Draai jij commercieel of niet (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JollyJunkie    posted on 29-07-2008 12:33
Ik zou graag wel eens willen weten wie er hier allemaal graag commercieel draaien omdat ze dan veel mensen aan et dansen krijgen of omdat: (post dan ff waarom)
Of dat mensen niet graag commercieel draaien omdat: (post ff waarom)

EDIT:

Poll is niet in het topic gekomen en dit kan niet met de edit knop dus daarom is eer geen poll..
User edit by JollyJunkie on 29-07-2008 @ 12:41:29 (49%)

What do you think about Draai jij commercieel of niet ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 29-07-2008 12:34
Hoo, de poll is niet meegekomen :P
En dat kan je niet doen met Edit... nouja dan maar gwn zo
User edit by JollyJunkie on 29-07-2008 @ 12:38:39 (6%)
DrezZ    posted on 29-07-2008 12:36
Jup, ik draai commercieel, omdat het zo moet in die 'club' waar ik speel. Gewoon omdat mensen die nummers herkennen en het een zeer divers publiek is. Het is ook de bedoeling dat iedereen zich vermaakt en danst op nummers die het niet vreemd in de oren klinken.
En ikzelf hoor nog vrij graag commercieel, toch de meeste nummers, wel niet altijd draaibaar!
BVN    posted on 29-07-2008 12:36
extra post count heah?
zet dat gewoon bij je andere wat d8 je daarvan?
JollyJunkie    posted on 29-07-2008 12:40
Poster: BVN
extra post count heah?

Is goed hoor, posts maken me niet uit, jij praat anders ook de hele tijd met je broer over prive dingen. Extra post count? :P
Wel niet aanvallend overkomen hoor Winking my eye (laatste tijd komen er door misverstandjes mensen nog al aanvallend over...)
Ik draai trouwens meeste niet commercieel met af en toe een hitje of iets anders commercieels er tussen door.
Stefjuuh    posted on 29-07-2008 12:45
extra post count heah?

In het vervolg een beetje normaal nederlands, laatste keer dat ik op school zat, was het toch nog steeds dacht met "A-C-H-T"

nicknaughty    posted on 29-07-2008 12:49
ik draai regelmatig erg commercieel, komt omdat ik studentenfeesten doe. als ik latinhouse sets draai, probeer ik commercieel (gregor salto, madskillz, sidney / skitzo's) zo veel mogelijk af te wisselen met de minder bekende, maar wel goeie latinhouse.
Roov    posted on 29-07-2008 12:54
Ik wissel het een beetje af. Zodat ook de onbekende platen dansbaar worden :P
Ashley    posted on 29-07-2008 13:03
extra post count heah?

val liever Jolly Junkie niet aan want zijn posts bevatten tenminste een inhoud en hij helpt heel veel mensen, jou posts bevatten tot nu toe dingen zoals '' je moet het maar net weten '', '' lol '' of  '' stoute broer ik ga het tegen mama zeggen ''  niet aanvallend bedoeld maar ik vind dat zo'n onzin dat je zegt 'extra post count'

back on topic:
ik probeer het ook zoveel mogelijk af te wisselen,
als de mensen een liedje horen die ze kennen beginnen ze te dansen en als je dr dan een lekkere, maar onbekende tussendoor gooit blijven ze nog steeds staan dansen Happy, laughing dus je lokt ze eigenlijk the dancefloor op om vervolgens af te wisselen :D
tenminste dat is wat ik doe
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 29-07-2008 @ 13:05:01 (8%)
thomassmith    posted on 29-07-2008 14:12
Poster: Ashley

back on topic:
ik probeer het ook zoveel mogelijk af te wisselen,
als de mensen een liedje horen die ze kennen beginnen ze te dansen en als je dr dan een lekkere, maar onbekende tussendoor gooit blijven ze nog steeds staan dansen Happy, laughing dus je lokt ze eigenlijk the dancefloor op om vervolgens af te wisselen :D
tenminste dat is wat ik doe

waar draai je dan
Lawrenz    posted on 29-07-2008 14:37
Ik heb veel commerciele house gedraaid, de meer bekendere plaatjes, maar toen al zeer vaak afgewisseld met niet-commercieel, en momenteel richt ik me op meer niet-commercieel dan wel.
Antoine88    posted on 29-07-2008 14:41
Poster: nicknaughty
ik draai regelmatig erg commercieel, komt omdat ik studentenfeesten doe. als ik latinhouse sets draai, probeer ik commercieel (gregor salto, madskillz, sidney / skitzo's) zo veel mogelijk af te wisselen met de minder bekende, maar wel goeie latinhouse.

