Poster (recovered) : Nailz
Pioneer DJM-700 TAP en skip knoppen', 'Ik heb nu al enkele malen filmkes van de DJM-700 bekeken, maar ik snap het deeltje onder het scherm niet.
Die TAP, voor wat is dat juist?
Die BEAT met de pijltjes in toch om een loop?
alvast bedankt
Tap: Normaal detecteerd hij de bpm automatisch, maar bijv. in een break wil hij wel eens wegschieten naar een totaal ander getal, in dat geval tap je, en kan je je effecten gewoon netjes "in time" houden.
Met die 2 pijltjes kun je je tijd waarover je effect loopt bepalen. Zoek voor een duidelijke uitleg hierover even naar een (westenddj) filmpje van de djm-400 op youtube. De djm-400 heeft namelijk die "tijdsaanduidingen" in 5 knopjes. (erg jammer dat dat niet op de grote mixers zit..)
Poster: DJ-Xtremer
Ik ga 100% voor de DJM-800, geen twijfel mogelijk:P. Ik vind de Color effects helemaal top, toch een groot minpunt op de 700. Als je met CDJ's draait is het ook nog eens handig vanwege de digital in's
. Ik zou voor de 800 gaan dus als ik jou was!
Poster: DJ-Xtremer
Ik ga 100% voor de DJM-800, geen twijfel mogelijk:P. Ik vind de Color effects helemaal top, toch een groot minpunt op de 700. Als je met CDJ's draait is het ook nog eens handig vanwege de digital in's
. Ik zou voor de 800 gaan dus als ik jou was!
Poster: Tizio
Maar even, als je toch je faders zou willen vervangen voor die van 800 kun je toch beter gewoon meteen de 800 kopen of wat?
Poster: Gery
Voor het kleine prijsverschil denk ik ook dat het beter is om als je dan toch zo'n utigave doet net iets meer uit te geven voor de DJM-800!
Niet zo zeer de digitale in/out, maar zoals eerder aangegeven doen vooral de color effects het!
Eens je die leert te gebruiken is het niet meer zo aangenaam om op een mixer zonder te draaien
Vooral de color effects in combinatie met de gewone effects, door de filter aan te zetten kan je een echo veel zuiverder laten klinken bvb dan op een DJM 7 of 400
Poster: tairip
Je kan op de DJM-700 bepalen op welk frequentiegebied je een effect toe wil passen, dat is ook erg handig!