Hallo iedereen, ik ben Big-X (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 27-07-2008 16:51
Hallo,

Ik ben Joris en ben nog maar 14 jaar.
Ik heb me zonet aangemeld op deze site omdat ik al een lange tijd met wat vragen zit.
ik begin er maar gelijk aan:

Ik heb begin dit jaar een paar dj spullen gekregen,
1x JCB NSA 2008
1x Koolsound CDS - 388
2x Aktive ABS DJ luidspreker BST Wp280a (400watt)
1x Hoofdtelefoon

Zelf aangekocht,
1x Keyboard

Ik ben er bijna elke dag op bezig met deze spullen,
nu vraag ik me af of dit goed apparatuur is (Ik veronder stel van wel)
Zelf zat ik nog te denken om 2x Pioneer CDJ 1000 mk3 aan te kopen maar weet niet of dat verstandig is.
Ook zit nu mijn JCB NSA 2008 + 1x koolsound CDS-388 in een flightcase,
handig om alles te vervoeren, maar als ik een pioneer aanschaf weet ik niet of dit nog wel zo handig is met zo'n hoogte verschil.

Ook zou ik graag wat eigen muziek gaan proberen te maken, daarom heb ik een keyboard aangekocht,
maar de keyboard geeft nogal saaie tonen, dus die zou ik willen ' vervormen ' , maar weet niet hoe dat moet...

En dan als laatste (:S Winking my eye) zou ik graag willen hoe ik mijn stam kan vervormen ofzo, die ik dan in nummers kan plakken.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor jullie om te reageren Winking my eye

Groeten
Mod edit by Lead on 01-08-2008 19:13 (1%)

What do you think about Hallo iedereen, ik ben Big-X ??

Vote :   

Flexii    posted on 27-07-2008 17:00
Welkom bij DJResourceWinking my eye
Berbo    posted on 27-07-2008 17:00
Welkom!
Maar 14 jaar :P ik ben ook nog maar 14 hoor :P
ik heb op een aantal van jou vragen antwoord:
Ik ben er bijna elke dag op bezig met deze spullen,
nu vraag ik me af of dit goed apparatuur is (Ik veronder stel van wel)
Zelf zat ik nog te denken om 2x Pioneer CDJ 1000 mk3 aan te kopen maar weet niet of dat verstandig is.

Als je het geld voor pioneer hebt, is het zeker niet verkeerd om het te kopen Winking my eye

Ook zou ik graag wat eigen muziek gaan proberen te maken, daarom heb ik een keyboard aangekocht,
maar de keyboard geeft nogal saaie tonen, dus die zou ik willen ' vervormen ' , maar weet niet hoe dat moet...

Hiervoor heb je een programma op je computer of mac nodig (Propellorheads Reason, Ableton Live, FruityloopsStudio enz...) ook moet er op je keyboard midi zitten en moet je een kastje o.i.d. kopen die de midi kan omvormen naar usb Winking my eye

En dan als laatste (:S ) zou ik graag willen hoe ik mijn stam kan vervormen ofzo, die ik dan in nummers kan plakken.

Hiervoor heb je een programma nodig waarmee je je stem kan opnemen (Sony Acid, Audacity, Enz) Waarmee je je opgenomen stem kan ''sampelen'' en daarna in een programma als Reason Of Fruityloops kan omvormen o.i.d.

ik hoop dat ik je hier al een eind heb geholpen Winking my eye

Big-x    posted on 27-07-2008 17:08
en welke van die programma's vind jij het best?, dat kastje dat heb ik Winking my eye
Convert    posted on 27-07-2008 17:12
Welkom @ DJR, en ik zou indd voor produceren met FL Studio beginnen Winking my eye
Berbo    posted on 28-07-2008 13:13
Poster: Big-x
en welke van die programma's vind jij het best?, dat kastje dat heb ik Winking my eye

