DJ materiaal of Auto?? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_kristof    posted on 01-07-2005 22:05
Heb weer een probleem,zou ik mijn geld sparen voor een auto of een nieuwe instalatie kopen??DJ zijn is een hobby,daar moet ge nie naar geld kijken,maar als ge geen auto hebt is het moeilijk om op plaatse te komen
Dus wat zou ik doen? Geld voor auto, of geld voor Instalatie. De meeste hier zulle wel een auto hebben,maar hebben jullie vroeger ook de keus gemaaktConfusedWat was die??

What do you think about DJ materiaal of Auto?? ??

Vote :   

MadSteven    posted on 01-07-2005 23:23
Denk dat die keuze voor mij iets simpeler ligt: ik kan alles eigenlijk doen in Eindhoven en bovendien kan ik gratis door de weeks reizen met mijn studenten-ov-jaarkaart.

Maar eh, in jouw geval... Kweenie... Woon je in een stad? Werk of studeer je op fietsafstand? Verwacht je veel buiten de deur te draaien? Heb je vrienden die je ergens heen kunnen brengen?
wilum    posted on 01-07-2005 23:52
eerst je auto en dan nog sparen

een instalatie kan altijd nog

ik zou voor een auto gegaan zijn
ik ben nog niet oud genoeg maar mij lijkt het egt gewoon   ...   om in een auto te rijden

en als je een betaalde dj ben kun je met de auto op meer locaties komen en meer geld dus sneller een instalatie..
LauW    posted on 01-07-2005 23:57
Kan je toch zelf het beste kieze
DJdarkness    posted on 02-07-2005 00:50
Auto, je zegt zelf al aan Dj is hobby , en vervoer is (zeker) op het platteland  wel een must, Maar net zoals al meer hebben gezegd, dit moet jezelf uitmaken!
DaRoyal    posted on 02-07-2005 01:22
Pff, wat een vraag weer. Je moet gewoon kijken hoe praktisch het is, om overal te komen zonder auto. Als dat totaal niet werkt, dan zou ik voor een auto gaan.

Anders zou ik het geld investeren in een vernieuwing van je DJ set.
wilum    posted on 02-07-2005 08:14
ik zou als je net18 ben je auto doen

(dat is volgonds mij het egte moment voor een auto snappie)
een instalatie kan altijd nog.....

Gupy    posted on 02-07-2005 09:27
Ik zou de installatie kiezen.

Na de aanschaf van een auto zal je zeker problemen krijgen met het verder sparen voor je installatie. Andersom is dit makkelijker omdat DJ'n niet zoveel kost per maand als een auto.

Als je met verstand muziek koopt kun je best doorsparen voor een autootje. Koop dan een simpel autootje zoals bv een Corsa'tje.  

DaRoyal    posted on 02-07-2005 10:35
Poster: wilum
ik zou als je net18 ben je auto doen

(dat is volgonds mij het egte moment voor een auto snappie)
een instalatie kan altijd nog.....

Zoals Gupy al zegt, de kosten van een auto blijven terugkomen en de gemiddelde (studerende) 18-jarige kan dat niet altijd ophoesten ?n 't wordt ook nog eens moeilijker om te sparen vanwege deze 'lasten'.
tairip    posted on 02-07-2005 12:53
Misschien moet je is naar een zielenknijper gaan?

Die kan veel mensen van problemen af helpen!!!
Ik heb zelf al genoeg problemen aan me kop en dan moet ik die van een ander ook op gaan lossen :P

maveg    posted on 02-07-2005 13:10
Dat soort vragen moet je zoiezo niet op Djresource vragen! Is het zelfde als je vraagt op een autotuning site... Zal ik een auto kopen of een nieuwe Dj installatie aanschaffen? HmmmmSleeping wat zouden ze zeggen hahah.
Gupy    posted on 03-07-2005 22:05
Nou...ik ben het wel met de topicstrater eens.
Hij heeft een financieel DJ gerelateerde vraag. Hij heeft meer kans dat hij jonge DJ's met auto's hier treft dan op welke andere plek dan ook. (autoforum o.i.d.)

Ik vind dus dat hij er goed aan doet om hier naar ervaringen te vragen. En daar is een forum toch voor.
DJ_kristof    posted on 03-07-2005 22:11
THNX Gupy
Dat is toch een probleem,maarja sommige vinden dat dit nie thuis hoort op dit forum
Ieder zijn eigen mening
Lead    posted on 04-07-2005 00:12
Zo, discussie nu in Chat Talk....

Ik draaide al voordat ik mijn rijbewijs ben gaan halen. Daarna heb ik nog 3 jaar de auto van mijn pa geleend. Pas toen ik een vaste baan had heb ik een auto gekocht, voor die tijd werd het grootste deel van mijn geld omgezet in muziek en gerelateerde dingen.

