.PNG probleempje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nailz    posted on 19-07-2008 21:05
juwkes,
ik heb een site gemaakt voor een fuif
ja ik weet het dat het een simpele is maar tochCry

ik heb mijn banner en de pagina die telkens laadt in Photoshop gemaakt en opgeslagen als .PNG
dit heb ik gedaan omdat de zijkant doorzichtig zijn en dus de achtergrond van de site moeten zijn

http://www.nielssite.be/kermisfuifindex.html

op sommige pc's zie het het goede resultaat, op sommige is de zijkant wit...
zeer ambetant!
iemand een oplossing?

What do you think about .PNG probleempje ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 19-07-2008 21:07
naam aanpassen in .jpg
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
jannickv    posted on 19-07-2008 21:09
ligt aan de browser Winking my eye
moet je hier eens kijken

Poster: bambamstudio
naam aanpassen in .jpg

jpg krijg je echt niet transparant hoor Winking my eye

hint: geen frames gebruiken! echt niet Winking my eye gewoon pagina opnieuw laden Winking my eye of php leren Winking my eye
User edit by jannickv on 19-07-2008 @ 21:12:22 (100%)
Down_Town    posted on 19-07-2008 21:42
Op computers met oudere browsers zal dat niet altijd transparant worden. Voor deze banner zou je ook .gif kunnen gebruiken want er zitten niet veel kleuren in. Gif kan je gebruiken tot 256 kleuren. Of de rest moet zijn browsers eens een keertje updaten! Cry
jannickv    posted on 19-07-2008 23:10
wie zit er nu met een browser van 3 jaar oud?
ik kan me dat niet inbeelden :p
Lead    posted on 20-07-2008 01:02
Dit ligt aan de manier waarop de browser omgaat met een .png plaatje. Firefox werkt zoals het hoort en rendert de alpha laag ook echt transparant. Oudere IE versies kunnen hier nog niet mee omgaan en tonen de achtergrond kleur waar transparant zou moeten zijn.

Er is een soort scriptje voor, dit werkt alleen averechts bij Firefox. Dit bouw je in in het php van je site en zet het plaatje anders neer, afhankelijk van de browser die gebruikt wordt.

De meest simpele oplossing : gebruik geen transparante plaatjes. De meeste dingen zijn ook anders op te lossen Winking my eye

Ennuh, een oude browser (IE6 heeft het probleem) hebben nog veel mensen. Anders zijn er nog de nodige zakelijke gebruikers die door bedrijfspolicies niet kunnen/mogen opgraden naar IE7.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-07-2008 01:02 (33%)
Stefjuuh    posted on 20-07-2008 09:55

IE7 Wordt je gedwongen in windows update..

En, waarom geen frames gebruiken voor dit soort sites?

jannickv    posted on 20-07-2008 11:34
Poster: Stefjuuh

omdat: is het niet mooier als je gans de pagina scrolt in plaats van enkel het deel zonder de header? ik weet het is lekker handig allemaal die frames kan je laden in een frame... maar er zijn betere oplossingen..

bv: stel je voor dat je constant de header van djr ziet en dat alles eronder door scrolt..
zalo    posted on 20-07-2008 12:40
Ik zou da eigenlijk niet zo slecht vinden bv een lange post dan moet je steeds naar boven scrollen als je van forums naar home wilt gaan (voorbeeld). Miss een beetje lui...maar dat komt omdat ik moe ben nu
Dirkvh    posted on 20-07-2008 12:53

Je wordt niet gedwongen, het wordt aangeraden, je kunt het ook gewoon uitvinken. Daarbij heb je ook nog eens mensen die windows update hebben uitgeschakelt...
Lead    posted on 20-07-2008 13:34
IE7 kun je weigeren ind erdaad... Zou ik niet doen, want IE7 is beter dan IE6. Tenminste respecteert hij de internet standaards (en CSS) ietsje beter dan zijn voorganger.

Ik gebruik eigenlijk helemaal geen IE meer, Firefox rendert het meeste zoals je het zou verwachten....

En waarom geen frames : Waarom zou je ze WEL gebruiken ?? Er zijn altijd betere oplossingen dan frames te gebruiken. Behalve dat je het jezelf niet altijd makkelijk maakt, snapt geen search-engine meer hoe je site in elkaar steekt....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-07-2008 21:05 (1%)
jannickv    posted on 20-07-2008 14:50
toch iemand die mijn standpunt over frames deelt :d
het is idd heel simpel maar heel veel nadelen Winking my eye
Stefjuuh    posted on 20-07-2008 16:19

Als je frame te klein is, ben ik het met je eens, maar wat is er verkeerd aan frames op deze sites

www.stef-dj.nl

www.stef-dj.nl/mixjam

Moet wel toegeven dat die frame in topicstarters pagina op 1024x768 niet lekker werkt.

jannickv    posted on 20-07-2008 16:22

Als je frame te klein is, ben ik het met je eens, maar wat is er verkeerd aan frames op deze sites

www.stef-dj.nl

www.stef-dj.nl/mixjam

Moet wel toegeven dat die frame in topicstarters pagina op 1024x768 niet lekker werkt.

jij denkt dat google of weet ik veel welke zoekrobot daar wijs uit raakt?
Stefjuuh    posted on 20-07-2008 17:37
Die 2de vind ie gewoon. 1ste wat moeilijker, omdat er meerdere stef's in de wereld zijn..:p
jannickv    posted on 20-07-2008 17:43
Die 2de vind ie gewoon. 1ste wat moeilijker, omdat er meerdere stef's in de wereld zijn..:p

ik had het niet over of google hem vind, maar of hij er wijs uit raakt. ik zal even een voorbeeldje geven laten we jouw site maar nemen dan: http://www.stef-dj.nl/

probeer jij maar eens te linken naar je bio pagina??
voor google is dit je bio had jij waarschijnlijk niet in gedachten hé?

jij kan dus naar geen enkele pagina van je website direct linken... enkel naar je homepage...

snap je mijn punt
ferano    posted on 29-10-2009 20:02
png is goede shit, firefox had er al 5 jaar geleden geen moeite mee, internet explorer kan er pas 2 jaar mee omgaan:')
RiX    posted on 29-10-2009 20:44
wow, oud topic weer opengebroken...

mooie aan png is dat je transparantie kan gebruiken... zonder dat je met ge?ndexeerde kleuren zit, zoals bij gif.
jannickv    posted on 29-10-2009 20:46
Poster: RiX
wow, oud topic weer opengebroken...

mooie aan png is dat je transparantie kan gebruiken... zonder dat je met ge?ndexeerde kleuren zit, zoals bij gif.

Idd nieuwe members die ouwe topics gaan kicken -_-

PNG zou perfect zijn moest iedereen die nieuwste browser hebben... maar dat is niet zo

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

112 Users online: 26 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 60.661
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.613