House produceren, welke lagen heb ik nodig
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 28-07-2008 23:23
Beste mensen

ik ben een beetje aan het experimenteren op het gebied van house. Ik gebruik garageband en logic pro. Alleen als ik een nummer maak, dan heb ik het gevoel dat mijn nummer zo kaal is! kortom: te saai

welke lagen(instrumenten) heb je nodig voor een goed house nummer?

alvast bedankt

What do you think about House produceren, welke lagen heb ik nodig ??

Vote :   

DJMartijnn    posted on 29-07-2008 00:15

Een goeie Synth?

bambamstudio    posted on 29-07-2008 09:08
Wat bedoel je met lagen?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Roov    posted on 29-07-2008 09:19
Ik denk dat je het beter kan uitdrukken in lijnen. Je hebt een basslijn enz. Bedoel je dat?
RenéKuppens    posted on 29-07-2008 11:17
Poster: bambamstudio
Wat bedoel je met lagen?

Hij bedoeld denk ik sporen,

er is niet echt een vast patroon
wel kun je zorgen dat je meerdere instrumenten in andere octaven staan.

Bas
Mid
Hi

allemaal goed benutten
Roov    posted on 29-07-2008 11:24
Poster: RenéKuppens

Hij bedoeld denk ik sporen,

er is niet echt een vast patroon
wel kun je zorgen dat je meerdere instrumenten in andere octaven staan.

Bas
Mid
Hi

allemaal goed benutten

De meester heeft gesproken.... :P
BVN    posted on 29-07-2008 12:37
lol je moet het maar net weten:D
Stevenvdvorm    posted on 29-07-2008 19:22
Poster: FlippinDouble
Ik denk dat je het beter kan uitdrukken in lijnen. Je hebt een basslijn enz. Bedoel je dat?

Ja dit bedoel ik inderdaad! sporen zeg maar
bambamstudio    posted on 29-07-2008 19:31
als je al de juiste terminologie al niet weet, is produceren dan wel voor je weggelegd?
tairip    posted on 29-07-2008 19:46
als je al de juiste terminologie al niet weet, is produceren dan wel voor je weggelegd?

Aldoende leert men! Winking my eye Ik kan me wel voorstellen dat je graag wil dat iemand zich er eerst zelf in verdiept voordat de vraag gesteld word!

P.s. ikzelf had expres al niet gereageerd Winking my eye
martijngti    posted on 29-07-2008 20:25
Ja ach, zo zijn we allemaal ooit eens begonnen. Wat ik altijd grappig vind is dat mensen die er net mee beginnen denken dat er een soort patroon is waar je je aan moet houden. Inprincipe als je van een bepaald genre houdt en daar veel naar luistert weet je ook wat nodig is om het te maken.

Houd je van hardcore dan weet je dat je een harde kick, flinke hihat, zaag geluid en vette snares nodig heb (en dan houdt het bij hardcore meestal wel op Cry ) maar je snapt wat ik bedoel denk ik. Voeg qua lagen, sporen, channels etc toe wat je denkt nodig te hebben. Vind je het lekker klinken, dan laat je t zo. Vind je het te kaal, dan gooi je nog een extra drummetje erin.

Produceren is net als koken, jij bent de kok, probeer een uniek recept te maken Happy, laughing

... Of mensen het lekker vinden is afwachten Cry
User edit by martijngti on 29-07-2008 @ 20:27:24 (2%)
Stevenvdvorm    posted on 29-07-2008 21:47
Poster: martijngti
Ja ach, zo zijn we allemaal ooit eens begonnen. Wat ik altijd grappig vind is dat mensen die er net mee beginnen denken dat er een soort patroon is waar je je aan moet houden. Inprincipe als je van een bepaald genre houdt en daar veel naar luistert weet je ook wat nodig is om het te maken.