Maar het klopt wel : zodra je een auto hebt krijg je weinig kans om door te sparen. Hetzelfde gebeurt ook zodra je het huis uit gaat :p
Let the BASS be louder
DJdarkness    posted on 04-07-2005 00:31
Daarom heb ik gezorgd dat ik voor mijn 18e alles op orde had.
Of wel 1 Pioneer djm 600 en 2x Pioneer dmp 555
enigste wat ik nu nog wil hebben is een mooi 2.1 monitor setje.
Stephanie    posted on 05-07-2005 11:20
Sja....als het er om gaat om op plaatsen te komen om te draaien zou ik zelf eerst voor goede gear gaan en voorlopig lekker een auto huren. Of je laten rijden door vrienden met een auto. Altijd wel iemand die het intressant vindt om met "de DJ" mee te gaan Happy, laughing

Weet niet wat je door de week verder doet (baan of studeren)....maar als je student bent zal ik je en auto echt afraden! De aanschaf valt wel mee, maar de maandelijkse kosten (benzine, verzekering, wegenbelasting) en onderhoud (APK, beurten etc.) kunnen aardig in de papieren lopen!
djmamo    posted on 05-07-2005 12:11
je moet je gewoon afvragen wat heb ik aan dj spullen en kan ik er nog mee door, en hoe graag wil je een auto en heb je hem ook echt nodig...

en ben het er niet helemaal mee eens dat mensen zeggen dat een auto duurder is dan muziek..

als je met plten draait rijd ik liever 1 x per week naar het tankstation dan dat ik 1 x per week in de platen winkel zit..

gemiddelde tank benzine(95) kost ongeveer 50 euro ruim

als ik naar een platen zaak ga kost een plaat 10 euro en als je veel draaid dan koop je vaak nieuwe platen en als je 10 platen koopt kost dat 100 euro...

www.moonentertainment.nl
Rhino    posted on 06-07-2005 10:43
Nou een auto kost je ook wel tussen de 400 en 1000 per maand hoor!
afhankelijk van je rijdt natuurlijk.
zo zal een panda goekoper zijn dan een mitsu evo die elke 7000 km een beurt nodig heeft!
waarbij de turbo,s en intercooler schoongemaakt moeten worden.
Het hangt er dus maar net van af he !
Happy, laughing
djmamo    posted on 06-07-2005 12:07
als je auto 400 euro per maand kost moet je hem heel snel weg doen.. ik rij een opel astra (98) en ik rijd ongeveer 2000 km per maand en ik rijd meer dan 500 km op 1 tank dat is 4 x tanken per maand

een volle tank kost mij 60 euro 4 x 60 is 240 euro... komt er nog wegen belasting bij en verzekering kom ik op ongeveer 300 euro per maand uit....

en ik rij best veel.

en als ik een evo zou rijden dan had ik waarschijnlijk ook wel genoeg geld om niet bovenstaande vraag te stellen...

en echt als je meer dan 400 euro per maand aan je auto kwijt bent moet je hem toch wel weg doen, want als je auto harder zuipt dan jou...
www.moonentertainment.nl
Rhino    posted on 06-07-2005 13:01
heheh die van mij rijdt   1 op 9  a 1 op 10

maar jij hebt het echt over de tweede handsjes , de meeste mensen hebben namelijk ook gewoon nog afschrijving op hun auto, bijtelling etc etc
die je moet je ook meerekenen.

maar als het over een toyotaatje , oud opeltje gaat dan kloppen jouw berekeningen wel.
dioorgaans is rijden duurder !(maar dan reken ik ook alles me he, beurten , kilometerprijs bla bla bla !

Enne ik doe mijn bakkie niet weg hoor, rijdt veel te lekker !
Happy, laughing
djmamo    posted on 06-07-2005 13:07
ja je hbet ook de afschrijving van je apparatuur en eventuele kosten als daar iets aan is
www.moonentertainment.nl
Rhino    posted on 06-07-2005 13:10
volgens mij kan de topic starter deze vraag ook niet echt stellen aangezien de beleving voor iedereen anders is .
de een ziet de autop al sboodschappenkar/hondenhok.
de ander vind het leuk om scherpe bochtjes te draaien, ik behoor tot die laatste en zal daarom ook nooit de afweging maken die de topicstarter maakt.
ik zou voor alle twee gaan
djmamo    posted on 06-07-2005 14:13
vind dat deze het wel kan vragen want heb net een paar goed voorbeelden gegeven waar deze meschien wel iets aan heeft...
www.moonentertainment.nl
DJ_kristof    posted on 06-07-2005 15:46
Ik denk toch da ik mijn installatie ga uitbreiden,en daarna pas auto,want een auto moet ge per maand betalen en dat kan een student gelijk mij spijtig genoeg nie betalen.
Rhino    posted on 06-07-2005 16:47
denk ook dat een auto wat teveel van het goede is voor een student!
aanschaf is te overzien, veilig rijden is duur want alles slijt en moet zo nu en dan vervangen worden.
dus bovenop het gecalculeerde maandbedrag komen ook af en toe niet voorziene kosten.
je kan een autootje kopen van 500 euro, maar dan heb ej de kans dat..........dat uiteindelijk veel meer gaat kosten !
opeltjes als die van djmamo rijden altijd en daar heb je relatief weinig kosten aan!
toch is het nog steeds een klap geld.

succes met je installatie !
W.i.M    posted on 06-07-2005 19:15
autorijden is gewoon duur en helemaal met deze benzineprijzen.

En vergeet ook de eventuele boetes niet 
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

229 Users online: 156 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 28.687
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.935.979