Ik ben er bijna elke dag op bezig met deze spullen,
nu vraag ik me af of dit goed apparatuur is (Ik veronder stel van wel)
Zelf zat ik nog te denken om 2x Pioneer CDJ 1000 mk3 aan te kopen maar weet niet of dat verstandig is.
Ook zou ik graag wat eigen muziek gaan proberen te maken, daarom heb ik een keyboard aangekocht,
maar de keyboard geeft nogal saaie tonen, dus die zou ik willen ' vervormen ' , maar weet niet hoe dat moet...
En dan als laatste (:S) zou ik graag willen hoe ik mijn stam kan vervormen ofzo, die ik dan in nummers kan plakken.
Poster: Big-x
en welke van die programma's vind jij het best?, dat kastje dat heb ik
kan je met die 200 en 400 scratchen of zijn dat jog weels??
en vraag me af welke van die 2 het beste is, tenzij er nog 1tje is in die prijsklasse die nog beter is...
De CDJ-400 heeft veel andere mogelijkheden, zoals usb, en zelfs MIDI! Moet wel zeggen dat je per stapje (cd,usb,midi) wel iets functionaliteit inlevert. Usb laadt iets langzamer (en dan heb ik het niet over het inladen van het stickje zelf) en buffer is wat minder, zal wel anders zijn als je een suppersnelle erindoet..
Met midi branden je lampjes niet meer normaal, maar met bijv. een scherm voor je met een dj programma is dat ook weer niet zo erg, je kan er wel makkelijk tussen wisselen, de cdj-400 gedraagt zich in pc mode namelijk als een externe geluidskaart.
Poster: DJMartijnn
Met de CDJ 400 kan je scratchen, dat kan met de cdj 200 niet! Maar ik vraag me af waarvoor jij het scratchen wil gebruiken!?
Als dat scratchen met niet had geinterreseerd, dan had ik dat heus niet gevraag.
ik denk dat het sowieso leuk is om die functie erbij te hebben.
+ dat als ik deze CDJ 400 zou kopen kan ik er op deze goed op oefenen en later een cdj 1000mk3 of wat er dan uit is kopen
snapje..
Als dat scratchen met niet had geinterreseerd, dan had ik dat heus niet gevraag.
ik denk dat het sowieso leuk is om die functie erbij te hebben.
+ dat als ik deze CDJ 400 zou kopen kan ik er op deze goed op oefenen en later een cdj 1000mk3 of wat er dan uit is kopen
snapje..
Poster: FlippinDouble
Zo leuk is scratchen nou ook weer niet hoor :P, ik wilde dat persee eerst ook op mijn setje hebben.
Om te oefenen is een CDJ-400 echt PERFECT!
Poster: FlippinDouble
Scratchen is een keer leuk, je betaald er meestal 100+ euro meer voor. Je gebruikt het 1 keer en verder doe je het nooit. Voordat je echt goed kan scratchen ben je ook al weer een jaartje verder. Je zou eventueel later nog een draaitafel erbij kunnen kopen, een 2dehandsje misschien!
Poster: FlippinDoubleScratchen is een keer leuk, je betaald er meestal 100+ euro meer voor. Je gebruikt het 1 keer en verder doe je het nooit. Voordat je echt goed kan scratchen ben je ook al weer een jaartje verder. Je zou eventueel later nog een draaitafel erbij kunnen kopen, een 2dehandsje misschien!
In het geval van de cdj-400 betaal je zeker meer dan de 200, maar USB, en toch een aantal andere leuke functies (Beat loop effect, nummer voorkiezen dmv draaiknopje, wide pitch) betaal je die 90 euro echt niet alleen maar voor de scratch functie!
Mocht je nog vragen hebben over de cdj, laat ze hier achter, er staat dr 1tje links van me..!
Poster: StefjuuhIn het geval van de cdj-400 betaal je zeker meer dan de 200, maar USB, en toch een aantal andere leuke functies (Beat loop effect, nummer voorkiezen dmv draaiknopje, wide pitch) betaal je die 90 euro echt niet alleen maar voor de scratch functie!
Mocht je nog vragen hebben over de cdj, laat ze hier achter, er staat dr 1tje links van me..!