zelf gebruik ik reason, omdat ik van fruityloops geen reet snap Cry
Roov    posted on 28-07-2008 17:05
Welcome @ DJR, ik zou ook FL Studio gaan gebruiken :P
Ashley    posted on 28-07-2008 17:07
welkom big-x
fruityloops is idd erg leuk om mee te beginnen
Maar wat nou als het lukt, mama?
Winston    posted on 28-07-2008 18:23
Welkom Joris
Tic Toc
Xtremer    posted on 28-07-2008 18:29
Welkom @ DJR! Als je nog beginner bent kun je qua produceren FL Studio gebruiken en voor je set niet meteen de MK3'sWinking my eye. Ga het eerst eens leren allemaal op een leuk setje CDJ-200's of 400's ofzo, niet meteen te hoog pakken vind dan:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Big-x    posted on 28-07-2008 21:11
kan je met die 200 en 400 scratchen of zijn dat jog weels??
en vraag me af welke van die 2 het beste is, tenzij er nog 1tje is in die prijsklasse die nog beter is...
User edit by Big-x on 28-07-2008 @ 21:36:26 (100%)
BVN    posted on 28-07-2008 22:13
welkom hier op DJR
Ik gebruik zelf ook Fruity loops
DJMartijnn    posted on 29-07-2008 00:28
kan je met die 200 en 400 scratchen of zijn dat jog weels??
en vraag me af welke van die 2 het beste is, tenzij er nog 1tje is in die prijsklasse die nog beter is...

Met de CDJ 400 kan je scratchen, dat kan met de cdj 200 niet! Maar ik vraag me af waarvoor jij het scratchen wil gebruiken!?

Ik denk dat je kwa mogelijkheden en kwa betrouwbaarheid/ stabiliteit goed zit bij Pioneer! Maar vraag jezelf eens af, wat voor jou de juiste keus is.
User edit by DJMartijnn on 29-07-2008 @ 00:31:18 (47%)
Stefjuuh    posted on 29-07-2008 09:08

De CDJ-400 heeft veel andere mogelijkheden, zoals usb, en zelfs MIDI! Moet wel zeggen dat je per stapje (cd,usb,midi) wel iets functionaliteit inlevert. Usb laadt iets langzamer (en dan heb ik het niet over het inladen van het stickje zelf) en buffer is wat minder, zal wel anders zijn als je een suppersnelle erindoet..

Met midi branden je lampjes niet meer normaal, maar met bijv. een scherm voor je met een dj programma is dat ook weer niet zo erg, je kan er wel makkelijk tussen wisselen, de cdj-400 gedraagt zich in pc mode namelijk als een externe geluidskaart.

DrezZ    posted on 29-07-2008 09:47
Welkom! Pioneer cdj 1000 is n dure aankoop, maar zn geld echt waard als je pro wil worden
Big-x    posted on 29-07-2008 09:59
Poster: DJMartijnn

Met de CDJ 400 kan je scratchen, dat kan met de cdj 200 niet! Maar ik vraag me af waarvoor jij het scratchen wil gebruiken!?

Als dat scratchen met niet had geinterreseerd, dan had ik dat heus niet gevraag.
ik denk dat het sowieso leuk is om die functie erbij te hebben.
+ dat als ik deze CDJ 400 zou kopen kan ik er op deze goed op oefenen en later een cdj 1000mk3 of wat er dan uit is kopen Winking my eye

snapje..
Roov    posted on 29-07-2008 10:02

Als dat scratchen met niet had geinterreseerd, dan had ik dat heus niet gevraag.
+ dat als ik deze CDJ 400 zou kopen kan ik er op deze goed op oefenen en later een cdj 1000mk3 of wat er dan uit is kopen Winking my eye

snapje..

Zo leuk is scratchen nou ook weer niet hoor :P, ik wilde dat persee eerst ook op mijn setje hebben.
Om te oefenen is een CDJ-400 echt PERFECT!
Ashley    posted on 29-07-2008 10:07

snapje..

waarom reageren mensen de laatste tijd meteen zo aanvallend op elkaar? nergens voor nodig!
ik weet niet wat voor stijl jij gaat draaien? maar scratchen hoor je heel vaak alleen maar in hiphop en verwante stijlen. Als jij house of trance of dat soort stijlen gaat draaien dan klinkt dat vaak helemaaal niet mooi en het voegt ook eigenlijk niet zoveel toe. Bovendien lijkt scratchen ontzettend leuk en enig om te doen maar na een tijdje heb je dat ook wel weer gezien (als het niet echt bij de stijl hoort die je draait uiteraard, met hiphop is dat niet het geval) Winking my eye weet ik uit ervaring
je moet dus goed gaan nadenken of je nou echt zo graag scratch wilt of niet, voordat je alleen een cd speler gaat kopen omdat er scratch op zit en dan niet echt naar de andere functies kijkt..
succes
Maar wat nou als het lukt, mama?
Big-x    posted on 29-07-2008 10:08
Poster: FlippinDouble

