altijd ff een PM sturen.
User edit by Relight on 03-08-2008 @ 16:51:56 (5%)
PatrickBeuken    posted on 03-08-2008 16:54
Poster: Relight
Blijft wel een feit dat natuurlijk het befaamde Showtec blauw er niet zo sjiek en pro uitziet als gewoon zwart of zilver van JB Systems.

Daarom wordt langzaam aan alles uitgevoerd in grijs Happy, laughing

@ dj-ync => Verwijder die webshoplinks voordat een mod het doet. Deze zijn hier verboden.
Als je mensen adviseert geen Showtec aan te schaffen, beargumenteer dit dan ook goed. Dit doe je nu niet.

@ Thierry => DJTutor.com bezoeker? :P
User edit by PatrickBeuken on 03-08-2008 @ 16:58:15 (43%)
Relight    posted on 03-08-2008 17:00
Poster: PatrickBeuken
Daarom wordt langzaam aan alles uitgevoerd in grijs Happy, laughing

Jup, net als de nieuwe lichttafeltjes die ze net uitgebracht hebben die een beetje iets weg hebben van een verkleinde Pearl of een Tiger.

Wat overigens geen verkeerde tafeltjes zijn voor het geld, alleen een groot gemis is natuurlijk de niet aanwezige shape generator.

Maargoed, ik dwaal weer af. Smile having fun

Ik ben inderdaad ook van mening dat wanneer er zo'n duidelijk statement gemaakt wordt er wel enigszins een nette beargumentering bij mag.
User edit by Relight on 03-08-2008 @ 17:01:01 (1%)
dj-ync    posted on 05-08-2008 11:54
wtf waarom staan mijn quot berichten er niet inCool

This is an old Topic

No new postings for 6.118 days.
 Post CommentThat would be 203.9 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 21 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 14.195
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.064