Houd je van hardcore dan weet je dat je een harde kick, flinke hihat, zaag geluid en vette snares nodig heb (en dan houdt het bij hardcore meestal wel op Cry ) maar je snapt wat ik bedoel denk ik. Voeg qua lagen, sporen, channels etc toe wat je denkt nodig te hebben. Vind je het lekker klinken, dan laat je t zo. Vind je het te kaal, dan gooi je nog een extra drummetje erin.

Produceren is net als koken, jij bent de kok, probeer een uniek recept te maken Happy, laughing

... Of mensen het lekker vinden is afwachten Cry

Kijk hier heb ik wat aan! ik word een beetje moe van sommige mensen op djresource. Zoals bambamstudio ofzo.

Bedankt!
bambamstudio    posted on 29-07-2008 22:37
Poster: Stevenvdvorm

Kijk hier heb ik wat aan! ik word een beetje moe van sommige mensen op djresource. Zoals bambamstudio ofzo.

Bedankt!

Ik wordt er moevan dat vele mensen denken dat ze kunnen produceren, en dat het een kwestie is van wat geluidjes op elkaar zetten en klaar
martijngti    posted on 29-07-2008 22:46
Ik wordt een beetje moe van mensen die gaan lopen ouwehoren op een forum Happy, laughing
Prozei    posted on 29-07-2008 23:32
Poster: martijngti
Ik wordt een beetje moe van mensen die gaan lopen ouwehoren op een forum Happy, laughing

idd dat gebekvecht hier doe is ff gezellig en knuffel elkaar ff .

nu weer ontopic:

ik denk dat je als beginnend producer eerst goed moet laten inspireren door je favoriete producers.
luister eens goed naar een track wat zit er in die track hoe maken hun een opbouw of qlimax etc.
leer goed met vst's en effecten omgaan.

bij het blad future music krijg je ook een dvd met een video waar ze bij bekende artiesten in de studio zitten en hoe hun een nr maken. alles goed uit gelegt. hier kan je als beginneling veel van leren denk ik.
hier een link met wat stukjes daarvan. veel filmpjes met logic
http://www.futuremusic.co.uk/page/futuremusic/20080211
User edit by Prozei on 29-07-2008 @ 23:34:50 (14%)
martijngti    posted on 30-07-2008 00:00
Coole filmpjes Prozei! Wel cool om de masters at work te zien Happy, laughing
Antoine88    posted on 30-07-2008 16:57
Ik wordt er moevan dat vele mensen denken dat ze kunnen produceren, en dat het een kwestie is van wat geluidjes op elkaar zetten en klaar

Je bent ook gewoon serieus. Laat mensen toch lekker experimenteren. Al het echt niet zo gemakkelijk is zullen ze er zelf achter komen.
Als jij gewoon op jouw niveau bezig gaat, ipv neer kijken op mensen die lekker enthousiast beginnen.Back ontopic.
Er zijn genoeg tutorials te vinden op het net. Put some effort in it, dan wordt je net zo groot als bambamstudio. :P
Luxx    posted on 30-07-2008 17:37

ik niet dat een persoon die helder kan denken voordat hij begint met producen eerst een dik boek gaat lezen over hoe je moet produceren. vind het nogal onzin om dat te doen. volgens mij is muziek een kunstvorm en dat kan je maken zoals jij dat wilt.

verder,
tutorials over FL studio heb ik een youtube kanaal voor. abboneer je op mijn account om op de hoogte te blijven
http://youtube.com/user/DJLuxx
www.mothermusic.nl
Stefjuuh    posted on 30-07-2008 18:45
MCén.. hoe het niet moet!!!     Ontopic:Ik zie dat je er alweer filmpje bij hebt, je had er ooit een topic voor..! Ik vond die eerste erg duidelijk.(enne, antoine, je link klopt geen hout van..)

This is an old Topic

No new postings for 6.241 days.
 Post CommentThat would be 208 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

190 Users online: 125 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 26.223
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.627