Zo leuk is scratchen nou ook weer niet hoor :P, ik wilde dat persee eerst ook op mijn setje hebben.
Om te oefenen is een CDJ-400 echt PERFECT!

tja,, ik denk nu ook (omdat ik scratchen nog maar 1 keer heb gedaan) dat het geweldig is,
maar dat is met alle spullen denk ik zo...
maar fijn om te horen dat cdj 400 perfect is om mee te oefenen... Winking my eye
Roov    posted on 29-07-2008 10:11
Scratchen is een keer leuk, je betaald er meestal 100+ euro meer voor. Je gebruikt het 1 keer en verder doe je het nooit. Voordat je echt goed kan scratchen ben je ook al weer een jaartje verder. Je zou eventueel later nog een draaitafel erbij kunnen kopen, een 2dehandsje misschien!
Big-x    posted on 29-07-2008 10:14
Scratchen is een keer leuk, je betaald er meestal 100+ euro meer voor. Je gebruikt het 1 keer en verder doe je het nooit. Voordat je echt goed kan scratchen ben je ook al weer een jaartje verder. Je zou eventueel later nog een draaitafel erbij kunnen kopen, een 2dehandsje misschien!

dus volgens jullie wel of niet voor de cdj 400 gaan,
want ik hoor gewoon te veel verschilende meningen :S
Roov    posted on 29-07-2008 10:17
Het ligt eraan ten opzichte van wat. Wat is je budget? Hoevaak draai je, en hoe serieus neem je het. Dat zijn eigelijk de dingen die je als eerste moet gaan afvragen
Big-x    posted on 29-07-2008 10:33
ik zit op school dus heb geen inkomen, behalve dan de klusjes thuis en bij familie + het vakantiewerk.
maar dat is per jaar nou niet op te zeggen, mega veel Winking my eye
ik draai nog niet vaak, zou ook knap zijn voor iemand die amper een jaar bezig is en vrij weinig app. heeft.
Ik neem DJ'en wel serieus, ik zou er graag wat extra inkomen mee krijgen enzo Winking my eye
Roov    posted on 29-07-2008 10:41
Inkomen moet je niet meteen vanuit gaan. Je moet het langzaam opbouwen vooral als je nog niet bekend bent. Ik zou zowiezo als je nog nooit (ik ging uit van nooit) op een feestje hebt gedraait meteen een 1000mk3 kopen :P

Kijk eens naar de spelertjes van Denon DN-S1000 + een leuke Denon mixer. Daar kan je het goed op leren en uiteindelijk kan je er inkomen van krijgen... :P
Stefjuuh    posted on 29-07-2008 10:43

In het geval van de cdj-400 betaal je zeker meer dan de 200, maar USB, en toch een aantal andere leuke functies (Beat loop effect, nummer voorkiezen dmv draaiknopje, wide pitch) betaal je die 90 euro echt niet alleen maar voor de scratch functie! 

Mocht je nog vragen hebben over de cdj, laat ze hier achter, er staat dr 1tje links van me..!Winking my eye

Big-x    posted on 29-07-2008 10:49
Poster: Stefjuuh

In het geval van de cdj-400 betaal je zeker meer dan de 200, maar USB, en toch een aantal andere leuke functies (Beat loop effect, nummer voorkiezen dmv draaiknopje, wide pitch) betaal je die 90 euro echt niet alleen maar voor de scratch functie! 

Mocht je nog vragen hebben over de cdj, laat ze hier achter, er staat dr 1tje links van me..!Winking my eye

bedankt alvast..
ik vind het een erg moeilijke keuze,
nu komt flippindouble ook nog eens met het voorstel om eerst een denon dn-s1000 te kopen Happy, laughing
ik weet het niet meer Cry

412 Users online: 214 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 58.750
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.532.523