Yes, commercieel met tussendoor goede maar minder bekende nummers. Waar ik naartoe probeer te werken is om voornamelijk goede tracks te draaien met tussendoor hittracks.
Bastian    posted on 29-07-2008 14:54
Ik draai egoïstisch, laat ik het zo zeggen:D
JollyJunkie    posted on 29-07-2008 14:55
Poster: Bastian

Haha, en wat moet ik daar uit opmaken, je draait alleen tracks die jij mooi vind of je draait alleen je eigen tracks? :P
baath    posted on 29-07-2008 15:01
draai wel veel commerciele meuk, maar dat is puur door dat ze dat in een danscafe nou eenmaal willen Winking my eye
gooi er wel met regelmaat onbekende tracks door heer Winking my eye

en net als bastian erg egoistich draai 99% aleen wat ik zelf lekker vindt :D
Bastian    posted on 29-07-2008 15:02
Poster: JollyJunkie

Haha, en wat moet ik daar uit opmaken, je draait alleen tracks die jij mooi vind of je draait alleen je eigen tracks? :P

Ja eigenlijk alleen tracks die ik mooi vind of denk van ja die doen het waarschijnlijk goed:P
Tegenwoordig als ik ergens word gevraagd om te draaien en men gaat zeggen wat ik moet draaien dan zeg ik gewoon, doe het lekker zelf als je het zo goed weetWinking my eye
the-melody    posted on 29-07-2008 15:04

Ja eigenlijk alleen tracks die ik mooi vind of denk van ja die doen het waarschijnlijk goed:P
Tegenwoordig als ik ergens word gevraagd om te draaien en men gaat zeggen wat ik moet draaien dan zeg ik gewoon, doe het lekker zelf als je het zo goed weetWinking my eye
 Respect gast! Cry
JollyJunkie    posted on 29-07-2008 15:05

Jij kan dat maken, ij hebt de finale van kunstbende gewonnen ! :P

Ik denk dat ik dat nog maar even niet doe want dan denk ik niet dat ik nog vaak gevraagd wordt voor feestjes Winking my eye
Renzis    posted on 29-07-2008 15:06

Same here, ik wil best een beetje flexibel zijn maar, maar ik draai mijn stijl en mijn tracks die ik lekker vind. Slaat vrijwel altijd aan. Kan gelukkig veel stromingen binnen de dance waarderen

Urbanhouse, house, electro, minimal, techno, trance en hardstyle.

draai standaard house en maar kan dus ook gewoon switchen

Ik draai nooit echt commercieel, ik draai gewoon de nieuwste net uitgekomen platen met wat bekend spul. in mijn ogen ook de beste en eigenlijk standaard insteek voor een dj op een fatsoenlijk feest (danscafe's e.d. daargelaten)
Ashley    posted on 29-07-2008 16:01
Poster: thomassmith

waar draai je dan

gewoon feesten bij mensen thuis nog, voor een club ben ik te jong heWinking my eye
Maar wat nou als het lukt, mama?
DJArvee    posted on 29-07-2008 16:28

haha, tzelfde hier

Als ze me vragen en zou anders moeten draaien dat ik gewend ben zeg ik gwn nee..
misschien ook fout, maarja Happy, laughing dat ben ik

Stefjuuh    posted on 29-07-2008 18:21
Poster: DJArvee

haha, tzelfde hier

Als ze me vragen en zou anders moeten draaien dat ik gewend ben zeg ik gwn nee..
misschien ook fout, maarja Happy, laughing dat ben ik

En dan..? Dan ga je dik hiphop draaien, terwijl je normaal trance draait.. Zal niet je reputatie ten goede komen...

Renzis    posted on 29-07-2008 18:36
Poster: Stefjuuh

En dan..? Dan ga je dik hiphop draaien, terwijl je normaal trance draait.. Zal niet je reputatie ten goede komen...

Je zal toch echt eerst een beetje reputatie moeten opbouwen. Dat doe je door zo veel mogelijk voor publiek te draaien. Als je dan 80 % van je boekingen weigert omdat je zonodig trance wil draaien komt je reputatie er helemaal niet.

En tuurlijk moet je als je graag alleen maar trance wil draaien, jezelf zo profileren. Dat kan ook op trancefeesten. maar je loopt wel misschien een flink aantal boekingen mis.

Dat is een keus die je maakt.
PaulBrugel    posted on 06-08-2008 12:42
Commercieel is altijd een vies woord. Hoor je ook wel eens van mensen: Pff wat commercieel. Of: Klinkt leuk, maar wel commercieel. Zelfde als je naar de bios ga, en dan einde vd film zeggen: Leuke film, maar wel amerikaans he?

Als je ergens draai voor publiek moet je commercieel draaien. Je draait voor het publiek en niet voor jezelf. Daar ben je ook DJ voor. 
Sandr    posted on 06-08-2008 15:59
Ik draai ook commercieel.... Als je in een allround discotheek staat ga je het niet redden met 1 stijl en onbekende nummers....
Dan is het de kunst om voor ieder wat wils te draaien en dat zo combineren dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad.... Daar zit veel commerciele meuk bij, maar ook onbekende nummers gooi ik er met regelmaat doorheen.
Als je je publiek kan aanvoelen weet je wat ze wel en wat ze niet kunnen hebben, en dan kan je best veel niet commerciele nummers draaien...

Als ik op een house avond/feest draai dan draai ik eigenlijk hetzelfde: commercieel en niet commercieel in een mengelmoes...
Play that funky music white boy....
OneSixty    posted on 06-08-2008 16:43
hier ook gewoon veel commerciele nummers door mijn set heen ^^vind ik niet erg want de meeste commerciele shit is nu ook niet bepaald slecht hé Happy, laughing

293 Users online: 107 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 26.924
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.470